Töistä tullessa kuninkaallinen kehonkuljetin luovutti tehostajan öljyt tielle. Varaosan hintaa selaillessa alkoi se kuuluisa *yrpä nousta otsaan lukiessa vaihdon vaikeudesta ja osan saatavuudesta. Perjantaita en aio viettää hydr. Liikkeitä kierrellen ja rahapussia levitellen!
Tönärillä mittasin metalliputkien paksuudeksi 10 ruotsalaista millimetriä ja onneks sama mittayksikkö toimi asioidessani paikallisessa k-raudassa täällä koto suomessakin. 2 metrin kieppi 10mm kupariputkea ja 2kpl 10mm helmiliittimiä. Meinasin ottaa suluilla olevan toisen ni ois saanu vähän hienosäädettyä tehostimen vastetta, ainakin näin kieroutunut imatralainen mieli sen kuvitteli. Akku ja akkuteline pois sekä tehostajan säiliö sivuun ja putkileikkurilla niks naks. Helmiliittimet paikoilleen ja putki väliin. Öljyt säiliöön, auto käyntiin ja rattia veivaamaan tarkastellen öljy vuotoja, omia kykyjä epäilemättä mutta kuitenkin...
Pikkasen kurnuttaa ku tappiin asti kääntää mut muuten äänetön. Korjauksen hinta 30eur ja 20cnt plus öljyt!
OG 9-3 ohjaustehostajan paineletku (ranetus patentti)
Re: OG 9-3 ohjaustehostajan paineletku (ranetus patentti)
Edullinen korjaus. Onnittelut! Omasta kolkista hajosi kyseinen paineletku toukokuussa. Vuodatti tehostimen nesteet korjaamon lattialle. Hyvä paikka hajota. Auto oli hinattu sinne, kun vesipumppu simahti ajossa. Kilometrit tuossa vaiheessa 316 t.
Putken hinnaksi oli laskuun kirjattu 97 e. Siihen työtä päälle, mutta nyt matka autolla jatkuu.
Olin jo vähän ajatellut luopua autosta, mutta korjauksiin on mennyt taas tänä vuonna sen verran rahaa, että taidan pitää toistaiseksi. Paha noidankehä.
Putken hinnaksi oli laskuun kirjattu 97 e. Siihen työtä päälle, mutta nyt matka autolla jatkuu.
Olin jo vähän ajatellut luopua autosta, mutta korjauksiin on mennyt taas tänä vuonna sen verran rahaa, että taidan pitää toistaiseksi. Paha noidankehä.
#3657
Mazda 2 -19 ( KA ), Nissan Qashqai 2.0 -13 ( KA ) ja Volvo S60 T5 -03 ( KA )
Mazda 2 -19 ( KA ), Nissan Qashqai 2.0 -13 ( KA ) ja Volvo S60 T5 -03 ( KA )
Re: OG 9-3 ohjaustehostajan paineletku (ranetus patentti)
Omaan kerkes just 306tkm pyörähtää mittariin ku meni totaalisesti hajalle. Tiputellut kyllä vaihteiston päälle koko kuukauden ajan minkä oon omistanu auton.
Re: OG 9-3 ohjaustehostajan paineletku (ranetus patentti)
Muistaakseni osa ei saksasta tilatessa maksanut kuin 50-60€, ja suurin duuni on keulan purkamisessa, joten ei tuossa nyt ihan älyttömiä köyhdy vaihtamalla putki-letkuhässäkkä uuteen.
Toki jos auto pitää saada heti radalle niin ranetus on nopein vaihtoehto.
Toki jos auto pitää saada heti radalle niin ranetus on nopein vaihtoehto.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG 9-3 ohjaustehostajan paineletku (ranetus patentti)
Jos tuo on se ylempi osa koko letkusta, joka muuttuu putkesta letkuksi kun tulee konetilan ”päälle” niin ei täydy kyllä koko keulaa purkaa vaihtoa varten vaan sen saa ujutettua ku tarpeeks jumppaa akun poisoton jälkeen
Re: OG 9-3 ohjaustehostajan paineletku (ranetus patentti)
Neoltakin löytyy melko edukkaasti:
https://www.neobrothers.co.uk/hoses-1274-c.asp
https://www.neobrothers.co.uk/hoses-1274-c.asp
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2