DI-kasetti vaiko jokin muu sekoili?
DI-kasetti vaiko jokin muu sekoili?
Tuossa eilen kun piti kotiin lähteä, tietysti kiireessä, niin päätti saabi hiukan hakea huomiota
Käynnisty tavalliseen tapaan, mutta kävikin about kahdella, tärinä oli melkoinen, ja puhti puuttui kokonaan...
Pariin otteeseen koitin uudestaan käyntiin, samantyylisellä tuloksella, kovin huonosti kävi, kattelin konehuoneeseen että siellä se kasetti on, eikä sen kummemmin mitään voinut tehdä, uudestaan muutaman kerran koitin käyntiin, kunnes sain poljettua kierroksia koneeseen, jolloin kaikki ongelmat katosi, eikä sen jälkeen ole yhtään sytytystä väliin jättänyt???
Onko noissa jokin muu osa joka voisi olla menossa, vai haenko suosiolla tallilta toisen kasetin konttiin varallei? Nykyisellä ajettu 109tkm...
Ainakin katti tykkäs, sellaista pauketta siellä putkessa kävi, ja menovesi tuoksui parkkihallissa...
Ja kyseessähän oli 9-3 turboautomaatti vm.99, Trionic 5 ja punainen kasetti...
Vai ilmoittikohan vain että alkais olla aika siirtyä kesäauton puikkoihin, hänelle sopis nyt 6kk kesälomaa...
Käynnisty tavalliseen tapaan, mutta kävikin about kahdella, tärinä oli melkoinen, ja puhti puuttui kokonaan...
Pariin otteeseen koitin uudestaan käyntiin, samantyylisellä tuloksella, kovin huonosti kävi, kattelin konehuoneeseen että siellä se kasetti on, eikä sen kummemmin mitään voinut tehdä, uudestaan muutaman kerran koitin käyntiin, kunnes sain poljettua kierroksia koneeseen, jolloin kaikki ongelmat katosi, eikä sen jälkeen ole yhtään sytytystä väliin jättänyt???
Onko noissa jokin muu osa joka voisi olla menossa, vai haenko suosiolla tallilta toisen kasetin konttiin varallei? Nykyisellä ajettu 109tkm...
Ainakin katti tykkäs, sellaista pauketta siellä putkessa kävi, ja menovesi tuoksui parkkihallissa...
Ja kyseessähän oli 9-3 turboautomaatti vm.99, Trionic 5 ja punainen kasetti...
Vai ilmoittikohan vain että alkais olla aika siirtyä kesäauton puikkoihin, hänelle sopis nyt 6kk kesälomaa...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla oli ihan samanlaisia oireita vanhalla sytkäkasetilla. Kun moottorin oli saanut hädin tuskin lämpöiseksi ja joutui sammuttamaan auton kaupunkiajon jälkeen, käynnistettäesssä auto kävi joskus vähän aikaa kolmella pytyllä, ennen kuin neljäs pytty tuli mukaan kuvioihin.
Epäilin, että tämä vika voisi johtua sytkäkasetista, joten menin ostamaan uuden ja heitin sen paikalleen. Tämän jälkeen em. vika ei enää ole esiintynyt NG900:ssa.
Onneksi tuo punainen sytkäkasetti varoittelee itsestään. Mustat eivät ilmeisesti paljoa varoittele, vaan poksahtavat ihan yht'äkkiä.
Ei muuta kuin vaihtamaan sytkäkasettia ja tsekkaamaan, ilmeneekö sama vika uudestaan. Toivottavasti ei.
Epäilin, että tämä vika voisi johtua sytkäkasetista, joten menin ostamaan uuden ja heitin sen paikalleen. Tämän jälkeen em. vika ei enää ole esiintynyt NG900:ssa.
Onneksi tuo punainen sytkäkasetti varoittelee itsestään. Mustat eivät ilmeisesti paljoa varoittele, vaan poksahtavat ihan yht'äkkiä.
Ei muuta kuin vaihtamaan sytkäkasettia ja tsekkaamaan, ilmeneekö sama vika uudestaan. Toivottavasti ei.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
- Paikkakunta: vantaa
Ok, eli varakasetti sitten konttiin.
Eipä tuo ole tun yhden iltäpäivän jälkeen mitään oireita näyttänyt, varmaan seuraavaksi sitten hyytyy kesken ajon
Kiitos vastauksista.
Eipä tuo ole tun yhden iltäpäivän jälkeen mitään oireita näyttänyt, varmaan seuraavaksi sitten hyytyy kesken ajon
Kiitos vastauksista.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Niinhän siinä käy... nimim. kokemusta on
Noniin... nyt se sitten kosahti! Noh, toimihan se jo 93tkm. Vaihtopäätöstä oli tullut lykättyä pitkään ja nyt oli "pakko" vaihtaa. Petikon liittymä Kehä III:lle länteen... olin juuri pysähtymässä vastaamaan puhelimeen siihen ST1:sen kohdalle kun ällistyin: "miks ohjaustehostin tippu pois.... ööö... pata sammu... SVIDDU! DI-KASSU tietty" Siitä sitten hinaus Laakkoselle Konalaan kun Länsi-Autosta ei saanut palvelua (vaikka olivatkin siinä lähellä). Laakkosella uusi kassu ja homma pelittää. Toivottavasti ei katalysaattori kärvähtänyt 195eur uudesta kasetista + työt pikahuollossa.mordai kirjoitti:mordai kirjoitti:Siis ooko mä jäänyt jostain suuresta paitsi kun ei kasettia löydy poksista...? Onko hazardia lähteä perheen kanssa Tanskaan autolla ilman kassua? Auto 78 tkm 2.0T vm 2001....
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Samaa mieltä ja odottelen myös koska kärähtää. Edes osa pitäis saada Saabilta ilmaiseksi!Max kirjoitti:Ei helvetti. Alkaa noita DI-kassuja menee ihmisillä jo siihen malliin, että maksajana pitäisi olla joku muu kuin me (te). Vääntäkäähän joku valitus tuosta jo jollekkin .
Terveisin,
Ensimmäistä DI-kasetin hajoamista odottava, eikä edes vara kasettia mukana.
Täytyskö tehdä oikein isompi ADRESSI?!
Edes foorumin käyttäjät mukaan. Haettais jo näin alustavasti uudet osat "lisätakuuseen" ihan varoiksi!
93 2.0t
www.nhtsa.gov
alt.autos.saab:issa luki jokin aika sitten, että Jenkeissä viranomaiset(?) (http://www.nhtsa.gov) ois alkaneet tutkia näitä di-kasettien rikkoutumisia.
http://tinyurl.com/84v5g
näköjään case on auki, jotain selitystäkin löytyy
http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/probl ... search.cfm
NHTSA Action Number : PE05017
onpa siellä paljon muutakin tutkittava tosin...
http://tinyurl.com/84v5g
näköjään case on auki, jotain selitystäkin löytyy
http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/probl ... search.cfm
NHTSA Action Number : PE05017
onpa siellä paljon muutakin tutkittava tosin...
9-3 Coupe 2.0T