Viggenit Suomessa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
artoIi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 11, 2019 10:21
Paikkakunta: Ulkomaat

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja artoIi »

Kyllähän se kangasmatotkin ansaitsee ja saa. Kumimatot hankin myös, kun välillä kuraisempiakin kyyditettäviä mukana.

Viikonlopun jälkeen auto jää maalle talliin odottelemaan veropäätöstä, työt maailmalla kutsuvat koronatilanteen helpotuttua. Seuraavan kerran sillä päässee ajelemaan elo-syyskuussa :(
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Webshopista näyttäisi löytyvän avoon sopivat premium kangasmatot -> https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... remium-770
Ilmeisesti avon matot ovat erilaiset kuin kovakattoisen, koska halvemmat perusmatot sopivat vain 3D/5D. Orkkis-kumimattoja ei ole enää saanut edes kovakattoisiin. Ehjää kuskinmattoa en löytänyt mistään ja avon kumimatot lienevät vielä harvinaisemmat...

Eski
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Eski kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 07:35
Webshopista näyttäisi löytyvän avoon sopivat premium kangasmatot -> https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... remium-770
Ilmeisesti avon matot ovat erilaiset kuin kovakattoisen, koska halvemmat perusmatot sopivat vain 3D/5D. Orkkis-kumimattoja ei ole enää saanut edes kovakattoisiin. Ehjää kuskinmattoa en löytänyt mistään ja avon kumimatot lienevät vielä harvinaisemmat...

Eski
Kannattaa kysellä " marmorilta" , itse ostin avoon "tavalliset" kangasmatot juuri pari viikkoa sitten
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, webshopissa ei tosiaan ole kuin pieni osa marmorin osatarjonnasta, joten aina kannataa varmistaa tiskiltä. Itse kuvittelin kangasmattojen olevan verkossa, kun siellä oli nuo vaihtoehdot. Kumimattoja ei ollut tiskilläkään kun viimeksi kyselin niiden perään...

Eski
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Aika wanhan liiton toimintaa, et osien peräs pitää ajella tiskille tai kuunnella hissimusiikkia puhelimes. En mä ainakaan itse tuohon taivu, kun saldot ja hinnat vois yhtälailla olla kaiken kansan tiedos. Sitoohan toi turhaa aikaaki marmoreilla kun kaiken kansan osakyselijät käy/soittaa, selataan vartti epc:tä ja lopputulema on joko nollasaldo tai naurettava hinta :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VKe »

Täysin samaa mieltä :(

Ei ole halua markkinoida ja tarjota ja tuoda esille myytävää, myydään vain jos joku väkisin tulee ostamaan jotain...
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itse ratkaisin kumimattojen puutteen ostamalla motonetista Sparcon 20e matot joista etumatot sopivat aika hyvin paikalleen ja taakse löytyi ehjät orkkikset ->
Kuva

Eski
artoIi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 11, 2019 10:21
Paikkakunta: Ulkomaat

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja artoIi »

Katseltiin rouvan kanssa noita ksngasmattosarjoja ja päätettiin, että hän tekee kokeeksi sarjan itse. Ei tietenkään tule edullisemmaksi kuin valmiit, mutta saadaan yksilölliset brodeerauksineen yms. Itse matothan ovat aika yksinkertaiset valmistaa, vaimoni on tehnyt aika monen auton ja veneen sisustuksia ja koneet löytyvät omasta takaa.

Ajattelin kysyä Valmet Automotivelta lupaa käyttää heidän logoaan, minulla on siellä markkinoinnissakin tuttuja.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja viggen »

Olkaa varovaisia logojen suhteen, virallinen kirjallinen lupa ainoa tapa välttyä suurista korvaus vaatimuksista. Tavallaan lupaa ei myönnetä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja anv »

Eikös edes omaan käyttöön saa moista tehdä?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

artoIi kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 18:36
Katseltiin rouvan kanssa noita ksngasmattosarjoja ja päätettiin, että hän tekee kokeeksi sarjan itse. Ei tietenkään tule edullisemmaksi kuin valmiit, mutta saadaan yksilölliset brodeerauksineen yms. Itse matothan ovat aika yksinkertaiset valmistaa, vaimoni on tehnyt aika monen auton ja veneen sisustuksia ja koneet löytyvät omasta takaa.

Ajattelin kysyä Valmet Automotivelta lupaa käyttää heidän logoaan, minulla on siellä markkinoinnissakin tuttuja.
Oikeudet on kaupattu Valmet automotivelta Spykerin ja Kiinan kautta jonnekin tosi pitkälle ja lopulta konkurssipesälle. En paljoa usko että ketään kiinnostaa jos mattoon logon ompelee . Jos mä piirrän paperille saabin logon ja laitan seinälle niin eipä siinäkään rikosta tapahdu
artoIi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 11, 2019 10:21
Paikkakunta: Ulkomaat

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja artoIi »

Niin en ajatellut niihin kyllä Saabin logoa, vaan vanhan Valmet Automotiven logon tyyliin ”Made by Valmet ... in Finland”.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

artoIi kirjoitti:
La Touko 23, 2020 18:08
Niin en ajatellut niihin kyllä Saabin logoa, vaan vanhan Valmet Automotiven logon tyyliin ”Made by Valmet ... in Finland”.
Hitto ! Loistava idea
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ja nimeomaan vuoden 1999...2002 eli Viggen-ajan logo.

Eli päällekkäiset V-kirjaimet tai joulutonttu 8)
Sininen Saab 9-3, '99
artoIi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 11, 2019 10:21
Paikkakunta: Ulkomaat

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja artoIi »

Löysin cabbeen alkuperäiset vanteet, joista kaksi tarvitsee oikaisua. Ovat nyt Suomessa työn alla.

Autoveropäätös on haettu ja cabbessa on siirtokilvet, joilla se ajettiin maalle autotalliin.

Kesä on lämpimimmillään, enkä ole ehtinyt ajaa lainkaan. Pandemiaan liittyvät matkustusrajoitteet vaikeuttavat töitä ja siksi olen nyt ulkomailla.

Harkinnassa käynyt jo cabben myyntikin, Suomessa lomailua ei nyt liene paljoakaan tarjolla ihan lähiaikoina.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
Vastaa Viestiin