Antenni.
Re: Antenni.
Vanhan ruodon jämät pitää saada pois joten suosiolla härveli pöydälle kokonaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Antenni.
Mutta jos ruoto on ehjä ja vain piiska poikki, niin onnistuu ihan yläkauttakin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Antenni.
Onko sähköantenni?
https://www.youtube.com/watch?v=oQMBmJ7OJCM
Uus piiska Motonetistä: https://www.motonet.fi/fi/varaosat/499/ ... t-Antennit
https://www.youtube.com/watch?v=oQMBmJ7OJCM
Uus piiska Motonetistä: https://www.motonet.fi/fi/varaosat/499/ ... t-Antennit
Re: Antenni.
Eikö kaikissa kolkeissa ole sähköantenni, ellei ole jälkikäteen vaihdettu?
Re: Antenni.
Kai se on sähköllä, kun alkuperäisessä kysymyksessä mainittiin moottori.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Antenni.
Juu säköantenni on. Pieni muutaman sentin pätkä jäänyt näkyville.
Re: Antenni.
Kiitos Isojussi. Selkeetä ohjeet. Motonettiin mars mars.
Re: Antenni.
Mä kävin itse just sillä asialla tänään
Re: Antenni.
Antenni ostettu. Tänään asennus. Ei ole aprillipila
Re: Antenni.
No eipäs se sitten vanha piiska niin helposti, kuin videolla lähtenytkään irti. Pitänee tutkia asiaa lisää. Mites Petek sulla?
Re: Antenni.
Ei tarvitse irrottaa alumiiniputkea muovisesta moottorikotelosta, jos vanha masto suostuu tulemaan tyviholkkeineen ulos putkesta. Videossa tyviholkki oli hapettunut kiinni putkeen ja uusi masto tuupattiin alakautta vanhan maston tyviholkkiin. Antennisignaalin kannalta tuntuisi järkevältä pyrkiä irrottamaan se vanha tyviholkki vaikka rikkomalla ja putsata kaikki hapettumat.
Ruodon kelaaminen kuppiin moottorikopan ollessa auki varmasti vaatii (liian) paljon kärsivällisyyttä. Noin joutuu tekemään, jos tyviholkki on alumiiniputkessa jumissa. Silloin, kun holkki on liikkuva kuten kuuluu olla, riittää että ruodon auttaa vetorattaan ensimmäisille hampaille, kokoaa kupin ja vaikka koko kotelonkin kiinni. Pieni sivukansi, jonka alle johdot releeltä menevät, peittää kierroslaskurin ja siihen liittyvän rajakytkimen. Syöttämällä sinne jännitettä sopivasti saa ajettua moottoria haluttuun suuntaan sopivasti pätkittäin niin, että ehtii samalla auttaa ruodon ja maston sisään putkeen hallitusti. Virransyöttö onnistuu toki antennipaketin johtoliittimeltäkin, kunhan muistaa ensiksi ajaa rattaat yläasentoa vastaavaan tilaan, jotta kierroslaskuri ei stoppaa sisäänkelausta kesken matkan ennen kuin juurimutterin saa kierrettyä kiinni. Ylöspäinhän ei kannata moottorilla ajaa ilman, että juurimutteri on kiinni - voi joutua pujotushommiin uudelleen.
Huoltotiedote kupin shimmien poistamisesta liian kitkan vähentämiseksi:
https://www.genuinesaab.com/psi/files/900antenna.pdf
Ruodon kelaaminen kuppiin moottorikopan ollessa auki varmasti vaatii (liian) paljon kärsivällisyyttä. Noin joutuu tekemään, jos tyviholkki on alumiiniputkessa jumissa. Silloin, kun holkki on liikkuva kuten kuuluu olla, riittää että ruodon auttaa vetorattaan ensimmäisille hampaille, kokoaa kupin ja vaikka koko kotelonkin kiinni. Pieni sivukansi, jonka alle johdot releeltä menevät, peittää kierroslaskurin ja siihen liittyvän rajakytkimen. Syöttämällä sinne jännitettä sopivasti saa ajettua moottoria haluttuun suuntaan sopivasti pätkittäin niin, että ehtii samalla auttaa ruodon ja maston sisään putkeen hallitusti. Virransyöttö onnistuu toki antennipaketin johtoliittimeltäkin, kunhan muistaa ensiksi ajaa rattaat yläasentoa vastaavaan tilaan, jotta kierroslaskuri ei stoppaa sisäänkelausta kesken matkan ennen kuin juurimutterin saa kierrettyä kiinni. Ylöspäinhän ei kannata moottorilla ajaa ilman, että juurimutteri on kiinni - voi joutua pujotushommiin uudelleen.
Huoltotiedote kupin shimmien poistamisesta liian kitkan vähentämiseksi:
https://www.genuinesaab.com/psi/files/900antenna.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Antenni.
Motonetin piiskan mukana ei tullu sitä tyviholkkia. Eipä se johdon paikoilleen kelaaminen nyt niin isolta hommalta näyttäny
Re: Antenni.
Moi.
Ei lähtenyt yläkautta vetämällä vanha holkki ym. pois. Hayesin videon tapaan se varmaan onnistuu.
Jatkamme vapaapäivänä harjoituksia.
Olipa jälleen kerran selkeä video.
Laittelen tietoo taas kun/jos ollaan saatu homma hoidettu.
Ei lähtenyt yläkautta vetämällä vanha holkki ym. pois. Hayesin videon tapaan se varmaan onnistuu.
Jatkamme vapaapäivänä harjoituksia.
Olipa jälleen kerran selkeä video.
Laittelen tietoo taas kun/jos ollaan saatu homma hoidettu.