Kansitiiviste vaihtoon 110 tkm kohdalla?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Saabonly
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 19:34

Kansitiiviste vaihtoon 110 tkm kohdalla?

Viesti Kirjoittaja Saabonly »

Moi!

Mitähän on Saabin moottoreille tapahtunut. Määräaikaishuollossa todettiin, että just ja just sisäänajetun moottorin tiiviste vuotaa.

No vaihdettava se tietysti on, mutta heittivät merkkihuollossa hatusta, että maksaisi noin tuhat euroa. Kuulostaa isolta. Yhteenkään autooni ei ole tarvinnut pahvia vaihtaa, niin hinnoista en tiedä.

Mitä korjaamoa suosittelisitte Etelä-Suomesta Helsingin ja Hyvinkään väliltä. Mitähän hintaluokkaa remontti voisi maksaa?


9-3 185hv vm. 2000
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Itselläni maksoi entiseen autoon (NG900 SE Turbo) kannentiivisteen korjaus ja kannen oikaisu 600 euroa osineen ja töineen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kyllä ne ei-merkkikorjaamotkin osaavat tehdä tuon, muttei kuitenkaan aivan kaikki. :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saabonly
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 19:34

Viesti Kirjoittaja Saabonly »

Joo,

muukin kuin merkkikorjaamo kelpaa hyvin siinä vaiheessa kun merkkikorjaamossa testataan asiakkaan huumorintajua hatusta vedetyllä tonnilla.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vähämaan Autopalvelu Hyvinkäällä (Linkki). Taitaa olla ihan "virallinen" merkkihuolto, palvelu, ammattitaito ja veloitushinta kohdallaan verrattuna Laakkonen/LänsiAuto. Huonona puolena saattaa olla helposti parin-kolmen viikon jono...

EDIT: Ja tiivisteen meno 9-3:ssa ei ole mitenkään tavatonta, yleisin syy on löystyneet kannenpultit.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Mulla vm-99 ja kilometrejä 120 tuhatta. Kanne tiivisteen vaihto. Maksoi Hertsikassa (Länsi-Auto) 850 e. Tosin siinä vaihdettiin myös lohkolämppärin tiiviste joka myös vuoti. Tämä homma tehtiin kuukausi sitten

Matti
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

V.J.S kirjoitti:Vähämaan Autopalvelu Hyvinkäällä (Linkki). Taitaa olla ihan "virallinen" merkkihuolto, palvelu, ammattitaito ja veloitushinta kohdallaan verrattuna Laakkonen/LänsiAuto. Huonona puolena saattaa olla helposti parin-kolmen viikon jono...
Joo, suosittelen myös Vähämaan Autopalvelua. Loistava palvelu, kohtuuhinnat.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kansitiiviste vaihtoon 110 tkm kohdalla?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Saabonly kirjoitti:Moi!

Mitähän on Saabin moottoreille tapahtunut. Määräaikaishuollossa todettiin, että just ja just sisäänajetun moottorin tiiviste vuotaa.
Noilla kilsoilla se näyttää menevän. Kannattaa kokeilla ensin pulttien kiristystä ( n . 50 euroa teetettynä ) . Edelleen: Tämä on tyyppivika jonka kustannuksissa saisi joku tulla vastaan. Laitoin kuluttajasuojaan kyselyä 2 viikkoa sitten

Kaide
SnAABel
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 01:36
Paikkakunta: vaasa

Re: Kansitiiviste vaihtoon 110 tkm kohdalla?

Viesti Kirjoittaja SnAABel »

Kaide kirjoitti:
Saabonly kirjoitti:Moi!

Mitähän on Saabin moottoreille tapahtunut. Määräaikaishuollossa todettiin, että just ja just sisäänajetun moottorin tiiviste vuotaa.
Noilla kilsoilla se näyttää menevän. Kannattaa kokeilla ensin pulttien kiristystä ( n . 50 euroa teetettynä ) . Edelleen: Tämä on tyyppivika jonka kustannuksissa saisi joku tulla vastaan. Laitoin kuluttajasuojaan kyselyä 2 viikkoa sitten

Kaide
Mulla vuoti kans tiiviste ja merkkihuolossa haluttiin vaihtaa kansipahvi,käskin kiristää kansipultit ja vuoto loppui.oli pultit löystynyt vuotokohdista,kaks kuukautta mennyt eikä vuoda...
kannattaa ensin kiristää pultit ja seurata tilanetta..
Saabonly
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 19:34

Viesti Kirjoittaja Saabonly »

Kiitos vinkeistä.

Kaiketi pulttien kiristyksellä pitää lähteä liikkeelle. Muuten on kummallinen juttu, että pultit löystyy ja että maahantuoja ja merkkihuollot eivät tajua kiristää niitä ennen kuin asiakas huomaa.

Tyyppivialtahan tämä tuntuu ja ne pitäisi pystyä hoitamaan huomaamatta pois ennen kuin sillä on merkitystä automerkin imagolle.

Sama juttu on sen joka talvisen etupään narinan kanssa. Ei sekään ollut muka yleistä maahantuojan mukaan, "viekää autonne huoltoon jossa poistetaan siihen kuulumaton ääni pois"-tyyppisen vastauksen sain aikanaan siihenkin. Tosi hienoa.

Kaiden kuluttajaneuvoja/kuluttajavalituslautakunta- asian edistyminen kiinnostaa, kerrot varmaan miten käy.
mwessman
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 10:42

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Mulla taitaa myös tiiviste vuotaa..- tosin maileja takana yli 200.000. Kokeilen tota kannen kiristysjutskaa mutta jos ei auta, vaihdan kansipahvin itse. EI TIIVISTEEN VAIHTO OIKEASTI VAIKEAA OLE!! Pari iltaa siinä menee mukavasti..
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

mwessman kirjoitti:Mulla taitaa myös tiiviste vuotaa..- tosin maileja takana yli 200.000. Kokeilen tota kannen kiristysjutskaa mutta jos ei auta, vaihdan kansipahvin itse. EI TIIVISTEEN VAIHTO OIKEASTI VAIKEAA OLE!! Pari iltaa siinä menee mukavasti..
Päivässä vaihtuu kevyesti jos saa vaan kannen samantien plaanautettua. Todella järjettömiä hintoja pyytävät tiivisteen vaihdoista 8O Noilla hinnalla saa jo melkein uuden moottorin.
Kiristys auttanee useimmiten, kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Niimpä, ei tuo pahvin vaihto kovin paha rasti ole. Kunhan vain jollain ilveellä saa kannen kuskattua koneistamolle jossa vetävät pinnan suoraksi. Nuorempana kossina kun ei ollut muutakaan tekemistä lauantaina, nappasin huvikseni tuulennopeasta Ibizasta (porsche piilossa) kannen irti ja kiilloitin palotilat, venat jne. Meni mukavasti sekin päivä ja muutama olut. Nooh, sitä en tietenkään suoristanut kun ei ollut pahvi korkannut (ok, olisihan se pitänyt) ja taas ajeltiin huoletta 70tkm.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Ei tälläinenkään tyyppivika hirveästi nostata saabin arvostusta..

Että tälläinenkin vika odotettavissa, saabillani ajettu 78tkm vuosimallia 99. Vikoja muutenkin ollu ihan tarpeeksi..

Miten kansipahvi ilmoittelee vuodosta tai hajoamisesta?
93 2.0t
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Osaisko joku viisaampi neuvoa "aloittelijaa" miten kannen jälkikiristys tehdään?
Siinä ilmeisesti on omat vaaransa tehdä virheitä?

Vai olisko parempi teettää se osaavalla mekaanikolla?
Ei se taida niin paljoa maksaakaan?
93 2.0t
Vastaa Viestiin