T7 Turbo ja softa uusissa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

T7 Turbo ja softa uusissa

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Kytkin rikki ja tarkoitus laittaa Viggen kytkin. Kysymyksiä:

1. Paljonko saa Mitsun ahtimella ja softalla 150hv padasta tehoa ja vääntöä jos muut palikat vakiota?

2. Mistä ahdin ja kytkin edukkaimmin?

3. Onko jotain millä vielä tehoa kustannustehokkaasti voisi nostaa?

4. Tekeekö kiinan korvike ahtimilla mitään, onko toiminta alkeperäistä vastaavaa?

5. Tämä olis mm sopiva?: https://www.ebay.com/itm/Turbolader-fur ... 0#shpCntId
Viimeksi muokannut Saba9-3, To Marras 01, 2018 09:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
marvi
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: T7 Turbo ja softa uusissa

Viesti Kirjoittaja marvi »

En tiedä, mutta nämä selvisi Etsillä.


1. 250hp/380Nm - viewtopic.php?t=100499
2. Ahdin "marmorilta" - https://www.saabparts.com/globalassets/ ... ers-fi.pdf
Kytkin neobros tai marmori - viewtopic.php?t=143644
3. viewtopic.php?t=100499
4. Jossain se hinta näkyy, uutena ja ehjänä lienee originaalin tasoa, mutta ehkä niillä ei veivata puolta miljoonaa.
viewtopic.php?t=153084
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: T7 Turbo ja softa uusissa

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

[quote="marvi"]En tiedä, mutta nämä selvisi Etsillä.


1. 250hp/380Nm - viewtopic.php?t=100499

Itsellä ollut sellainen mielikuva että matalapaineturbon vakio kytkin on tässä ainakin se rajoittava tekijä. Lieneekö softalla, Mitsulla sekä muuten vakioilla osilla kapasiteettia enempään? Taitaa vaatia isompaa cooleria..

Käykö tämä myös 9-3 jos lyhytkaulaisempi turbo?: https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... 06-10.html. Mikä on lyhytkaulaisen turbon tyyppimerkintä tai OE-numero? Onko tästä mitään hyötyä oikeasti? Vaatiiko silloin tämän?: https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... kseen.html

Tässäpä ne näkyy vissiinkin sarjana, on vain hintava: https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... b-9-5.html
Mikä mahtaa olla pelkän lyhytkaulaisen turbon OE numero niin vois katsoa kiinaversiona? Niin ja käykö myös 9-3 kun näkyy tarjottavan 9-5 malliin?

Käykö tämä bolt on ja millainen toiminta alue tässä mahtaa olla?: https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... r-086.html

Maptun välijäähdytin poskettoman hintainen, onko jollain hyvää korviketta?: https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... 0-9-3.html

Tuokin se jotakin auttaisi mutta hintaa rupeaisi kertymään: https://www.maptunparts.fi/pakoputkisto ... 94-02.html
marvi
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: T7 Turbo ja softa uusissa

Viesti Kirjoittaja marvi »

viewtopic.php?t=149329

Tuolla on tehty melkolailla samaa mitä suunnitelet, tuossa aiemmin linkatussa PDF:ssä on tuo OE-numero (55564966) ja tuossa ketjussa taitaa olla vastaus tuohon IC-kysymykseen, do88.se.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Saba9-3
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: T7 Turbo ja softa uusissa

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 »

Varmaan parhaasta päästä sopivuuden/tehokkuuden suhteen tuo do88.se välijäähdytin. Lieneekö merkittävää hyötyä jos vain TD04-15 ja softa, hintaa on 400€ kuitenkin? Varmaan downpipe olisi sitten tarpeen.. riittääkö enää suuttimet ja pa-pumppu sitten enää ym.. Niin mihin asti vakio suuttimet ja pumppu riittää?

Muistelenko nyt väärin että myös T5 nokka-akseleita on T7 koneisiin vaihdeltu? Mikä vaikutus tällä toimenpiteellä? Jos vaihdan venttiilivarrenkumit niin samalla vaihtuisi nuokin jos mitään hyötyä tästä olisi, käyneekö T7 nokkapyöriin?
Vastaa Viestiin