Kansitiiviste vaihtoon 110 tkm kohdalla?
Kansitiiviste vaihtoon 110 tkm kohdalla?
Moi!
Mitähän on Saabin moottoreille tapahtunut. Määräaikaishuollossa todettiin, että just ja just sisäänajetun moottorin tiiviste vuotaa.
No vaihdettava se tietysti on, mutta heittivät merkkihuollossa hatusta, että maksaisi noin tuhat euroa. Kuulostaa isolta. Yhteenkään autooni ei ole tarvinnut pahvia vaihtaa, niin hinnoista en tiedä.
Mitä korjaamoa suosittelisitte Etelä-Suomesta Helsingin ja Hyvinkään väliltä. Mitähän hintaluokkaa remontti voisi maksaa?
9-3 185hv vm. 2000
Mitähän on Saabin moottoreille tapahtunut. Määräaikaishuollossa todettiin, että just ja just sisäänajetun moottorin tiiviste vuotaa.
No vaihdettava se tietysti on, mutta heittivät merkkihuollossa hatusta, että maksaisi noin tuhat euroa. Kuulostaa isolta. Yhteenkään autooni ei ole tarvinnut pahvia vaihtaa, niin hinnoista en tiedä.
Mitä korjaamoa suosittelisitte Etelä-Suomesta Helsingin ja Hyvinkään väliltä. Mitähän hintaluokkaa remontti voisi maksaa?
9-3 185hv vm. 2000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Vähämaan Autopalvelu Hyvinkäällä (Linkki). Taitaa olla ihan "virallinen" merkkihuolto, palvelu, ammattitaito ja veloitushinta kohdallaan verrattuna Laakkonen/LänsiAuto. Huonona puolena saattaa olla helposti parin-kolmen viikon jono...
EDIT: Ja tiivisteen meno 9-3:ssa ei ole mitenkään tavatonta, yleisin syy on löystyneet kannenpultit.
EDIT: Ja tiivisteen meno 9-3:ssa ei ole mitenkään tavatonta, yleisin syy on löystyneet kannenpultit.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, suosittelen myös Vähämaan Autopalvelua. Loistava palvelu, kohtuuhinnat.V.J.S kirjoitti:Vähämaan Autopalvelu Hyvinkäällä (Linkki). Taitaa olla ihan "virallinen" merkkihuolto, palvelu, ammattitaito ja veloitushinta kohdallaan verrattuna Laakkonen/LänsiAuto. Huonona puolena saattaa olla helposti parin-kolmen viikon jono...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Kansitiiviste vaihtoon 110 tkm kohdalla?
Noilla kilsoilla se näyttää menevän. Kannattaa kokeilla ensin pulttien kiristystä ( n . 50 euroa teetettynä ) . Edelleen: Tämä on tyyppivika jonka kustannuksissa saisi joku tulla vastaan. Laitoin kuluttajasuojaan kyselyä 2 viikkoa sittenSaabonly kirjoitti:Moi!
Mitähän on Saabin moottoreille tapahtunut. Määräaikaishuollossa todettiin, että just ja just sisäänajetun moottorin tiiviste vuotaa.
Kaide
Re: Kansitiiviste vaihtoon 110 tkm kohdalla?
Mulla vuoti kans tiiviste ja merkkihuolossa haluttiin vaihtaa kansipahvi,käskin kiristää kansipultit ja vuoto loppui.oli pultit löystynyt vuotokohdista,kaks kuukautta mennyt eikä vuoda...Kaide kirjoitti:Noilla kilsoilla se näyttää menevän. Kannattaa kokeilla ensin pulttien kiristystä ( n . 50 euroa teetettynä ) . Edelleen: Tämä on tyyppivika jonka kustannuksissa saisi joku tulla vastaan. Laitoin kuluttajasuojaan kyselyä 2 viikkoa sittenSaabonly kirjoitti:Moi!
Mitähän on Saabin moottoreille tapahtunut. Määräaikaishuollossa todettiin, että just ja just sisäänajetun moottorin tiiviste vuotaa.
Kaide
kannattaa ensin kiristää pultit ja seurata tilanetta..
Kiitos vinkeistä.
Kaiketi pulttien kiristyksellä pitää lähteä liikkeelle. Muuten on kummallinen juttu, että pultit löystyy ja että maahantuoja ja merkkihuollot eivät tajua kiristää niitä ennen kuin asiakas huomaa.
Tyyppivialtahan tämä tuntuu ja ne pitäisi pystyä hoitamaan huomaamatta pois ennen kuin sillä on merkitystä automerkin imagolle.
Sama juttu on sen joka talvisen etupään narinan kanssa. Ei sekään ollut muka yleistä maahantuojan mukaan, "viekää autonne huoltoon jossa poistetaan siihen kuulumaton ääni pois"-tyyppisen vastauksen sain aikanaan siihenkin. Tosi hienoa.
Kaiden kuluttajaneuvoja/kuluttajavalituslautakunta- asian edistyminen kiinnostaa, kerrot varmaan miten käy.
Kaiketi pulttien kiristyksellä pitää lähteä liikkeelle. Muuten on kummallinen juttu, että pultit löystyy ja että maahantuoja ja merkkihuollot eivät tajua kiristää niitä ennen kuin asiakas huomaa.
Tyyppivialtahan tämä tuntuu ja ne pitäisi pystyä hoitamaan huomaamatta pois ennen kuin sillä on merkitystä automerkin imagolle.
Sama juttu on sen joka talvisen etupään narinan kanssa. Ei sekään ollut muka yleistä maahantuojan mukaan, "viekää autonne huoltoon jossa poistetaan siihen kuulumaton ääni pois"-tyyppisen vastauksen sain aikanaan siihenkin. Tosi hienoa.
Kaiden kuluttajaneuvoja/kuluttajavalituslautakunta- asian edistyminen kiinnostaa, kerrot varmaan miten käy.
Päivässä vaihtuu kevyesti jos saa vaan kannen samantien plaanautettua. Todella järjettömiä hintoja pyytävät tiivisteen vaihdoista Noilla hinnalla saa jo melkein uuden moottorin.mwessman kirjoitti:Mulla taitaa myös tiiviste vuotaa..- tosin maileja takana yli 200.000. Kokeilen tota kannen kiristysjutskaa mutta jos ei auta, vaihdan kansipahvin itse. EI TIIVISTEEN VAIHTO OIKEASTI VAIKEAA OLE!! Pari iltaa siinä menee mukavasti..
Kiristys auttanee useimmiten, kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Niimpä, ei tuo pahvin vaihto kovin paha rasti ole. Kunhan vain jollain ilveellä saa kannen kuskattua koneistamolle jossa vetävät pinnan suoraksi. Nuorempana kossina kun ei ollut muutakaan tekemistä lauantaina, nappasin huvikseni tuulennopeasta Ibizasta (porsche piilossa) kannen irti ja kiilloitin palotilat, venat jne. Meni mukavasti sekin päivä ja muutama olut. Nooh, sitä en tietenkään suoristanut kun ei ollut pahvi korkannut (ok, olisihan se pitänyt) ja taas ajeltiin huoletta 70tkm.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -