Tosi omituinen starttivaiva lämpimänä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1478
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Tosi omituinen starttivaiva lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Avoa vaivaa ja on vaivannut koko viime kesän todella erikoinen ongelma. Kuumalla koneella parkkiin ja puoli tuntia siinä, ei lähde käyntiin ! Akun kenkä irti 10sec ja taas lähtee oikein kivasti. Hajusta voi päätellä että kipinä katoaa, koska uusintastartilla viina haisee aika mukavasti eli sitä on kyllä pytty täynnä. Kylmällä koneella ei koskaan mitään, kuumalla koneella ei koskaan mitään mutta tuo pikkuisen jäähtynyt kone on myrkkyä nyt jollekin enkä keksi edes softassa mitään mikä tuohon voisi vaikuttaa tai sitten joku saa kertoa mikä T7 softassa vaikuttaisi noin. Ruutat on aidot boschilaiset 621cc .

Jospa olisi ajatuksia jollakin niin ei tarttis tänä kesänä olla 13mm lenkki taskussa .

ps: ennenkuin kukaan ehdottaa immua, kassua, kampuran anturia ym ym , niin ne on kaikki uusia oem kamoja
#1521

Saab 9-3 Cabrio -01 B235R stage 0.5
Mini Clubman JCW -14

V-M
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tosi omituinen starttivaiva lämpimänä

Viesti Kirjoittaja V-M »

Moottorinlämpö tunnistin temppuilee?
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 # 2135

Avatar
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1478
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tosi omituinen starttivaiva lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Kaide »

V-M kirjoitti:
To Maalis 05, 2020 22:56
Moottorinlämpö tunnistin temppuilee?
Tätä tuli joskus tutkittua ja SID.n mukaan kyllä ihan looginen moottorin lämpö myös silloin kun ei suostu käynnistymään . Ongelma on pahimmillaan 60-80 asteen välillä
#1521

Saab 9-3 Cabrio -01 B235R stage 0.5
Mini Clubman JCW -14

TTH
"Hirsch"
Viestit: 761
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Tosi omituinen starttivaiva lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TTH »

Eli lambda on myös uusi? Miten adaptiot käyttäytyy? Suutinten tarkka malli (Bosch osanumero) ja mistä on kaivettu niille sopivat deadtimet?
NG900 -95 Alkoholisoitunut peruna-stage
9-5 B235iR MY98 Biopower
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.

Avatar
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1478
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tosi omituinen starttivaiva lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Kaide »

TTH kirjoitti:
La Maalis 07, 2020 16:46
Eli lambda on myös uusi? Miten adaptiot käyttäytyy? Suutinten tarkka malli (Bosch osanumero) ja mistä on kaivettu niille sopivat deadtimet?
Itseasiassa adaptaation kanssa on pientä epämääräisyyttä ja ad85 jää tuonne 750 hujakoille pelkällä viinalla . Suutinten malli on tämä : https://www.bosch-motorsport-shop.com.a ... 4-injector . Tuo sopiva deadtime onkin muuten mielenkiintoinen juttu , pitääpä selvittää ...
#1521

Saab 9-3 Cabrio -01 B235R stage 0.5
Mini Clubman JCW -14

TTH
"Hirsch"
Viestit: 761
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Tosi omituinen starttivaiva lämpimänä

Viesti Kirjoittaja TTH »

AD85 750 on ihan ok. Viittaisi vaan adaptioon, kun kerta boksin nollaamalla lähtee käyntiin. Mitäs Amul sanoo? Mites ihan Lamb käyttäytyy, onko esimerkiksi tyhjäkäynnillä jompaan kumpaan suuntaan kovastikin menossa?

Tämmösillä lähtöarvoilla on joku -298 suuttimilla varustettu laite tullut joskus softattua:
Kuva
NG900 -95 Alkoholisoitunut peruna-stage
9-5 B235iR MY98 Biopower
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.

Vastaa Viestiin