Pitäis satkun vetelyä saada kuriin. Talvella tulee uretaania alustaan mutta näin ensihätään jos klampin laittaisi. Onko kenelläkään kokemusta tuosta Speedpartsin klampista? https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 41249.html Onko ihan toimiva vai kannattaako investoida esim Abbott Racingin klamppiin? https://www.abbottsaab.com/product/rack ... b-new-900/ Ja Klampin kaveriksi toiselle puolelle hammastankoon uretaania vai ihan normi kumipusla?
Pitäis satkun vetelyä saada kuriin. Talvella tulee uretaania alustaan mutta näin ensihätään jos klampin laittaisi. Onko kenelläkään kokemusta tuosta Speedpartsin klampista? https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 41249.html Onko ihan toimiva vai kannattaako investoida esim Abbott Racingin klamppiin? https://www.abbottsaab.com/product/rack ... b-new-900/ Ja Klampin kaveriksi toiselle puolelle hammastankoon uretaania vai ihan normi kumipusla?
Pakko sanoa että koko klamppi on täyttä shittiä jos koko muu alusta on kunnossa ja hammastanko kiinni rintapellissä uretaanipuslilla. Og kolkissa olen kokeillut klampilla ja ilman lopputuloksella että ero on täysin nolla jos tosiaan kaikki muu on kunnossa. Tuolla ilmeisesti ytitettiin korjata sitä ohjausvaihteen puslien väljyyttä , joka korjaantuu uretaanipuslillakin. On vaan ihanan vittumaiset vaihtaa jos kone on paikallaan
#1521
Saab 9-3 Cabrio -01 B235R stage 0.5
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
Mini Clubman JCW -14
Eikös yksi syy klamppiin ollut sekin, että RHD-autoista ohjausvaihde repii rintapellin paskaksi? Käsittääkseni tätäkin asiaa ratkottiin nimenomaan klampilla.
Klämppi on helpompi asentaa kuin pusla, klämpin kanssa ei tarvitse sitä kuskin puolen puslaa sitten vaihtaa. Speedpartsin ja Abbottin tuotteet on aikalailla vastaavat, kannattaa tilata sieltä mistä halvemmalla ja helpommalla saa. Muistaa vaan katsoa että on oikea kätisyys ja hammastangon valmistaja.
Mulla on tuossa pöydällä nuo hammastangon uretaanipuslat tarjolla jollekkin tarvitsevalle. OG-kolkkiin ne hankin, mutta en kerinnyt niitä asentamaan...
Klämppi on paras modaus ajettavuudelle mitä NG900/OG9-3:seen voi tehdä. Ennemmin laittaa klämpin, kuin madallussarjan. Ohjaustuntuma ja tarkkuus ovat ihan toista luokkaa kuin ilman klämppiä. Ja sitä pelkkää uretaanipuslaa ei voi edes samana päivänä verrata klämppiin.
Täällä kokemus clampista OG9-3:ssa - oli todella hyvä ostos. Mitään vapahtajaa en tuosta maalailisi, eli ei mikään täydellinen setti, mutta mielestäni paransi ohjattavuutta ja vetelyä huomattavasti. Itse tilasin Briteistä tämän: https://www.ebay.co.uk/itm/Saab-NG900-9 ... 3102245317. Tuossa on tosiaan clamppi ja sitten se tulipellin tukipalkki. Helppo asentaa mielestäni ja parantaa myös tulipellin kestoa.
Huomioithan tuota ostaessa, että noita on saatavilla brittimallin autoille (RHD) ja sitten meidän liikenteeseen sopiville vasemman puolen rateille (LHD).
Kiitoksia vastauksista. Nyt on klamppi tilattu. Oli speedpartsilta loppu niin tilasin tuon Anahuj:n linkkaaman ebaystä. Saa nähdä kerkiääkö briteistä suomeen ennen ratapäiviä. Yritän muistaa ilmoitella asennuksen jälkeen tähän ketjuun että onko mitään vaikustusta ajettavuuteen koko vekottimella!
Tälleen yleisellä tasolla, mitkä kaikki osat vaikuttaa vetelyyn? Itellä vetely väheni reippaasti Speedpartsin Clampilla, muttei täysin poistunut. Uretaania on tukivarsissa ainakin.
Eikös näihin ollut vielä jotakin ristikkoakin saatavilla apuprunkoon?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Tälleen yleisellä tasolla, mitkä kaikki osat vaikuttaa vetelyyn? Itellä vetely väheni reippaasti Speedpartsin Clampilla, muttei täysin poistunut. Uretaania on tukivarsissa ainakin.
Eikös näihin ollut vielä jotakin ristikkoakin saatavilla apuprunkoon?!
Genuinesaab ainakin myy 6-pisteen ristikkoa apurunkoon. https://genuinesaab.com/catalog/product ... cts_id=35¨
Kuulemma auttaa vetelyyn paljon ja muutenkin jämäköittää alustaa. Saattaa vaan tulla tyyriiksi kun tulee ameriikanmailta suomeen.
Omaani asensin subframen käytettynä. Löytyy Euroopassakin tekijä.
Kyseessä avomalli, ehkä eniten huomasin asfalttikatkon tms kohdalla, ettei enää niin purauta.
Mutta vetelyyn ei vaikutusta.
Joku belgialainen myi taannoin avoaan, siinä oli koko korin jäykiste! Lienee teetetty?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002
NG9-5 TiD aut. 2010
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80.
Mulle klamppi asennettiin viikko sitten og9-3 avoon niin ero entiseen on kuin yö ja päivä, ja niin kuin jo mainittiin niin eikö klamppi ainakin avossa ennaltaehkäise rintapellin ratkeamista? Klampin ostin Maptune.lta
#6123
Og 9-3 SE -03 Cab E85
ex: 9-5 Wagon -02, -06, 99 -71
Olis kiva tietää, että millainen se ns. "vetelemätön" on ajossa. Itsellä hyvällä asvaltilla ei vetele, mutta täällä Neukkulan urissa kyllä tempoo jonkun verran, toki niin tekee myös muun merkkiset etuvedot.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Mulle klamppi asennettiin viikko sitten og9-3 avoon niin ero entiseen on kuin yö ja päivä, ja niin kuin jo mainittiin niin eikö klamppi ainakin avossa ennaltaehkäise rintapellin ratkeamista? Klampin ostin Maptune.lta
Mulla on ollut klamppi muutaman vuoden hyllyssä odottamassa. Jos näiden kehujen myötä sais itsekin ensi talvena aikaiseksi asennella