9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Eli -98 2.0 turbo kolkki ravistaa kovassa kiihdytyksessä ja minulta alkaa olla konstit loppu. Vaihdettuja osia vetarin holkki, väljät puslat edestä, iskarin yläpäät, moottorin taka tukikumi, molemman puolen vetomaljat tarkastettu, kannatinlaakeri tarkastettu ja olisikohan jotain muutakin yritetty. Onko kellään ideaa että mikä voisi vielä ahdistaa, vetarin holkin vaihdon jälkeen tuntui olevan parempi mutta nyt on taas entisellään.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vetarin maljaan riittää todella pienen tuntuinen kuluma, että ravistaa kunnon kiihdytyksessä. Itse vaihtaisin vetarin varmasti ehjään. Sille puolelle, kummalta ravistus tuntuu tulevan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Maljat tarkistettiin minun sekä vielä kaverini toimesta hyvinki huolellisesti. Varmaan puoli tuntia per malja tuli käytettyä aikaa, ja ei tuntunut ei pienintäkään kulumaa. Yhdessa tripodin laakerissa tuntui kynnellä kokeillessa todella pieni painauma, mutta sekin sitten varuiksi vaihdettiin purkuautosta täysin ehjä. Alkaa kyllä siltä tuntumaan että pikkuhiljaa on vaa ihan satunnaisesti ruvettava vaihtelemaan uutta osaa mikä tuntuisi edes etäisesti loogiselta tärinän aiheuttajalta.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko eri renkaita kokeiltu?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

On, 7 eri sarjaa vanteita ja renkaita käytetty alla :lol:
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ulommat vetonivelet jää enää jäljelle. Ei siellä oikeastaan muuta enää ole, mistä nimenomaan vedätyksessä olevat tutinat voisi tulla. Tietysti se, jos toinen iskari olisi ihan kuollut, niin se kyllä osaa tutista tai iskaritolpan mutteri löysällä tai se mutteriosa ruostunut irti. Ennen totaalista rikkoutumista voisi tutista mahdollisesti ennen täystuhoa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Täytyy ne sitten ottaa seuraavaksi tutkinnan alle. Uloimman vetonivelen tosin kai luulisi naputtavan parkkipaikalla käännellessä ja kiihdytyksessä. Mitään ääntä ei kuulu, ravistaa vain. Etuiskarit on alle vuoden vanhat.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Omasta kolkista hävisi tärlnät alatukivarsien vaihdolla, jyristi huomattavasti noin satasen vauhdissa.Väljyys löytyi pallonivelestä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: 9-3 ravistaa kiihdytyksissä, keinot loppuu

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

9000CD23T kirjoitti:Omasta kolkista hävisi tärlnät alatukivarsien vaihdolla, jyristi huomattavasti noin satasen vauhdissa.Väljyys löytyi pallonivelestä.
Kiitos vinkistä, oikea alapallo oli kyllä melko väljä jo kun kesällä vaihdoin jousijalan. Katsastuksessa tosin eivät vielä maininneet, mutta laitetaan listalle.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Vastaa Viestiin