OG 9-3 2.0 vapari vikavalo kylmänä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

OG 9-3 2.0 vapari vikavalo kylmänä

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Koodinlukijaa tuohon Motronicciin ei itseltä löydy, pitänee moinen hommata ... mutta kysellään kuitenkin, jos oireista joku arvaisi suoraan mikä sytyttää vikavalon.

Työmatkaa kuutisen kilsaa tasaista maantieajoa. Koneen lämmetessä, suunnilleen siinä kohtaa kun lämpömittarin neula ohittaa sen asteikon alimman viivan, syttyy vikavalo. Sammuu itsestään hetken päästä. Ei tehnyt tätä kesällä, eli alkoin nyt kylmempien kelien myötä, ja tekee vain tuon yhden kerran aamulla. Päivällä vaikka auto ehtii välillä jäähtyäkin, ei toistu. Eikä vakuta auton toimintaan millään tavalla. Aamulla ennen starttia auto on ollut pari tuntia tolpassa.
'01 9-3 2.0 turbo
kapitänmies
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 10:41
Paikkakunta: Pusula

Re: OG 9-3 2.0 vapari vikavalo kylmänä

Viesti Kirjoittaja kapitänmies »

Vaihda termostaatti siihen. Vikavalo tulee omassanikin kelien kylmetessä kun moottorinlämpö ei nouse tarpeeksi nopeasti kuten järjestelmä olettaa, termostaatti ei sulkeudu ihan täysin. En ole viitsinyt omaani vaihtaa kun avo ja nyt jo talviseisonnassa.
Hakemalla täältä löydät mikä termostaatti sinne pitää laittaa, huonoja tarvikkeita markkinoilla paljon.
Saab 9-3 SE 2,0i Cab -98, Opel Kapitän P 2,6 -63 + aina luotettavat Made in Japan (!!) Toyotat Previa -00 & Corolla -05
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG 9-3 2.0 vapari vikavalo kylmänä

Viesti Kirjoittaja Saint »

Lähteekö valo kun painat kaasua?
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: OG 9-3 2.0 vapari vikavalo kylmänä

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Termariongelman olen todennut nyt kanssa kun pakkaset tuli, eli kyllä se vaihtoon on menossa. Tosin tuntuu että jumittelee, mutta satunnaisesti toimiikin. Nyt tuli kuukausi ajettua pelkkää pätkäajoa, eikä lämmöt oikeastaan missään kohtaa edes ehtineet nousta normaaliin. Tänään tuli ajettua 250 kilsaa yhtä soittoa, ensimmäiset 50 kilsaa lämpömittarin neula oli tasaisesti noin 1/3 kohdalla eikä siitä noussut, eli selvä termarivika. Kunnes yhtäkkiä alkoi nousta, asettui siihen puoleenväliin ja siinä pysyi loppumatkan. No, nyt saan kotipaikalta reissusta mukaan KKL-piuhan ja Motronic Suite löytyy, pääsen vahvistamaan tuon jo itselläkin heränneen termariepäilyksen.

Mitään vippaskonsteja kuten kaasun painamista en ole kokeillut ... se on vaan sammunut omia aikojaan.
'01 9-3 2.0 turbo
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG 9-3 2.0 vapari vikavalo kylmänä

Viesti Kirjoittaja Saint »

shamrock kirjoitti:
Pe Marras 08, 2019 20:46
Termariongelman olen todennut nyt kanssa kun pakkaset tuli, eli kyllä se vaihtoon on menossa. Tosin tuntuu että jumittelee, mutta satunnaisesti toimiikin. Nyt tuli kuukausi ajettua pelkkää pätkäajoa, eikä lämmöt oikeastaan missään kohtaa edes ehtineet nousta normaaliin. Tänään tuli ajettua 250 kilsaa yhtä soittoa, ensimmäiset 50 kilsaa lämpömittarin neula oli tasaisesti noin 1/3 kohdalla eikä siitä noussut, eli selvä termarivika. Kunnes yhtäkkiä alkoi nousta, asettui siihen puoleenväliin ja siinä pysyi loppumatkan. No, nyt saan kotipaikalta reissusta mukaan KKL-piuhan ja Motronic Suite löytyy, pääsen vahvistamaan tuon jo itselläkin heränneen termariepäilyksen.

Mitään vippaskonsteja kuten kaasun painamista en ole kokeillut ... se on vaan sammunut omia aikojaan.
Mun vaparissa sytty vikavalo aina pakkasilla ilman mitään yhteyttä mihinkään, heti ku paino kaasua niin lähti. Eipä sitä saanu luettuakaan ku lähti saman tien.
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: OG 9-3 2.0 vapari vikavalo kylmänä

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Jäähän ne muistiin kuitenkin. Monta päivää on tuon valon syttymisestä, muistista löytyi nyt silti P0116 ja P1172. Eka koodi on varmasti juuri tämä termarin aiheuttama. Toinen mahdollisesti perua siitä kun jonkin aikaa sitten taistelin bensan saannin kanssa ja kävi laivalla. Heitin pienen lenkin maantiellä ja kaupungissa, viiden kilsan ajolla nousi maantiellä livedatassa lämpö 77:aan ja seilasi siinä 77-78 väliä koko ajan. Kaupingissakaan en nähnyt sen käyvän 79 korkeammalla. Tuntuisi että jollakin tavalla termarin sentään vielä toimii, mutta avautuu ainakin liian aikaisin, todennäköisesti koko ajan hiukan auki. Vaihtoon menee jokatapauksessa.
'01 9-3 2.0 turbo
Vastaa Viestiin