OG 9-3 sammui eikä lähde enää käyntiin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Santewii
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Heinä 04, 2019 20:49

OG 9-3 sammui eikä lähde enää käyntiin

Viesti Kirjoittaja Santewii »

Kellään ideoita että mitä/mistä vielä tutkisi...

Eli Og 9-3 vm. 2002 (automaatti) sammui kesken ajon pysähtyessä, eikä lähde enää käyntiin.

-Kampiakselin asentotunnistin toimii, kun kierroslukumittari nousee avainta kääntäessä.
-Bensaa tulee ja painetta on.
-Jotain vikaa kasetissa oli, kun sillä ei toinen auto lähtenyt käyntiin, kokeiltu uudella kasetilla ja sytyttää todella satunnaisesti.
-Tulpat vaihdettu heinäkuussa, otin irti ja näyttivät ihan normaaleilta.

Alkaa olla ideat vähissä... Näkisikö Tech2:lla yhtään enempi että mikä mättää?
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: OG 9-3 sammui eikä lähde enää käyntiin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Automaattivaihteisissa on ollut ongelmia vaihteiston asentoanturin kanssa. Auto ei saa oikeaa tietoa siitä että vaihdekeppi on p-asennossa, joten kone ei suostu käynnistymään.

Tuon ainakin vielä tarkistaisin. Vaihdekeppiä eestaas rynkyttämällä voi toeta ainakin väliaikaisesti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG 9-3 sammui eikä lähde enää käyntiin

Viesti Kirjoittaja jus »

Kierroslukumittari ei nousisi käynnistystä yrittäessä, jos vaihdeasentotunnistin sanoisi ettei olla P:llä tai N:llä. Ei pyörittäisi ollenkaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Santewii
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Heinä 04, 2019 20:49

Re: OG 9-3 sammui eikä lähde enää käyntiin

Viesti Kirjoittaja Santewii »

Joo, tässäkin autossa laatikon asentotunnistin temppuilee välillä, mutta tosiaan käynnistyksessä keppi ja mittariston valo ollut joko P tai N.

Pitäisi sekin ottaa sieltä irti ja putsailla jossain vaiheessa... Onneksi senkin ongelman saa kierrettyä vaihtamalla P:lle vain kun virrat ei ole päällä.
Vastaa Viestiin