Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Cona kirjoitti:
Ke Heinä 08, 2020 14:58
Kävinpä läheisessä hydrauliikkaliikkeessä ja siellä vetivät putken poikki molemmin puolin liitoksen takaa ja laittoivat uuden letkun väliin helmiliitoksella.

Jos tuo vielä pitää niin Meka-laitetta uskaltaa suositella.
Kyllä se oikein tehty helmiliitos pitää. Siellä letkussa on pahimmillaan 100bar paine , joten isoa vuotoa ei toki taas tarvita kun suihkuaa pitkin konetilaa
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kait noissa työkoneissa helmiliitoksella käytetään jopa 700 bar paineita, että luulis kestävän tehostimen paineet.

Nyt on putki kiinni ja ilmattu, toivottavasti kestää nyt auton loppuiän.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7554
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kait noissa työkoneissa helmiliitoksella käytetään jopa 700 bar paineita.
No tuo riippuu vähän helmestäkin,niitä löytyy LL,L,ja S sarjalaisia. Lisäksi löytyy myös messinki helmiä.Messinki ja LL sarjalaiset eivät kestä 100bar painetta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kauan ei iloa kestänyt. Ilmeisesti tehostimen pumppu otti tuosta toisesta vajaana ajosta itseensä ja alkoi nyt oksentaa akselitiivisteestä nesteitä ulos. Prkl! :evil:

MISTÄ uusi tehostimen pumppu? Kannattaako edes harkita purkuosana? Hinnat äkkiseltään noin 100€-120€ luokkaa ja ei nyt kiinnostaisi laittaa noin paljoa taas entisöintiin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Cona kirjoitti:
La Elo 08, 2020 21:46
Kauan ei iloa kestänyt. Ilmeisesti tehostimen pumppu otti tuosta toisesta vajaana ajosta itseensä ja alkoi nyt oksentaa akselitiivisteestä nesteitä ulos. Prkl! :evil:

MISTÄ uusi tehostimen pumppu? Kannattaako edes harkita purkuosana? Hinnat äkkiseltään noin 100€-120€ luokkaa ja ei nyt kiinnostaisi laittaa noin paljoa taas entisöintiin.
Kyllähän noita purkuosana on saabisteilla hyllyt täynnä. Olisiko itse maksanut 20€ viimeksi kun kiinnityskorvan rikoin. Tekeekö siellä nyt joku ylimääräistä painetta järjestelmään ja oksentaa sieltä mikä on heikoin lenkki ?
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kaide kirjoitti:
La Elo 08, 2020 22:03
Cona kirjoitti:
La Elo 08, 2020 21:46
Kauan ei iloa kestänyt. Ilmeisesti tehostimen pumppu otti tuosta toisesta vajaana ajosta itseensä ja alkoi nyt oksentaa akselitiivisteestä nesteitä ulos. Prkl! :evil:

MISTÄ uusi tehostimen pumppu? Kannattaako edes harkita purkuosana? Hinnat äkkiseltään noin 100€-120€ luokkaa ja ei nyt kiinnostaisi laittaa noin paljoa taas entisöintiin.
Kyllähän noita purkuosana on saabisteilla hyllyt täynnä. Olisiko itse maksanut 20€ viimeksi kun kiinnityskorvan rikoin. Tekeekö siellä nyt joku ylimääräistä painetta järjestelmään ja oksentaa sieltä mikä on heikoin lenkki ?
En tiedä. Nesteet pysyi hienosti sisällä n. 1000km putken vaihdosta ja nyt alkoi ruikkia akselin välistä, ensin vähän ja sitten tuli säiliöstä melkein kaikki pihalle kaupan pihalla.

Taidan hommata käytetyn, kun kuitenkin niin helppo vaihtaa. Jos jollain on PK-seudulla myynnissä niin SAA tarjota!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Saabium196
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Huomasin sattumalta vuodon letkussa säiliö-vaihde, alapään liitoksen kohdalta letku hapertunut. Jäi nää helteet ajamatta avolla, kun Oriolta kesti viikon saada osa. Metritavaraakin olisi voinut soveltaa, mutta onhan alkuperäisessä pieni mutka yläpäässä. 2002, 230tkm.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja SS »

Tuolla ketjun alkupäässä jo mainitsin, mutta ainakin Neolta on saanut käytettyjä pumppuja 24 punnalla. Kokemusta yhdestä joka on jo yli 5v pyörinyt ongelmitta. Kai noita suomessakin harrastajilla on nurkissa. Purkamoissa hinnat on suomessa poskettomia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tehostin vuotaa, paineputki vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja Cona »

SS kirjoitti:
Su Elo 09, 2020 15:53
Tuolla ketjun alkupäässä jo mainitsin, mutta ainakin Neolta on saanut käytettyjä pumppuja 24 punnalla. Kokemusta yhdestä joka on jo yli 5v pyörinyt ongelmitta. Kai noita suomessakin harrastajilla on nurkissa. Purkamoissa hinnat on suomessa poskettomia.
Mieluummin heittäisin sen 30€ harrastajalle ja pääsisin askartelemaan, kuin tilaisin briteistä ja odottelisin.

Ilmeisesti kolkissa jotenkin erilainen tuo pumppu..
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin