Sisustan päivityksiä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Tässä pikku hiljaa olisi tarkoituksena vähän päivitellä omaa kolkkia tasokkaampaan suuntaan. Autosta löytyy museopotentiaalia, niin en halua pilata rumilla modauksilla, enkä aio konetta päivittää tms. Autohan on tekniikaltaan ihan perus 2.0 vapari manuaali.. :lol:

Elikkä:

Mitä kaikkia jalopuuosia on saatavissa og 9-3 kolmioviseen? Tällä hetkellä autossani on vain mittariston ympärys jalopuuta. Ainakin on olemassa ratti, jossa jalopuuta, mutta onko esim. vaihdekepin nuppia manuaaliin? Onko ovipaihveihin jotain jalopuuta? Femmaan ainakin on, mutta kolkista en ole varma.

Mietin kanssa, jospa olisi joku vaihtanut harmaan nahkasisustan siihen beigeen. Itse tykkään kyllä enemmän siitä beigestä, tuo enemmän luksusautofiilistä :lol: Kuvittelisin, että pohjamaton, penkkien, kojelaudan, ovipahvien ja kuramattojen vaihtamisen se vaatisi? Tämähän vaatii rahaa, ja aikaa, jotta löytää hyväkuntoiset osat. Tarkoituksena pitää tätä kyseistä autoa itsellä niin pitkään kuin vaan suinkaan mahdollista, joten asialla ei kiirettä.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja Kaide »

vilhosyvis kirjoitti:
Ke Touko 20, 2020 11:15
Tässä pikku hiljaa olisi tarkoituksena vähän päivitellä omaa kolkkia tasokkaampaan suuntaan. Autosta löytyy museopotentiaalia, niin en halua pilata rumilla modauksilla, enkä aio konetta päivittää tms. Autohan on tekniikaltaan ihan perus 2.0 vapari manuaali.. :lol:

Elikkä:

Mitä kaikkia jalopuuosia on saatavissa og 9-3 kolmioviseen? Tällä hetkellä autossani on vain mittariston ympärys jalopuuta. Ainakin on olemassa ratti, jossa jalopuuta, mutta onko esim. vaihdekepin nuppia manuaaliin? Onko ovipaihveihin jotain jalopuuta? Femmaan ainakin on, mutta kolkista en ole varma.

Mietin kanssa, jospa olisi joku vaihtanut harmaan nahkasisustan siihen beigeen. Itse tykkään kyllä enemmän siitä beigestä, tuo enemmän luksusautofiilistä :lol: Kuvittelisin, että pohjamaton, penkkien, kojelaudan, ovipahvien ja kuramattojen vaihtamisen se vaatisi? Tämähän vaatii rahaa, ja aikaa, jotta löytää hyväkuntoiset osat. Tarkoituksena pitää tätä kyseistä autoa itsellä niin pitkään kuin vaan suinkaan mahdollista, joten asialla ei kiirettä.
https://www.amazon.com/SAAB-9-3-9-3-93- ... B00GTZW6O8
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Kaide kirjoitti:
Ke Touko 20, 2020 20:29
vilhosyvis kirjoitti:
Ke Touko 20, 2020 11:15
Tässä pikku hiljaa olisi tarkoituksena vähän päivitellä omaa kolkkia tasokkaampaan suuntaan. Autosta löytyy museopotentiaalia, niin en halua pilata rumilla modauksilla, enkä aio konetta päivittää tms. Autohan on tekniikaltaan ihan perus 2.0 vapari manuaali.. :lol:

Elikkä:

Mitä kaikkia jalopuuosia on saatavissa og 9-3 kolmioviseen? Tällä hetkellä autossani on vain mittariston ympärys jalopuuta. Ainakin on olemassa ratti, jossa jalopuuta, mutta onko esim. vaihdekepin nuppia manuaaliin? Onko ovipaihveihin jotain jalopuuta? Femmaan ainakin on, mutta kolkista en ole varma.

Mietin kanssa, jospa olisi joku vaihtanut harmaan nahkasisustan siihen beigeen. Itse tykkään kyllä enemmän siitä beigestä, tuo enemmän luksusautofiilistä :lol: Kuvittelisin, että pohjamaton, penkkien, kojelaudan, ovipahvien ja kuramattojen vaihtamisen se vaatisi? Tämähän vaatii rahaa, ja aikaa, jotta löytää hyväkuntoiset osat. Tarkoituksena pitää tätä kyseistä autoa itsellä niin pitkään kuin vaan suinkaan mahdollista, joten asialla ei kiirettä.
https://www.amazon.com/SAAB-9-3-9-3-93- ... B00GTZW6O8
Vau, kiitti, täytyy pitää mielessä ja tilailla kun taloudellinen tilanne salliii.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja Cona »

Sorry Vilho lievästä OT:sta, mutta tietääkö kukaan, onko NG900/OG9-3 ollut saatavilla nahkaisia oviverhoiluja?

Omaan silmään Cabben ovien kangasverhoilut näyttävät tyhmältä, kun muu verhous on mustaa nahkaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Cona kirjoitti:
To Touko 21, 2020 13:28
Sorry Vilho lievästä OT:sta, mutta tietääkö kukaan, onko NG900/OG9-3 ollut saatavilla nahkaisia oviverhoiluja?

Omaan silmään Cabben ovien kangasverhoilut näyttävät tyhmältä, kun muu verhous on mustaa nahkaa.
On ollut . Ainakin itse vaihdoin -02 Aerosta sisustan cabbeen ja siinä on nahkaiset ovipahvit ja jotenkin sellainen luulo että 02 malleissa jos on nahkasisusta niin on myös nahkaiset ovipahvit ihan perusmallissakin
Saint
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 11:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja Saint »

Varmaan kaikissa, joissa on täysnahat on myös nahkaset pahvit + kromikahvat. Mun ’99 kolkissa oli ainakin, sillonhan AEROJA ei valmistettu :)
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Saint kirjoitti:
To Touko 21, 2020 17:21
Varmaan kaikissa, joissa on täysnahat on myös nahkaset pahvit + kromikahvat. Mun ’99 kolkissa oli ainakin, sillonhan AEROJA ei valmistettu :)
Hassua mutta ei ole . Suurimmassa osassa missä on nahkapenkit, on kankaiset ovipahvit . Aivan karmea yhtälö !
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1460
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja ippe »

'03 OG-kolkissa on puolinahkapenkkien kaverina nahkapintaiset ovipahvit. Tämä yksilö on kai jokin Jubilee-nimellä myyty.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Kaide kirjoitti:
To Touko 21, 2020 18:03
Saint kirjoitti:
To Touko 21, 2020 17:21
Varmaan kaikissa, joissa on täysnahat on myös nahkaset pahvit + kromikahvat. Mun ’99 kolkissa oli ainakin, sillonhan AEROJA ei valmistettu :)
Hassua mutta ei ole . Suurimmassa osassa missä on nahkapenkit, on kankaiset ovipahvit . Aivan karmea yhtälö !
Samanlaisia yhdistelmiä on femmoissakin. Perusnuukien Saabistien touhua.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja VKe »

ippe kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 09:11
'03 OG-kolkissa on puolinahkapenkkien kaverina nahkapintaiset ovipahvit. Tämä yksilö on kai jokin Jubilee-nimellä myyty.
Kyllä, juu. Tuo harmaa '02 on meilläkin turbo jubilee. Siinä on osanahkapenkit ja nahkaiset oviverhoilut.
Sininen Saab 9-3, '99
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ja alkuperäiseen Vilhon kysymyseen...

Itse olen nähnyt oviverhoiluissa vain puisen vetimen/sisäkahvan, en muita osia.

Katsokaapas: https://www.saabplanet.com/wp-content/u ... r-saab.jpg. Guuglella lisää kuvia haulla Saab 9-3 Deauville, se on ihan hieno... Tällä laitteella kuvan lisäys sekavaa...
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Tässäpä kuva Aeron nahkaovesta. Itse olen kuvitellut, että tuollaiset ovet kuuluivat Aeron sisustukseen aina. Onhan niitä toki aerojakin tilattu kangaspenkeillä, jolloin ovetkin lienee kankaalla...

Itse en noista jalomuoveista perusta ja onneksi omassa ei niitä ole :twisted:

Eski
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja Kaide »

VKe kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 15:27
Ja alkuperäiseen Vilhon kysymyseen...

Itse olen nähnyt oviverhoiluissa vain puisen vetimen/sisäkahvan, en muita osia.

Katsokaapas: https://www.saabplanet.com/wp-content/u ... r-saab.jpg. Guuglella lisää kuvia haulla Saab 9-3 Deauville, se on ihan hieno... Tällä laitteella kuvan lisäys sekavaa...
Voi ristus ! Siis ihan vakavissaan... Ei kait kukaan laita enää 2000 luvulla puuta tai vielä pahempaa, puun väristä muovia auton sisustaan ? Saiskos muuten Saabiin puukyljet ? :D :D :D :D :D
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja Risto »

Tokihan sellaisia löytyy:

Kuva

Kuva
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sisustan päivityksiä

Viesti Kirjoittaja Cona »

Joku aito pähkinäpuu vois olla jopa hieno ja erilainen. Toki sen sovittaminen 90-luvun muoviosien sekaan voi olla vähän haasteellista. Alkuperäisten jalomuovien laittajat taitaa olla harvassa, joten niitä lienee kyllä tarjolla.

Mulla on muistikuva, että mulla taannoin olleessa 9-3 "Hot" jenkkimallissa oli jalomuovit kojelaudassa perinteisten nahkapenkkien kaverina. Muutenkin tuo oli aika erikoinen 9-3. Aeron kone, Sportin korisarja, perus-alusta, kattoluukku jne. :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin