Torque limited signal low sekä Og kolkin vikakoodit

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6953
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Torque limited signal low sekä Og kolkin vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mihin manuaali kolkki tällaista tietoa tarvitsee. Ja mistä tuo signaali saadaan, ja rajoitetaanko vääntöä oikeasti. Ilmoitus tuli kakkosella ja kolmosella vedätyksessä sohjossa. Oli melko ripeä kepitys kyseessä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4349
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Torque limited signal low

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mistä ja millä laitteella tuollaisen viestin saat aikaan ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6953
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Torque limited signal low

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Open Sid Mod 0
Fcod 4864
viewtopic.php?f=14&t=142665&hilit=Fcod
P1300 = fcod4864 = Torque Limitation Signal Low
P1300 - Ymmärtääkseni sytytysongelma kaikissa sylintereissä. Mahdollisesti katti tukossa.
**olisiko garretin hajoamisella aiemmin jotain osuutta tähän,sai melkolailla öljyä itteensä**
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6953
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Torque limited signal low

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

OG9-3 T7.
P0100=Ilmamassamittari.Ei signaalia.
P0101=Ilmamassamittari.Toiminta virheellinen.
P0102=Ilmamassamittari,tulo matala.
P0103=Ilmamassamittari,tulo korkea.
P0106=Absoluuttisen ilmanpaineen anturin tuloputki.Toimintahäiriö.
P0107=Absoluuttisen paineen imusarja-anturi.Oikosulku maadoitukseen/katkos.
P0108=Absoluuttisen paineen imusarja-anturi.Oikosulku B+:aan.
P0112=Imuilman lämpötila-anturi. Oikosulku maadoitukseen.
P0113=Imuilman lämpötila-anturi. Oikosulku B+:aan / katkos.
P0115=Lämpötila-anturi, jäähdytysneste. Ei muutosta.
P0116=Lämpötila-anturi, jäähdytysneste. Toiminta virheellinen.
P0117=Lämpötila-anturi, jäähdytysneste, oikosulku maahan.
P0118=Lämpötila-anturi, jäähdytysneste, oikosulku akkujännitteeseen (B+) / katkos.
P0119=Lämpötila-anturi, jäähdytysneste. Sisäinen katkos / oikosulku..
P0125=Liian pitkä aika lambdasäädön alkamiseen.
P0131=O2S-piiri. Matala jännite, tunnistin 1.
P0132=O2S-piiri. Korkea jännite, tunnistin 1.
P0133=O2S-piiri. Pieni taajuus, tunnistin 1.
P0134=O2S-piiri. Katkos, tunnistin 1.
P0137=O2S-piiri. Matala jännite, tunnistin 2.
P0138=O2S-piiri. Korkea jännite, tunnistin 2.
P0140=O2S-piiri. Katkos, tunnistin 2.
P0171=Kertautuva polttoainesopeutus. Maksimiarvo, ilma-/polttoaine liian laiha.
P0172=Kertautuva polttoainesopeutus. Minimiarvo, ilma-/polttoaine liian lihava.
P0300=Sytytyshäiriö. Useita sylintereitä.
P0301=Sytytyshäiriö. Sylinteri 1.
P0302=Sytytyshäiriö. Sylinteri 2.
P0303=Sytytyshäiriö. Sylinteri 3.
P0304=Sytytyshäiriö. Sylinteri 4.
P0327=Nakutustunnistimen piiri, tulo matala, rivi 1.
P0336=Kampiakselin anturi, virheellinen toiminta.
P0337=Kampiakselin anturi. Katkos.
P0340=Nokka-akselin anturi, virheellinen toiminta.
P0420=Katalysaattori, virheellinen toiminta.
P0441=Säiliön huohotusventtiili. Toiminta virheellinen.
P0442=Säiliön huohotusventtiili, pieni vuoto järjestelmässä.
P0444=Säiliön huohotusventtiili, katkos / oikosulku maahan.
P0445=Säiliön huohotusventtiili, oikosulku akkujännitteeseen (B+).
P0452=Säiliön paineanturi. Oikosulku maahan.
P0453=Säiliön paineanturi. Oikosulku akkujännitteeseen (B+) / Katkos.
P0455=Säiliön huohotus, suuri vuoto järjestelmässä.
P0501=Auton nopeus, tulosignaali raja-arvojen ulkopuolella.
P0502=Auton nopeus, tulosignaali puuttuu.
P0506=Joutokäynnin säätö, joutokäyntikierrosluku liian pieni.
P0507=Joutokäynnin säätö. Joutokäyntikierrosluku liian suuri.
P0605=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1105=Absoluuttisen paineen anturi, ahtoilma. Letku viallinen.
P1106=Ahtoilman absoluuttisen paineen anturi. Toimintahäiriö.
P1107=Ahtoilman absoluuttisen paineen anturi. Oikosulku maadoitukseen / katkos.
P1108=Ahtoilman absoluuttisen paineen anturi. Oikosulku B+:aan.
P1110=Bypass-venttiili, ahtoilma. Toiminta virheellinen.
P1131=O2S. Muutoskohta liian laiha. Tunnistin 1.
P1132=O2S. Muutoskohta liian lihava. Tunnistin 1.
P1133=O2S-piiri. Matala jännite, tunnistin 1.
P1135=O2S esilämmityspiiri. Virta liian pieni, tunnistin 1.
P1136=O2S esilämmityspiiri. Virta liian suuri, tunnistin 1.
P1137=O2S-piiri. Matala jännite, tunnistin 2.
P1141=O2S esilämmityspiiri. Virta liian pieni, tunnistin 2.
P1142=O2S esilämmityspiiri. Virta liian suuri, tunnistin 2.
P1171=Lambdasäätö, maksimiarvo, polttoaineilmaseos liian laiha.
P1172=Lambdasäätö, minimiarvo, polttoaineilmaseos liian lihava.
P1181=Summautuva polttoainesopeutus. Maksimiarvo, ilma-/polttoaine liian laiha.
P1182=Summautuva polttoainesopeutus. Minimiarvo, ilma-/polttoaine liian lihava.
P1230=Kaasuläpän asentotunnistin 1 ja 2. Summajännite raja-arvon ulkopuolella.
(Viallinen signaali läppälevyn asentoanturista)
P1231=Kaasuläpän asentotunnistin 1 ja 2. Summajännite raja-arvojen ulkopuolella (ei Limp Home).
Kaasuläpän säädössä on lyhytaikaisia häiriöitä, mikä aiheuttaa moottorin nykimistä.
P1240=Läppämoottoripiiri. Oikosulku.
P1251=Läppämoottorilla täysi PWM kiinni-suunnassa.
Vihje. Voi sattua, jos läppämekanismia ei palautettu
P1252=Läppämoottorilla täysi PWM auki-suunnassa eikä moottorilla virtaa.
P1253=Läppämoottorilla täysi PWM auki-suunnassa käynnistettäessä.
P1260=Läpän palautusjousi, voima liian pieni. Vihje. Voidaan asettaa, jos läppämekanismia ei nollattu.
P1261=Läppä takertelee.
P1263=Läppää on väännetty käsin moottorin ollessa käynnissä.
P1264=Läppä auki, kun poljin on vapautettu.
P1300=Sytytyshäiriö.Useat sylinterit.Katalysaattorille haitallinen.
P1301=Sytytyshäiriö. Sylinteri 1. Katalysaattorille haitallinen.
P1302=Sytytyshäiriö. Sylinteri 2. Katalysaattorille haitallinen.
P1303=Sytytyshäiriö. Sylinteri 3. Katalysaattorille haitallinen.
P1304=Sytytyshäiriö. Sylinteri 4. Katalysaattorille haitallinen.
P1310=Sytytyskasetti ei saa jännitettä. Rivi 1.
P1312=Palosignaali syl. 1+2. Katkos/ Oikosulku akkujännitteeseen (B+).
P1314=Palosignaali syl. 3+4. Katkos/ Oikosulku akkujännitteeseen (B+).
P1390=Sytytyshäiriö. Useat sylinterit. Katalysaattorille haitallinen. Pieni polttoainemäärä.
P1391=Sytytyshäiriö. Sylinteri 1. Katalysaattorille haitallinen. Pieni polttoainemäärä.
P1392=Sytytyshäiriö. Sylinteri 2. Katalysaattorille haitallinen. Pieni polttoainemäärä.
P1393=Sytytyshäiriö. Sylinteri 3. Katalysaattorille haitallinen. Pieni polttoainemäärä.
P1394=Sytytyshäiriö. Sylinteri 4. Katalysaattorille haitallinen. Pieni polttoainemäärä.
P1441=EVAP-huohotusventtiili. Virheellinen toiminta ja viallinen polttoainemäärän anturi.
P1442=EVAP Pieni vuoto järjestelmässä ja viallinen polttoainemäärän anturi.
P1444=Sulkuventtiili, hiilisuodatin. Katkos / Oikosulku maahan.
P1445=Sulkuventtiili, hiilisuodatin. Oikosulku akkujännitteeseen (B+).
P1451=Säiliön paineanturi. Toiminta virheellinen.
P1452=Säiliön paineanturi. Liian pieni arvo paineettomassa tilassa.
P1453=Säiliön paineanturi. Liian suuri arvo paineettomassa tilassa.
P1455=EVAP Säiliön paineanturi. Suuri vuoto järjestelmässä ja viallinen polttoainemäärän anturi.
P1460=Toim.esto aktiv. käynnist.yht. VIHJE. Uuden T7/TWICE/MIU ohj.yks.yht., ohjelmoi koodi TWICEEN
P1491=Säiliön paineanturi. Toiminta virheellinen samalla, kun polttoaineen määräanturin diagnoosi on raportoinut vian.
P1492=Säiliön paineanturi. Liian pieni arvo paineettomassa tilassa samalla, kun polttoainemäärän anturin diagnoosi on raportoinut vian.
P1493=Säiliön paineanturi. Liian suuri arvo paineettomassa tilassa samalla, kun polttoainemäärän anturin diagnoosi on raportoinut vian.
P1530=Polkimen asentoanturit 1 ja 2. Summajännite raja-arvon ulkopuolella.
P1531=Polkimen asentoanturit 1 ja 2. Sopeutettu summajännite raja-arvon ulkopuolella.
P1532=Polkimen asentoanturit 1 ja 2. Ohjausyksikön tuloliitännät oikosulussa toisiinsa.
P1549=Ahtoilman säätö. Virheellinen toiminta.
P1576=Jarruvalokytkin. Katkos / Oikosulku B+:aan.
P1577=Jarruvalokytkin. Oikosulku maahan.
P1601=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1602=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1603=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1604=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1605=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1606=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1607=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1608=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1609=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1610=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1611=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1613=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1614=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1621=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1622=Ei väyläkommunikaatiota MIU:n kanssa. Ks. vianetsintä 3:5 Väylä ja diagnoosikommunikaatio.
Joitakin seuraavia oireita voidaan mahdollisesti huomata:
Moottori ei käynnisty.
Vakionopeussäädin ei toimi.
A/C ei toimi.
Jäähdytyspuhallin käy jatkuvasti.
Päämittariston mittarit ja osoittimet eivät toimi.
Lisäksi vikakoodi Trionicissa (P1901).
P1623=Ei väyläkommunikaatiota TCM:n kanssa. Ks. vianetsintä 3:5 Väylä ja diagnoosikommunikaatio.
Joitakin seuraavia oireita voidaan mahdollisesti huomata:
Moottori ei käynnisty.
CHECK ENGINE
Automaattivaihteisto ei vaihda.
CHECK GEARBOX
Lisäksi vikakoodeja Trionicissa (P1624 tai P1622).
Vikakoodi P1921 tai P1902 TCM:ssä (jos TCM:ään saadaan yhteys).
P1624=CHECK ENGINE. Pyyntö, väylä TCM:ltä
Vian oireet
Automaattivaihteisto ei vaihda.
CHECK ENGINE
CHECK GEARBOX.
P1625=Ei väyläkommunikaatiota TC/ABS:n kanssa.
Joitakin seuraavia oireita voidaan mahdollisesti huomata:
Nopeusmittari ei toimi
Luistonesto ei toimi
Vakionopeussäädin ei toimi
ABS-valo palaa
P1631=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
Mahdollisesti rajoitettu teho ennen vikakoodin syntymistä.
CHECK ENGINE
P1632=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
Mahdollisesti rajoitettu teho ennen vikakoodin syntymistä.
CHECK ENGINE
P1633=Ohjausyksikkö. Sisäinen vika.
P1640=Päärele. Ei jännitettä ohjausyksikön navalle 1.
P1641=Rele, polttoainepumppu. Ei jännitettä polttoainepumpulle tai O2S esilämmitykselle.
P1652=Pääreleen käämi. Katkos / Oikosulku maahan.
P1653=Pääreleen käämi. Oikosulku akkujännitteeseen (B+).
P1654=Polttoainepumpun releen käämi. Katkos / Oikosulku maahan.
P1655=Polttoainepumpun releen käämi. Oikosulku akkujännitteeseen (B+).
P1656=A/C-releen käämi. Katkos / Oikosulku maahan.
P1657=A/C-releen käämi. Oikosulku akkujännitteeseen (B+).
P1658=Magneettiventtiili Bypass, ahtoilma. Katkos / Oikosulku maahan.
P1659=Magneettiventtiili Bypass, ahtoilma. Oikosulku akkujännitteeseen (B+).
P1662=Magneettiventtiili, ahtoilman säätö. Katkos / Oikosulku maahan.
P1663=Magneettiventtiili, ahtoilman säätö. Oikosulku B+.
P1670=Limp-home-toiminnon rele, katkos/oikosulku maahan.
P1671=Limp-home-toiminnon rele, oikosulku B+:aan.
P1676=Suihkutusventtiili. Katkos / Oikosulku maahan tai akkujännitteeseen (B+).
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4349
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Torque limited signal low

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Niin, oikea tulkinta on todellakin P1300 multiple missfire eli reilusti hukkasytytystä useammissa sylintereissä. Silloin vika ei ole pyttykohtainen vaan etsitään yhteistä tekijää. Tässä tapauksessa voi olla ettei polttoaine riitä tai että se katti on tukossa.
Eli bsuodatin ja pumppu ? Millä polttoaineella ja eikös tässä ollut stg1
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6953
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Torque limited signal low

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tässä on asentamasi RE85 stg1
*viinalla ollaan menty koko ajan*
Suodatin vaihdettu n.vuosi sitten.
Bensapumppu tietääkseni alkuperäinen, ajettu n.185tkm.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4349
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Torque limited signal low

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Siksipä. Vaihda pumpou ja bsuodatin ekana ja immu pitää olla varmasti kunnossa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6953
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Torque limited signal low sekä Og kolkin vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Luulisi että P1390 pitäisi tulla polttoaineen vähyyden takia. Mutta mitä tuo open sidin ilmoitus tarkoittaa..fcod 4864
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4289
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Torque limited signal low sekä Og kolkin vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Juuri sitä mitä Vesa kertoi, eli polttoaine loppuu ja moottori käy laihalla pumpun heikentyneen tuoton takia. Koska etanoli ei sanan varsinaisessa merkityksessä nakuta, vaan siitä tulee missfire trionicin mielestä.

Muita random/multiple cylinder missfiren aiheuttavia tekijöitä ovat mm. viallinen bypass-venttiili. Mutta tällöin mifit ilmenevät vaihteen vaihtamistilanteissa pääsääntöisesti. Tai vaihtoehtoisesti kaikki syyt mitkä aiheuttavat laihaa seosta, kuten imuvuodot. Harvemmin random/multiple cylinder missfire johtuu puolakasetista.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6953
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Torque limited signal low sekä Og kolkin vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tänä aamuna taas lumisohjossa tuli annettua vähän happea, ja taisi mennä jopa rajoitinta vasten.
Vikavalo taas vilkutteli iloisesti hetken kunnes hävisi,ei vaikuttanut menoon millään lailla.
Ja sid kertoi FCOD 4864.
Muita random/multiple cylinder missfiren aiheuttavia tekijöitä ovat mm. viallinen bypass-venttiili. Mutta tällöin mifit ilmenevät vaihteen vaihtamistilanteissa pääsääntöisesti. Tai vaihtoehtoisesti kaikki syyt mitkä aiheuttavat laihaa seosta, kuten imuvuodot. Harvemmin random/multiple cylinder missfire johtuu puolakasetista.
By pass vaihdettu n.1 vuosi sitten ( antoi vikakoodin )
Kaikki alipaineletku on vaihdettu.
Polttoainesuodatin on vaihdettu.
Turbo on vaihdettu mitsuun, ei ikinä enää garrettia.

Eli nyt sitten kannattaa ruveta polttoainepumppua katselemaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4349
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Torque limited signal low sekä Og kolkin vikakoodit

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Olihan muuten immu tuore ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Torque limited signal low sekä Og kolkin vikakoodit

Viesti Kirjoittaja HEV »

Muistelen saaneeni P1300:sen myös ahtoputken irtipullahduksessa valoista ripeästi lähtiessä (ohjaustehostimen letkun vaihdon jälkeen eli oli jäänyt klemmari kiristämättä kasauksessa :facepalm_man: )
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BP

Vastaa Viestiin