Cabriolet konsultaatiota
Cabriolet konsultaatiota
Kävinpä yhtä cabriota katsomassa ja se herätti vielä kysymyksiä, joihin olisi hauska löytää vastauksia. Löytyisikö jotakuta avokattoharrastajaa (Pirkanmaalta?), jonka kanssa voisi muutaman sanan vaihtaa näistä avomallin ominaisuuksista.
Yllärihavaintoja oli mm.
Soft top failure kattoa avatessa, pysähtyy pari kertaa avauksen aikana.(ja takakontti ei aukea kaukosäätimellä?)
ruostetta takapyöräkotelon etuosassa, onkohan tuo yleistä ja mitähän muuta on odotettavissa.
Foorumiltahan näihin jo osittain asiaa löytyykin, mutta kuten mainittu henkilökohtainen juttutuokio avaisi ehkä asiaa paremmin.
Yllärihavaintoja oli mm.
Soft top failure kattoa avatessa, pysähtyy pari kertaa avauksen aikana.(ja takakontti ei aukea kaukosäätimellä?)
ruostetta takapyöräkotelon etuosassa, onkohan tuo yleistä ja mitähän muuta on odotettavissa.
Foorumiltahan näihin jo osittain asiaa löytyykin, mutta kuten mainittu henkilökohtainen juttutuokio avaisi ehkä asiaa paremmin.
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
Re: Cabriolet konsultaatiota
Ng vai kolkki
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Cabriolet konsultaatiota
Pieni mutta oleellinen tieto jäi pois. Kyseessä siis og9-3
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
Re: Cabriolet konsultaatiota
Soft top failureen ei taida oikein muita vaihtoehtoja olla kun lyödä autoon Tech kiinni ja alkaa katsomaan virheitä. Tuohon kontin avaamiseen en osaa sanoa, ng900 oli erilainen kake hälyyttimelle kuin og9-3ssa. Varmaan sama toiminta siinä pitäis olla kun normi 3 ja 5 ovisissa. Muutenkin oikeastaan katto vaan on oma hommansa näissä. Muuten vastaavat tyyppiviat kuin kovakattoisissakin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Kaasari"
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 10:41
- Paikkakunta: Pusula
Re: Cabriolet konsultaatiota
Hmm, tuo soft top failure arveluttaa; Tech kiinni ja selvitä vikakoodien syy.
Minkä ikäinen tuo harkitsemasi; tämä siksi kun omassani (kevät-98, alkusarjan tekemiä) katto pysähtelee ilman vikailmoituksia sekä avattaessa että suljettaessa kun lämpötila on alle 15C. Pumppu vaan alkaa jurisemaan ja hyytyy, käynnistyy ja jatkaa aina kun käyttää katkaisijaa keskiasennossa ja palauttaa katkaisijan haluttuun siirtosuuntaan. Kiinnostaakin onko vika vai ominaisuus. Hydrauliikassa olevasta öljystä ei mitään tietoa, lisätty sitä CHF 11S joka kuuluukin tuohon, jos joskus aiemmin käytetty väärää öljyä = väärä viskositeetti, selittäisi hyvinkin lämpötilariippuvuuden. Tai sitten löskontakt jossain tai losot pumput kun tuo lämpimistä maista kotoisin = kattoa käytetty paljon luullakseni.
Sitten omassani ei kauko-ohjain toimi mutta katso myös toimiiko takaluukun lukon sähköinen kaukoavaus kuljettajan ovesta koska omassani ei toiminut kun keväällä toinen kannen mikrokytkin hajosi, vika poistui kun vaihdoin toimivan eli järjestelmä vaatii molemnmilta puolilta "kansi suljettu"-tiedon jotta kaukoavaus ovesta toimisi, vaatii varmasti saman tiedon kauko-ohjaimella avaukseen.
Minkä ikäinen tuo harkitsemasi; tämä siksi kun omassani (kevät-98, alkusarjan tekemiä) katto pysähtelee ilman vikailmoituksia sekä avattaessa että suljettaessa kun lämpötila on alle 15C. Pumppu vaan alkaa jurisemaan ja hyytyy, käynnistyy ja jatkaa aina kun käyttää katkaisijaa keskiasennossa ja palauttaa katkaisijan haluttuun siirtosuuntaan. Kiinnostaakin onko vika vai ominaisuus. Hydrauliikassa olevasta öljystä ei mitään tietoa, lisätty sitä CHF 11S joka kuuluukin tuohon, jos joskus aiemmin käytetty väärää öljyä = väärä viskositeetti, selittäisi hyvinkin lämpötilariippuvuuden. Tai sitten löskontakt jossain tai losot pumput kun tuo lämpimistä maista kotoisin = kattoa käytetty paljon luullakseni.
Sitten omassani ei kauko-ohjain toimi mutta katso myös toimiiko takaluukun lukon sähköinen kaukoavaus kuljettajan ovesta koska omassani ei toiminut kun keväällä toinen kannen mikrokytkin hajosi, vika poistui kun vaihdoin toimivan eli järjestelmä vaatii molemnmilta puolilta "kansi suljettu"-tiedon jotta kaukoavaus ovesta toimisi, vaatii varmasti saman tiedon kauko-ohjaimella avaukseen.
Saab 9-3 SE 2,0i Cab -98, Opel Kapitän P 2,6 -63 + aina luotettavat Made in Japan (!!) Toyotat Previa -00 & Corolla -05
Re: Cabriolet konsultaatiota
Aika monta ngsatkun ja ogkolkin kattoa tullut tänäkin vuonna laitettua kuntoon mutta työjono on sen mittainen että välitöntä apua korjaukseen en pysty antamaan. Vikakoodit voi lukea odottaessa ja siitä sitten jatkaa joko yhdessä tai erikseen. Paiskaa yv jos saadaan sopimaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Cabriolet konsultaatiota
Voitko Vesa vähän avata, mitä kaikkea kuuluu sun repertuaariin noiden kattojen osalta?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Cabriolet konsultaatiota
Techin kanssa pelaamista paljon vikojen haussa ja kalibroinneissa. Kattokoteloiden vaihteistojen fiksailuja. Asentopotikoiden ja rajakytkimien fiksailuja. Työsylinterien vaihtoja. Kuolleiden käyttöyksiköiden maagisia herätyksiä. Edellisten asentajien tekemisten kiroilua.
Kattokankaita en ole vielä vaihtanut enkä kaaria enkä sen puoleen kokonaista kattoyksikköäkään.
Eli kaikenlaista, tech on ihan välttämätön avojen kanssa. Turha arvailla ja summissa kokeilla vaihdella osia kun looginen selitys aika usein löytyy testerillä
Kattokankaita en ole vielä vaihtanut enkä kaaria enkä sen puoleen kokonaista kattoyksikköäkään.
Eli kaikenlaista, tech on ihan välttämätön avojen kanssa. Turha arvailla ja summissa kokeilla vaihdella osia kun looginen selitys aika usein löytyy testerillä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit