Antenni.
Re: Antenni.
Koko antennihan on melko helppo irrottaa, verhoilua raottaa, johto irti ja antenni kouraan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Antenni.
Ja korjaus: on se holkki mukana siinä Motonetin paketissa. Katsoin vähän huolimattomasti. Pitää kanssa päästäispyhinä ottaa koko hökötys irti ja vaihtaa piiska.
Re: Antenni.
Moi.
Antenni vaihdettu. Haysin ohjeistuksella hyvän videon avulla.
Vanhin poika, Väinö tuumas et aika haitekkia!
Nyt pitää selvittää kun vuotaa ohjaustehostimen öljyä hiukkasen, varsinkin ajosta tullessa.
Säiliö on kuiva mutta letku mikä menee pyörästöön on märkä. Pitää pestä kone niin paremmin saa selville vuotokohdan.
Palaillaan.
Antenni vaihdettu. Haysin ohjeistuksella hyvän videon avulla.
Vanhin poika, Väinö tuumas et aika haitekkia!
Nyt pitää selvittää kun vuotaa ohjaustehostimen öljyä hiukkasen, varsinkin ajosta tullessa.
Säiliö on kuiva mutta letku mikä menee pyörästöön on märkä. Pitää pestä kone niin paremmin saa selville vuotokohdan.
Palaillaan.
Re: Antenni.
99% Se on se letku, porsii varmaan jokaisesta kolkista. Pitää vaihtaa alhaalta asti, muistaakseni kahdessa osassa tuo. Eli ei voi siis pelkästään letkua vaihtaaPetek kirjoitti: ↑La Touko 09, 2020 05:53Moi.
Antenni vaihdettu. Haysin ohjeistuksella hyvän videon avulla.
Vanhin poika, Väinö tuumas et aika haitekkia!
Nyt pitää selvittää kun vuotaa ohjaustehostimen öljyä hiukkasen, varsinkin ajosta tullessa.
Säiliö on kuiva mutta letku mikä menee pyörästöön on märkä. Pitää pestä kone niin paremmin saa selville vuotokohdan.
Palaillaan.
Re: Antenni.
Kiitos taas Klubilaisille.
Mahtavaa tietämystä, ei arvailua. Löytyy varmaan Motonetistä ko. letkusto?
Mahtavaa tietämystä, ei arvailua. Löytyy varmaan Motonetistä ko. letkusto?
Re: Antenni.
Ei taida Motonetista löytyä. Kysy Pcs Jyväskylä.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Antenni.
arvaamalla ei pääse pitkälle
motonet:::
Tuotenumero: 47-1279
Tuote: Antennipiiska Saab 900"GM"/9-3
motonet:::
Tuotenumero: 47-1279
Tuote: Antennipiiska Saab 900"GM"/9-3
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Antenni.
Toi Motonetin piiska voi pitää vähän huonosti sitä tehostajan öljyä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Antenni.
Voi olla niin sanotusti saatanallinen homma tuossa antenninvaihdossa, jos vanha tyviholkki on kunnolla hapettunut kiinni.
Tyviholkin saa tämmöisessä tapauksessa irti etsimällä auton ulkopuolelle tulevaa mutteria vastaavilla kierteillä olevan mutterin (se alkuperäinen ei tähän tarkoitukseen sovi, koska sen nimenomainen tehtävä on PITÄÄ holkki paikallaan), pujottamalla mutterin kierteille ja kiinnittämällä koko höskän viilapenkkiin mutteri alaspäin. Sitten vanhan antennin tyvipää putkeen siten päin kuin se on siellä ollutkin ja ammutaan perkeleesti ruosteenirroitusprayta perään. Jätetään vaikuttamaan ja etsitään hyvän kokoinen vasara ja 1/4 hylsysarjan jatkovarsia niin, että ne riittävät putkesta ulos asti.
Sitten hakataan, podetaan epäuskon tuntemuksia materiaalien kestämisen suhteen, ruiskitaan lisää ruostesprayta, hakataan kunnes alkaa tuntua, että ihan sama vaikka koko paska menisikin tästä käsittelystä rikki. Kun vielä pari kertaa sen jälkeen jaksaa lyödä kohteeseen eikä omaan polveen/auton takalasiin, putoaa vanha holkki putkesta lattialle.
Tyviholkin saa tämmöisessä tapauksessa irti etsimällä auton ulkopuolelle tulevaa mutteria vastaavilla kierteillä olevan mutterin (se alkuperäinen ei tähän tarkoitukseen sovi, koska sen nimenomainen tehtävä on PITÄÄ holkki paikallaan), pujottamalla mutterin kierteille ja kiinnittämällä koko höskän viilapenkkiin mutteri alaspäin. Sitten vanhan antennin tyvipää putkeen siten päin kuin se on siellä ollutkin ja ammutaan perkeleesti ruosteenirroitusprayta perään. Jätetään vaikuttamaan ja etsitään hyvän kokoinen vasara ja 1/4 hylsysarjan jatkovarsia niin, että ne riittävät putkesta ulos asti.
Sitten hakataan, podetaan epäuskon tuntemuksia materiaalien kestämisen suhteen, ruiskitaan lisää ruostesprayta, hakataan kunnes alkaa tuntua, että ihan sama vaikka koko paska menisikin tästä käsittelystä rikki. Kun vielä pari kertaa sen jälkeen jaksaa lyödä kohteeseen eikä omaan polveen/auton takalasiin, putoaa vanha holkki putkesta lattialle.
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00