NG 900 (ja OG 9-3) pakoputken alku

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

NG 900 (ja OG 9-3) pakoputken alku

Viesti Kirjoittaja kostape »

Vuosi sitten kokoelmaan tuli vm -96 hyvin hoidettu NG 900S, ei turboa, manuaalivaihteisto. Nyt etuvaimentimen suunnasta alkoi pöristä ja selvisi että etuputken mutkassa oleva jousto-osuus on loppuun kulunut, ja oli sitä joskus ennenkin korjattu hitsaamalla. Joustava osuus on hyvin lyhyt ja se on jyrkästi taivutetussa asennossa.
Varaosien saanti näyttää vaikealta ja samalla pitäisi ostaa myös etuvaimennin.
Rinnakkaismalleissa (turbot, automaatit ) on kai erilaisia, yhden ehdin jo hankkia ja vertailua on tehty. Niin suuria ovat muotojen erot, että ei hitsailemallakaan saa uuden etuputken jousto-osaa sopimaan vanhan vaimentimen etupuolelle.

Onko kokemuksia ja hyviä neuvoja. Auto on muuten hyväkuntoinen ja kelpaisi ajoon.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 (ja OG 9-3) pakoputken alku

Viesti Kirjoittaja Cona »

Epäilys on, että Tiittanen tekee, jos ei valmista löydy. Vaihtoi aikanaan omiin juuri sen jousto-osan vanhaan etuputkeen.

http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: NG 900 (ja OG 9-3) pakoputken alku

Viesti Kirjoittaja kostape »

Kiitoksia. Vaikuttaa lupaavalta, ja kohtuullisen matkan päässäkin. Lähden käymään.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Vastaa Viestiin