Viggenit Suomessa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Eski kirjoitti:
Su Helmi 07, 2021 18:14
Eli iskutilavuuttakin saa kasvattaa tuolla perusteella. Minä kun luulin, että vain tehoa saa lisätä tehokkaimpaan vastaavaan malliin. Meidänkin ryki on muutoskatsastettu alkuperäisestä 113kW matalapaineesta 173kW:ksi, joka kelpaa kun verrokki on 154kW Aero. Viggenissä oli vakiona myös 308mm jarrut, joita ei Aerossa ollut, mutta niitähän löytyy ainakin EBC:ltä. Alusta on kuitenkin pakko päivittää kunnolliseksi jo Aeron vakiotehoilla ja rykissäkin on kelvannut Bilsteinin iskarit ja H&R-madallusjouset, kun merkkiliike kirjoittanut todistuksen, että alusta vastaa Aeroa. Viggeniä vastaavaksi ei pelkät iskarit ja jouset taida riittää, kun koko etutolppa on erilainen Viggenissä...

Eski
Juu, iskutilavuus ei ole ongelma. Nojoo, ei pilata Viggen ketjua :P . Mutta , on mullakin siellä järeimmät jarrut ( 308/300 ) ja alusta mitä tuohon saa. Juuri tuo mainitsemasi vetari / tolppa on se miksi Viggeniä ei viittis käyttää, eikä sitä voikaan käyttää jos tarkkoja ollaan , koska ne taitaa olla EURO2 päästöluokalla kaikki ja koko muu 9-3 T7 mallisto on EURO 3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, Aeron tehot riittää muutokseen kätevästi, kun 2.3T Viggen oli 172kW, eli tarvitaan dynopaperit max. Viggenin vakiotehoilla. Eipä niitä tehoja onneksi katsastuksessa mitata, mutta kyllä rykin katsatuksessa joka kerta ihmetellään ja tutkitaan papereita tarkkaan. Ahtimen vaihdosta kun ei ole mainintaa papereissa ja sehän on kuitenkin Mitsun TD04.

Onkohan kukaan muutoskatsastanut aitoa Viggeniä ns. maksimitehoille? Onhan niihinkin näitä hevosenpään kokoisia holsetteja viritetty, joten ihme on jos katsastaja ei ihmettele mihin sellainen tarvitaan alle 300hv tehoilla :twisted:

Eski
artoIi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 11, 2019 10:21
Paikkakunta: Ulkomaat

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja artoIi »

Oman Viggenin tarina jatkuu, löysin cabbelle luotettavan tallipaikan Tallinnasta ja myynti-/vaihtopaineita kovakattoiseen ei ole sen jälkeen ollut...

Kävin tänään vuosikatsastuksessa Kuopiossa. Kiitos Katsastuskontin Ari asiantuntevasta palvelusta ja pixelien korjauksesta jo etukäteen. Samoin kiitos vinkistä ruostesuojauspalveluun, aika on nyt varattu kesäkuun lopulle.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
artoIi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Marras 11, 2019 10:21
Paikkakunta: Ulkomaat

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja artoIi »

... niin ja kiitos vielä Kivirannan Kallelle vinkeistä, tuon auton näytille lähipäivinä ;)
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VKe »

artoIi kirjoitti:
Ke Touko 26, 2021 13:58
Oman Viggenin tarina jatkuu
HyväHyvä!! Mukava että Viggeneitä säilyy Suomi-kilvissä 8)
Sininen Saab 9-3, '99
Martinsaab
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Kesä 18, 2021 20:38

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Martinsaab »

Ostin Euroopasta viggenin , nyt katsastettu, tarkastettu ja huollettu. Tyytyväisenä kesäkelissä kurvaillaan😁
SeppoP
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 20:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Viggenit Suomessa

Viesti Kirjoittaja SeppoP »

Terve!

Mä toin USA:sta Salvage-rekkarilla avo Viggenin -02 Suomeen vuonna 2017. Tämä on nyt rekisteröity Suomeen ja myös myynnissä, jos jotakuta kiinnostaa.

Yt: Seppop
Vastaa Viestiin