Kävipä taas "tuuri". Lähdin mökille avolla ja kahvipaikalta lähtiessä alkoi kuulua se ikävän tuttu ouu-ouu rattia kääntäessä. No apulaitehihna ja kaikki siihen liittyvä oli ihan tehostinöljyssä ja pohjamuovin takareunasta valui keltavihreää nestettä.
Voiko siellä mennä joku muu kuin säiliön ja pumpun välinen paineputki? Olen kerran sen jo vaihtanut noin 5 vuotta sitten. Vaikea uskoa, että olis vähällä kesäkäytöllä hajonnut?!
Toisekseen uskaltaakohan tuolla nilkuttaa kotiin n. 120km matkan varovasti ajellen? Leikkaako pumppu, jos ajelee pahemmin ohjailematta. Sen verran katoin, että ihan tyhjäksi ei ollut vuotanut säiliötä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Voihan se vuotaa vaikka itse pumpusta, tulo tai lähtö tai akselitiiviste jos apulaitehihnalle on öljyä roiskinut. Jos ei ihan kuiva ole niin varovasti uskaltaisin ajella. Yhden jokin aikaa öljyttä pyörineen pumpun vaihdoin ihan vaan kaiken varalta kun käytetty pumppu maksoi Neobrothersilla 24 puntaa ja vanhan akselitiiviste tihkui. Vaihtopumppu on pyörinyt monta vuotta ongelmitta. Ei siis välttämättä ole mahdoton investointi vaikka pumpun vaihtaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Sitä just mietin, että näyttää työntävän kamaa vaan kun rattia kääntelee reilummin. En viitsisi purkaa täällä mökillä puskuria jne pois, kun pakko päästä huomenna töiden ääreen.
Ehkä tuo ohjausvaihde kestää rauhallisen ajelun suoraa tietä kotiin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Epäilen, että vuoto on tehostimen pumpun päässä, kun ihan heitti pientä pisaraa koneen käydessä.
Mahdoton todeta vuotokohtaa, kun koko toinen puoli konetta märkä. Huudoin eilen isoimmat öljyt pois, jotta apulaitehihna ei pääsisi hyppäämään pois paikaltaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Jatketaan yksinpuhelua. Ajelin tientukkona enempiä ohjailematta ja kotiin päästessä säiliön pohjalla oli vielä ainetta eikä myöskään ollut hikoillut liieemmin. Edelleen mysteeri, mistä vuotaa, mutta täytyy ajan kanssa repiä puskuri irti, jotta näkee paremmin, mitä tarvii uusia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Jatketaan yksinpuhelua. Ajelin tientukkona enempiä ohjailematta ja kotiin päästessä säiliön pohjalla oli vielä ainetta eikä myöskään ollut hikoillut liieemmin. Edelleen mysteeri, mistä vuotaa, mutta täytyy ajan kanssa repiä puskuri irti, jotta näkee paremmin, mitä tarvii uusia.
Ostat sinne ihan suosiolla sen koko putki / letku homman . Ei siellä muu voi vuotaa . Kun vikapaikkoja on tasan yksi niin helppo korjata
5€ vetoa että vuotaa tuosta tehostimen päästä , ensimmäisen kiinnikkeen kohdalta ja siitä on metalli mädäntynyt Toki myös koko muu putki/letku on ihan näkkileipää
Turha kait se on uusia tervettä putkea (olettaen, että 5 kesää ei ole sitä rikkonut), jos selviää letkun uusimisella hydrauliikkaliikkeessä ja 1/10 euromäärällä. Joka tapauksessa ikävin homma on ton palikan kaivaminen ihmisten ilmoille sieltä alucoolerin ja ahtoletkujen jne välistä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Turha kait se on uusia tervettä putkea (olettaen, että 5 kesää ei ole sitä rikkonut), jos selviää letkun uusimisella hydrauliikkaliikkeessä ja 1/10 euromäärällä. Joka tapauksessa ikävin homma on ton palikan kaivaminen ihmisten ilmoille sieltä alucoolerin ja ahtoletkujen jne välistä.
Tsekkaa tosiaan se eka kiinnike tehostimelta käsin. Jos se on asennettu väkisin vääntäen niin putki on murtunut
Tänään jaksoin purkaa keulan alucoolereineen ja repiä tuon letku/putkihässäkän pois. Meni kyllä vanhasta muistista tällä kertaa...
Selkeätä vuotokohtaa ei äkkiseltään löytynyt, vaikka oletin vuodon olevan letkun mutkakohdassa, joka oli hinkannut lukkopellin terävää reunaa. Näyttääkin siltä, että letkun toinen prässätty liitos on antautunut ja puskenut öljyt välistä ulos. En olis kyllä uskonut, mutta toisaalta tuo on tarvikeputki...
Onko PK-seudulla stadi/Vantaa-alueella hyvää hydrauliikkaliikettä, joka vaihtaisi tuon letkuosuuden muuten hyväkuntoiseen putkeen?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Tänään jaksoin purkaa keulan alucoolereineen ja repiä tuon letku/putkihässäkän pois. Meni kyllä vanhasta muistista tällä kertaa...
Selkeätä vuotokohtaa ei äkkiseltään löytynyt, vaikka oletin vuodon olevan letkun mutkakohdassa, joka oli hinkannut lukkopellin terävää reunaa. Näyttääkin siltä, että letkun toinen prässätty liitos on antautunut ja puskenut öljyt välistä ulos. En olis kyllä uskonut, mutta toisaalta tuo on tarvikeputki...
Onko PK-seudulla stadi/Vantaa-alueella hyvää hydrauliikkaliikettä, joka vaihtaisi tuon letkuosuuden muuten hyväkuntoiseen putkeen?!
Salhydro varmaan tekee, mutta uskallan väittää että maksaa saman kuin uusi putki jos se tarvikeputki sen 80€ muistaakseni kustantaa
Tänään jaksoin purkaa keulan alucoolereineen ja repiä tuon letku/putkihässäkän pois. Meni kyllä vanhasta muistista tällä kertaa...
Selkeätä vuotokohtaa ei äkkiseltään löytynyt, vaikka oletin vuodon olevan letkun mutkakohdassa, joka oli hinkannut lukkopellin terävää reunaa. Näyttääkin siltä, että letkun toinen prässätty liitos on antautunut ja puskenut öljyt välistä ulos. En olis kyllä uskonut, mutta toisaalta tuo on tarvikeputki...
Onko PK-seudulla stadi/Vantaa-alueella hyvää hydrauliikkaliikettä, joka vaihtaisi tuon letkuosuuden muuten hyväkuntoiseen putkeen?!
Salhydro varmaan tekee, mutta uskallan väittää että maksaa saman kuin uusi putki jos se tarvikeputki sen 80€ muistaakseni kustantaa
Muistaakseni hinta oli 1xx€ kun tilasin tuon kiinni olleen tarvikeputken ja ei kyllä kiinnostaisi kaivaa yhtä p*skalaatuista putkea enää kertaakaan vuodon takia pois. Täytyy vähän kysellä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Kävinpä läheisessä hydrauliikkaliikkeessä ja siellä vetivät putken poikki molemmin puolin liitoksen takaa ja laittoivat uuden letkun väliin helmiliitoksella.
Jos tuo vielä pitää niin Meka-laitetta uskaltaa suositella.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00