Vuosi sitten kokoelmaan tuli vm -96 hyvin hoidettu NG 900S, ei turboa, manuaalivaihteisto. Nyt etuvaimentimen suunnasta alkoi pöristä ja selvisi että etuputken mutkassa oleva jousto-osuus on loppuun kulunut, ja oli sitä joskus ennenkin korjattu hitsaamalla. Joustava osuus on hyvin lyhyt ja se on jyrkästi taivutetussa asennossa.
Varaosien saanti näyttää vaikealta ja samalla pitäisi ostaa myös etuvaimennin.
Rinnakkaismalleissa (turbot, automaatit ) on kai erilaisia, yhden ehdin jo hankkia ja vertailua on tehty. Niin suuria ovat muotojen erot, että ei hitsailemallakaan saa uuden etuputken jousto-osaa sopimaan vanhan vaimentimen etupuolelle.
Onko kokemuksia ja hyviä neuvoja. Auto on muuten hyväkuntoinen ja kelpaisi ajoon.
NG 900 (ja OG 9-3) pakoputken alku
NG 900 (ja OG 9-3) pakoputken alku
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Re: NG 900 (ja OG 9-3) pakoputken alku
Epäilys on, että Tiittanen tekee, jos ei valmista löydy. Vaihtoi aikanaan omiin juuri sen jousto-osan vanhaan etuputkeen.
http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm
http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: NG 900 (ja OG 9-3) pakoputken alku
Kiitoksia. Vaikuttaa lupaavalta, ja kohtuullisen matkan päässäkin. Lähden käymään.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima