Viggenit Suomessa
Re: Viggenit Suomessa
Niin piti vielä kysyä, mitä renkaita suosittelette, koko 225/40-17.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
9-3 Viggen Cabrio 2001
Re: Viggenit Suomessa
Palaan itse vielä noihin mattoihin.. Laitathan kuvaa kun rouvasi saa kangasmatot valmiiksi? Kiinnostaa kovasti lopputulos.
NG9-5 -10 (KA) | 9-3 SC 2.0t -07 (KA) | 96 -73 kesäauto (MR)
Re: Viggenit Suomessa
Oma Viggen cabbe projektini etenee nyt seuraavaan vaiheeseen - Suomen kilvet!! Veropäätös tuli toissapäivänä ja nyt on maksettu.
Mattoja ei ole vielä ehditty tehdä, rouvalla näyttää olevan kiirettä työsaralla tällä hetkellä.
Ehkä saan auton vielä vähäksi aikaa tänne Balttiaan ennen talven tuloa.
Mattoja ei ole vielä ehditty tehdä, rouvalla näyttää olevan kiirettä työsaralla tällä hetkellä.
Ehkä saan auton vielä vähäksi aikaa tänne Balttiaan ennen talven tuloa.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
9-3 Viggen Cabrio 2001
Re: Viggenit Suomessa
Mitä tommoseen oli verot?artoIi kirjoitti: ↑Ke Heinä 15, 2020 15:29Oma Viggen cabbe projektini etenee nyt seuraavaan vaiheeseen - Suomen kilvet!! Veropäätös tuli toissapäivänä ja nyt on maksettu.
Mattoja ei ole vielä ehditty tehdä, rouvalla näyttää olevan kiirettä työsaralla tällä hetkellä.
Ehkä saan auton vielä vähäksi aikaa tänne Balttiaan ennen talven tuloa.
Re: Viggenit Suomessa
Tänään Viggeniin kiinnitettiin sitten Suomen kilvet, sekä sain alkuperäisten Viggen-vanteiden replicat ostettua Ruotsista. Näissä vanteissa pitäisi laatu olla alkuperäistä parempi - saa nyt nähdä...
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
9-3 Viggen Cabrio 2001
Re: Viggenit Suomessa
Moro tämä varmaan kiinnostaa muitakin että löytyykö vanteita ihan uutena? Onko samat speksit kuin alkuperäisissä. Alkuperäisethän on erittäin herkät menemään mutkille, ollen kuitenkin samalla erittäin raskaat vanteet.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: Viggenit Suomessa
Tämä tosiaan kiinnostaa minuakin kovin! Löytyisikö vanteen sisäpuolelta valmistajaa tjsp...?
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Viggenit Suomessa
Nostellaan tätä keskustelua hivenen...
Toisaalla Saabcentralissa ensimmäinen koiranleuka kirjoitteli vanteista tähän malliin:
Toisaalla Saabcentralissa ensimmäinen koiranleuka kirjoitteli vanteista tähän malliin:
Ja edelleen toinen kotimainen koiranleuka sanoi, että hyvä kun on pehmeät - eipähän ainakaan halkeaOEM Viggen wheels - room temperature butter
Rep Viggen wheels - refrigerated butter
Borbet wheels - warm butter
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Viggenit Suomessa
Monet ovatkin jo huomanneet, että laitoin Viggen Cabbeni myyntiin. Voisin ottaa vaihdossa hyvän kovakattoisen OG 9-3 Viggenin tai Aeron. Kovakattoisen siksi, etten pysty täällä Tallinnassa pitämään autohallissamme rättikattoa. Naapurustossa asuvan puolitutun avoautoon mentiin syksyllä sisään rikkomalla katto.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
9-3 Viggen Cabrio 2001
Re: Viggenit Suomessa
artoIi kirjoitti: ↑La Helmi 06, 2021 20:33Monet ovatkin jo huomanneet, että laitoin Viggen Cabbeni myyntiin. Voisin ottaa vaihdossa hyvän kovakattoisen OG 9-3 Viggenin tai Aeron. Kovakattoisen siksi, etten pysty täällä Tallinnassa pitämään autohallissamme rättikattoa. Naapurustossa asuvan puolitutun avoautoon mentiin syksyllä sisään rikkomalla katto.
Saattaa kyllä olla Suomessa tosi vaikea myytävä ! Täällä näyttää siltä että ei noi avo saabit vaihda omistajaa muutenkaan, saatikka tuollainen harvinaisuus jonka pyyntihinta on 4x vastaavan rivimallin ja toisaalta kilsat tekee sen ettei enää keräilykappaleeksi sovellu. Olisko Saksassa paremmat markkinat ?
Viggeniin liittyvä asia : Onko kaikki Viggenit EURO2 ja jos on, mistä siitä saisi " mustaa valkoisella" ? Pitäisi oma avo muutoskatsastaa 2,3 tekniikalle ja samaa varten tarvitaan todistus siitä että Viggen EI ole oikea virtailumalli, koska vanhempaan päästöluokkaan ei voi verrata.
Re: Viggenit Suomessa
Tietoa ei ole, mutta luulisi, että viggen on vanhempaa perua, kun sehän oli eka saappi B235R-koneella, siis ennen 9-5aeroa. Muut 9-3turbot oli vielä T5, kun viggen oli T7. Vai oliko B235R T7 jo alun perin uudemmalla luokituksella...
Mutta mitenkäs muutoskatsastus 2.3T-koneelle sitten menee, kun eihän OG9-3sia ollut muita 2.3turbo-koneella kuin viggen?
Eski
Mutta mitenkäs muutoskatsastus 2.3T-koneelle sitten menee, kun eihän OG9-3sia ollut muita 2.3turbo-koneella kuin viggen?
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Viggenit Suomessa
Ei varsinaisesti kuulu tähän, mutta Viggenin (2.3T) tehojen ilmoitettiin olevan 230 hp ja Aeron (2.0T) 205 hv. Tuulilasi dynosi 2001 Aeron ja sai tulokseksi 227 hv
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Viggenit Suomessa
Se menee niin että Aeroa käytetään verrokkina ja 25% saa siitä kasvattaa iskutilavuutta . Viggenin käyttämisessä verrokkina on ongelmana vetarit ja tolpat .Eski kirjoitti: ↑Su Helmi 07, 2021 13:19Tietoa ei ole, mutta luulisi, että viggen on vanhempaa perua, kun sehän oli eka saappi B235R-koneella, siis ennen 9-5aeroa. Muut 9-3turbot oli vielä T5, kun viggen oli T7. Vai oliko B235R T7 jo alun perin uudemmalla luokituksella...
Mutta mitenkäs muutoskatsastus 2.3T-koneelle sitten menee, kun eihän OG9-3sia ollut muita 2.3turbo-koneella kuin viggen?
Eski
Re: Viggenit Suomessa
Eli iskutilavuuttakin saa kasvattaa tuolla perusteella. Minä kun luulin, että vain tehoa saa lisätä tehokkaimpaan vastaavaan malliin. Meidänkin ryki on muutoskatsastettu alkuperäisestä 113kW matalapaineesta 173kW:ksi, joka kelpaa kun verrokki on 154kW Aero. Viggenissä oli vakiona myös 308mm jarrut, joita ei Aerossa ollut, mutta niitähän löytyy ainakin EBC:ltä. Alusta on kuitenkin pakko päivittää kunnolliseksi jo Aeron vakiotehoilla ja rykissäkin on kelvannut Bilsteinin iskarit ja H&R-madallusjouset, kun merkkiliike kirjoittanut todistuksen, että alusta vastaa Aeroa. Viggeniä vastaavaksi ei pelkät iskarit ja jouset taida riittää, kun koko etutolppa on erilainen Viggenissä...
Eski
Eski