Putkisto
Putkisto
Eli minkälaisia tehojen lisäyksiä saa esim. 2,5" tai 3" putkistolla? Ja kuinka sitten äänet lisääntyy, kun ei viittis moottoritienopeuksissa kuunnella hirveetä mölyä pitkää matkaa. Ja onko noilla kahdella putken koolla sitten teho tai ääni eroja paljonkaan?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Putkisto
Eipä noilla putkilla hirveästi saa lisää tehoa, siis jos laittaa autoon pelkän putken, eikä virisoftaa. Tehonlisäys on varmaan joku max. 3-8 hv, mutta vääntöä putki tuo lisää jonkun verran.Peku kirjoitti:Eli minkälaisia tehojen lisäyksiä saa esim. 2,5" tai 3" putkistolla? Ja kuinka sitten äänet lisääntyy, kun ei viittis moottoritienopeuksissa kuunnella hirveetä mölyä pitkää matkaa. Ja onko noilla kahdella putken koolla sitten teho tai ääni eroja paljonkaan?
Totta kai 3" rosterirööristä kantautuu kovempi ääni kuin vakioputkesta. 2,5" putki voi olla hieman hiljaisempi. Tehoissa tuskin on hirveätä eroa, ellei sitten ala virittelemään autoaan johonkin 300-400 hv:aan. Silloin 3":n rööri voi olla parempi vaihtoehto, ainakin Ruåttissa nuo kovimmat Saabin tunaajat (steg 4->) näyttävät käyttävän 3":n rööriä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Täällä on ollut aikaisemminkin juttua putkiston äänistä. Omaan tuli JT 3" racekatilla ja olenkin ihmetellyt, kun on valitettu metelistä. Mun mielestä putkiston äänet ei lisääntynyt yhtään normaaliajossa. Sitten kun kengittää niin mökääkin tulee, mutta sisälle autoon silloinkin vain vähän. Melkein turhan hiljainen omaan makuun tuo putkisto
Motarillakaan tasakaasulla ei mitään eroa orkkikseen. En sitten tiedä lisääntyykö meteli ajan myötä...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Motarillakaan tasakaasulla ei mitään eroa orkkikseen. En sitten tiedä lisääntyykö meteli ajan myötä...
Saab 9³
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Putkisto
Mulla pelkän putken vaihto vain huononsi kiihdytysaikoja alle 3000rpm:n eli epäilen väännön laskeneen. 4000rpm:stä ylöspäin meno hieman parani kun tukkoisuus väheni eli tehoa saattoi hieman tulla lisää. Moottorin käytös oli kuitenkin huonompi kuin vakiona joten en voi suositella pelkän putken vaihtoa.Turbo Sensonic kirjoitti:Eipä noilla putkilla hirveästi saa lisää tehoa, siis jos laittaa autoon pelkän putken, eikä virisoftaa. Tehonlisäys on varmaan joku max. 3-8 hv, mutta vääntöä putki tuo lisää jonkun verran.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6