NG900 B206->B204 T5

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
hirschsaab
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 06, 2020 19:06
Paikkakunta: Akaa

NG900 B206->B204 T5

Viesti Kirjoittaja hirschsaab »

Elikkäs mietinnässä NG satkun tekniikan vaihto. :?
Suunnitelmana tekniikanluovuttajaksi turbo satku tai kolkki josta motti, laatikko, johtosarja ja muut hilppeet tuohon B206 tilalle ja muutoskatsastamaan.
Eikös 94vm turboissa ja vapareissa ole samat jarrut? Alustassa vissiin jotain pieniä eroja. :?: Onko kukaan tällästä tehnyt?
Käykö kolkista johtosarja ja kaikki tarvittavat anturit satkuun? :?:

Järkevä mies ostaisi jo valmiiksi turbollisen mutta sehän on liian helppoa. :lol:
#8112
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D
-92 9000CSE 2.3Tbo
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG900 B206->B204 T5

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Motronicci ruiskun tilalle trionicci turbo ? Joudut käytännössä ostamaan ihan kokonaisen turboauton tekniikan ja kaiken luovuttajaksi , joten kun kerran sellaisen joudut ostamaan, aja sillä :D
harhalaukaus
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Touko 20, 2017 09:56

Re: NG900 B206->B204 T5

Viesti Kirjoittaja harhalaukaus »

Kannattaa hommata luovuttajaksi ng900, niin menee varmuudella johtosarjojenkin puolesta plug and play. Voi olla toki, että og-kolkistakin passailee. Alusta ja jarrut on kait samaa tavaraa turboissa ja vapareissa. Alusta muuttuu sitten og-kolkin kohdalla. Itse muutin b234i trionicille ja muutoskatsastin turbolle. Muutoskatsastuksessa käytin verrokkina ng900 2.0t enkä tosiaan alustaa taikka jarruja muutellut.
NG900 -97 "500whp" ikuisuusprojekti

Stage-, yms softaukset kaikkiin Saabeihin Oulun seudulla. Yhteystiedot privalla.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: NG900 B206->B204 T5

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuo ng900 vm- 94 turbo ollut itsellä ja eroja turbossa on jo vm -95 eteenpäin jolloin alettu mm alustaa, etuvakaajaa ja ohjausta on alettu päivitettää parempiin osiin.
Koneissa flektin ohjaus anturilta syyläriltä termarinkoppaan voi olla jossain välissä myös muuttunut, tonnareissa se muuttui 95-96 kieppeillä.

Jos sulla ei ole jo valmiina niin luovuttajan etsisin jostain vm -96 > jossa on jo varmasti paremmat osat.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
hirschsaab
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 06, 2020 19:06
Paikkakunta: Akaa

Re: NG900 B206->B204 T5

Viesti Kirjoittaja hirschsaab »

Kaide kirjoitti:
Ti Elo 18, 2020 15:36
Motronicci ruiskun tilalle trionicci turbo ? Joudut käytännössä ostamaan ihan kokonaisen turboauton tekniikan ja kaiken luovuttajaksi , joten kun kerran sellaisen joudut ostamaan, aja sillä :D
Juu motronicilla vesilintua ja trionicci turbo tilalle suunnitelmana. :D Tiedossa on että tarvii ostaa kokonainen turboauto. :? Eipä sellanen mätä tai mällätty turbosatku tai kolkki nyt mitään maltaita maksa ja tossa omassa satkussa olis kori aika priima. :| Olishan se paljon järkevämpää ostaa suoraan turbollinen mutta tuolla omalla laisikaisella on senverran tunnearvoa että haluais siitä rakentaa vaikka se kalliimmaksi ja vaikeammaksi tuleekin :roll: :saab:
#8112
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D
-92 9000CSE 2.3Tbo
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: NG900 B206->B204 T5

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Obd tullut jossain vm, onko hyötyä jatkokäytössä sitten vai ei.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
hirschsaab
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 06, 2020 19:06
Paikkakunta: Akaa

Re: NG900 B206->B204 T5

Viesti Kirjoittaja hirschsaab »

Kupari kirjoitti:
Ti Elo 18, 2020 15:44
Tuo ng900 vm- 94 turbo ollut itsellä ja eroja turbossa on jo vm -95 eteenpäin jolloin alettu mm alustaa, etuvakaajaa ja ohjausta on alettu päivitettää parempiin osiin.
Koneissa flektin ohjaus anturilta syyläriltä termarinkoppaan voi olla jossain välissä myös muuttunut, tonnareissa se muuttui 95-96 kieppeillä.

Jos sulla ei ole jo valmiina niin luovuttajan etsisin jostain vm -96 > jossa on jo varmasti paremmat osat.
Näin muistelinkin että vm95 oli jo eroja alustassa. Pitää koittaa etsia tuollainen vähän tuoreempi vuosimallinen ja vaihtaa siitä tekniikan lisäksi alustanhilppeitä kun tuo oma satku on aika löysä kaverin turbokolkin jälkeen :D
#8112
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D
-92 9000CSE 2.3Tbo
Avatar
hirschsaab
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 06, 2020 19:06
Paikkakunta: Akaa

Re: NG900 B206->B204 T5

Viesti Kirjoittaja hirschsaab »

harhalaukaus kirjoitti:
Ti Elo 18, 2020 15:41
Kannattaa hommata luovuttajaksi ng900, niin menee varmuudella johtosarjojenkin puolesta plug and play. Voi olla toki, että og-kolkistakin passailee. Alusta ja jarrut on kait samaa tavaraa turboissa ja vapareissa. Alusta muuttuu sitten og-kolkin kohdalla. Itse muutin b234i trionicille ja muutoskatsastin turbolle. Muutoskatsastuksessa käytin verrokkina ng900 2.0t enkä tosiaan alustaa taikka jarruja muutellut.
Näin aattelinkin että varmaan helpompi hommata satku. Hyvä tietää että jarruja ja alustaa ei katsastukseen tarvi muuttaa! :D
#8112
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D
-92 9000CSE 2.3Tbo
Avatar
hirschsaab
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 06, 2020 19:06
Paikkakunta: Akaa

Re: NG900 B206->B204 T5

Viesti Kirjoittaja hirschsaab »

Kupari kirjoitti:
Ti Elo 18, 2020 15:53
Obd tullut jossain vm, onko hyötyä jatkokäytössä sitten vai ei.
Omassa vm94 jo obd pistoke mistä saa obd2 testerillä tietoa ulos :wink:
#8112
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D
-92 9000CSE 2.3Tbo
Vastaa Viestiin