Katsastus
- Saab 9-3 2000
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
- Paikkakunta: Helsinki
Katsastus
Ensimmäinen oma leima Saabille hankittu. Eihän se kerralla läpi mennyt kun pieni reikä edessä helmapellissä, mutta sen sai halvalla hitsautettua ja leimaa on taas vuodeksi. Öljyvuodosta koneessa tuli korjauskehoitus kun en älynnyt putsata konetta mutta ehkä sitten ensi katsastukseen. Öljyvuoto on niin pieni ettei se edes tiputa asvaltille mutta sotkee alakertaa. Oikea katsastusaika olisi ollut vasta tammikuussa mutta halusin katsastaa jo nyt koska talvella on parkkipaikalla aika jäätävää tehdä mitään.
- Saab 9-3 2000
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastus
No niin, nyt kävi sitten niin että ei mennyt auto leimasta läpi. Päästöistä ja öljyvuodosta jäi kiinni. Jälkitarkastukseen täytyy pestä kone ja ottaa ilmanputsari pois ja laittaa masinolia tankkiin. Josko se siitä.
Re: Katsastus
Kyllä sen täytyy olla aika öljyinen, jos huomauttavat ja voisin veikata, että merkkaa jo reviiriä. Onko kampiakselin hihnapyörän ympäristö öljyinen?! Jos on niin kannattaa vaihtaa/vaihdattaa sinne tiivisteet/o-renkaat. Kun vuoto yhtäkkiä lisääntyy niin onkin sitten jo puoli konetta ja hihnat öljyssä.
Mikä arvo päästöissä heittää?
Mikä arvo päästöissä heittää?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- Saab 9-3 2000
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastus
Itse asiassa ei merkkaa enkä itse ole huomannut mitään öljyvuotoa. Moottori tosin on öljyinen mutta autokin on vanha. Katsastuksessa tosin kävi niin että oli alkanut kone käryämään kun katsuri huudatti konetta. Ilmeisesti jotain pientä öljyä oli pakoputkelle roiskunut kun eilen pestiin kone alapuolelta.
Arvot oli joutokäynnillä HC 100/105 ja kierroksilla CO 0.3/0.42. Ihme homma kun autolle tullut vajaa 3000 kilsaa viime leiman jälkeen.
Arvot oli joutokäynnillä HC 100/105 ja kierroksilla CO 0.3/0.42. Ihme homma kun autolle tullut vajaa 3000 kilsaa viime leiman jälkeen.
Re: Katsastus
Jospa sinne laittaas uuden ilmanputsarin ja sytkätulpat ? Siinäpä se korjaus sitten taisi ollaSaab 9-3 2000 kirjoitti: ↑Ma Elo 10, 2020 19:40Itse asiassa ei merkkaa enkä itse ole huomannut mitään öljyvuotoa. Moottori tosin on öljyinen mutta autokin on vanha. Katsastuksessa tosin kävi niin että oli alkanut kone käryämään kun katsuri huudatti konetta. Ilmeisesti jotain pientä öljyä oli pakoputkelle roiskunut kun eilen pestiin kone alapuolelta.
Arvot oli joutokäynnillä HC 100/105 ja kierroksilla CO 0.3/0.42. Ihme homma kun autolle tullut vajaa 3000 kilsaa viime leiman jälkeen.
Re: Katsastus
Jep, ja kone lämpimäksi motarilla ennen katsastusta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Katsastus
Omassa og kolkissa vuoti ketjunkiristäjän usit tiiviste. Sotki moottorin öljypohjaa myöten.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Katsastus
Mullakin kampiakselin etustefa "vähän vaan koneen kylkeä sotki eikä maahan asti vuotanut", kunnes oli hihna sen verran öljytty, että rasahti tienpäällä poikki. Oikean puolen renkaan ja sen takana olevan muovin kun otat pois, niin saa ihan muutamassa minuutissa varmaksi tarkastettua, tuleeko se stefalta vai ei. Suosittelen.
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Katsastus
Kaikkiin akseleihin jotka tulevat moottorista ja vaihdelaatikosta ulos, on tiivisteet uusittu.
Ja turbon vaihdon yhteydessä puhdistettiin myös öljypohja. Ja viinalla on menty koko ajan.
Ja turbon vaihdon yhteydessä puhdistettiin myös öljypohja. Ja viinalla on menty koko ajan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- Saab 9-3 2000
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastus
Taas on saabissa vuoden leima. Öljyvuoto osottautu tulevan moottorin ja laatikon välistä mutta katsuri katto läpi sormien kun ei vuoda maahan asti. Co-arvo tyhjäkäynnillä oli just ja just rajan alla, täytyy vaihtaa katti uuteen ens leimaan mennessä.