Satkuun Klamppi
- hirschsaab
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Helmi 06, 2020 19:06
- Paikkakunta: Akaa
Satkuun Klamppi
Pitäis satkun vetelyä saada kuriin. Talvella tulee uretaania alustaan mutta näin ensihätään jos klampin laittaisi. Onko kenelläkään kokemusta tuosta Speedpartsin klampista? https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 41249.html Onko ihan toimiva vai kannattaako investoida esim Abbott Racingin klamppiin? https://www.abbottsaab.com/product/rack ... b-new-900/ Ja Klampin kaveriksi toiselle puolelle hammastankoon uretaania vai ihan normi kumipusla?
#8112
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D
-92 9000CSE 2.3Tbo
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D
-92 9000CSE 2.3Tbo
Re: Satkuun Klamppi
Pakko sanoa että koko klamppi on täyttä shittiä jos koko muu alusta on kunnossa ja hammastanko kiinni rintapellissä uretaanipuslilla. Og kolkissa olen kokeillut klampilla ja ilman lopputuloksella että ero on täysin nolla jos tosiaan kaikki muu on kunnossa. Tuolla ilmeisesti ytitettiin korjata sitä ohjausvaihteen puslien väljyyttä , joka korjaantuu uretaanipuslillakin. On vaan ihanan vittumaiset vaihtaa jos kone on paikallaanhirschsaab kirjoitti: ↑To Syys 17, 2020 20:28Pitäis satkun vetelyä saada kuriin. Talvella tulee uretaania alustaan mutta näin ensihätään jos klampin laittaisi. Onko kenelläkään kokemusta tuosta Speedpartsin klampista? https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 41249.html Onko ihan toimiva vai kannattaako investoida esim Abbott Racingin klamppiin? https://www.abbottsaab.com/product/rack ... b-new-900/ Ja Klampin kaveriksi toiselle puolelle hammastankoon uretaania vai ihan normi kumipusla?
Re: Satkuun Klamppi
Eikös yksi syy klamppiin ollut sekin, että RHD-autoista ohjausvaihde repii rintapellin paskaksi? Käsittääkseni tätäkin asiaa ratkottiin nimenomaan klampilla.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Satkuun Klamppi
Klämppi on helpompi asentaa kuin pusla, klämpin kanssa ei tarvitse sitä kuskin puolen puslaa sitten vaihtaa. Speedpartsin ja Abbottin tuotteet on aikalailla vastaavat, kannattaa tilata sieltä mistä halvemmalla ja helpommalla saa. Muistaa vaan katsoa että on oikea kätisyys ja hammastangon valmistaja.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Satkuun Klamppi
Mulla on tuossa pöydällä nuo hammastangon uretaanipuslat tarjolla jollekkin tarvitsevalle. OG-kolkkiin ne hankin, mutta en kerinnyt niitä asentamaan...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Satkuun Klamppi
Klämppi on paras modaus ajettavuudelle mitä NG900/OG9-3:seen voi tehdä. Ennemmin laittaa klämpin, kuin madallussarjan. Ohjaustuntuma ja tarkkuus ovat ihan toista luokkaa kuin ilman klämppiä. Ja sitä pelkkää uretaanipuslaa ei voi edes samana päivänä verrata klämppiin.
Eli ehdottomasti klämppi.
Eli ehdottomasti klämppi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Satkuun Klamppi
Täällä kokemus clampista OG9-3:ssa - oli todella hyvä ostos. Mitään vapahtajaa en tuosta maalailisi, eli ei mikään täydellinen setti, mutta mielestäni paransi ohjattavuutta ja vetelyä huomattavasti. Itse tilasin Briteistä tämän: https://www.ebay.co.uk/itm/Saab-NG900-9 ... 3102245317. Tuossa on tosiaan clamppi ja sitten se tulipellin tukipalkki. Helppo asentaa mielestäni ja parantaa myös tulipellin kestoa.
Huomioithan tuota ostaessa, että noita on saatavilla brittimallin autoille (RHD) ja sitten meidän liikenteeseen sopiville vasemman puolen rateille (LHD).
Huomioithan tuota ostaessa, että noita on saatavilla brittimallin autoille (RHD) ja sitten meidän liikenteeseen sopiville vasemman puolen rateille (LHD).
NG9-5 -10 (KA) | 9-3 SC 2.0t -07 (KA) | 96 -73 kesäauto (MR)
- hirschsaab
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Helmi 06, 2020 19:06
- Paikkakunta: Akaa
Re: Satkuun Klamppi
Kiitoksia vastauksista. Nyt on klamppi tilattu. Oli speedpartsilta loppu niin tilasin tuon Anahuj:n linkkaaman ebaystä. Saa nähdä kerkiääkö briteistä suomeen ennen ratapäiviä. Yritän muistaa ilmoitella asennuksen jälkeen tähän ketjuun että onko mitään vaikustusta ajettavuuteen koko vekottimella!
#8112
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D
-92 9000CSE 2.3Tbo
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D
-92 9000CSE 2.3Tbo
Re: Satkuun Klamppi
Tälleen yleisellä tasolla, mitkä kaikki osat vaikuttaa vetelyyn? Itellä vetely väheni reippaasti Speedpartsin Clampilla, muttei täysin poistunut. Uretaania on tukivarsissa ainakin.
Eikös näihin ollut vielä jotakin ristikkoakin saatavilla apuprunkoon?!
Eikös näihin ollut vielä jotakin ristikkoakin saatavilla apuprunkoon?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- hirschsaab
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Helmi 06, 2020 19:06
- Paikkakunta: Akaa
Re: Satkuun Klamppi
Genuinesaab ainakin myy 6-pisteen ristikkoa apurunkoon. https://genuinesaab.com/catalog/product ... cts_id=35¨
Kuulemma auttaa vetelyyn paljon ja muutenkin jämäköittää alustaa. Saattaa vaan tulla tyyriiksi kun tulee ameriikanmailta suomeen.
#8112
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D
-92 9000CSE 2.3Tbo
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D
-92 9000CSE 2.3Tbo
Re: Satkuun Klamppi
Eipä ole kovin kummoinen keksintö. Noita kun joku tekisi setin niin ottaisin heti yhden.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Satkuun Klamppi
Omaani asensin subframen käytettynä. Löytyy Euroopassakin tekijä.
Kyseessä avomalli, ehkä eniten huomasin asfalttikatkon tms kohdalla, ettei enää niin purauta.
Mutta vetelyyn ei vaikutusta.
Joku belgialainen myi taannoin avoaan, siinä oli koko korin jäykiste! Lienee teetetty?
Kyseessä avomalli, ehkä eniten huomasin asfalttikatkon tms kohdalla, ettei enää niin purauta.
Mutta vetelyyn ei vaikutusta.
Joku belgialainen myi taannoin avoaan, siinä oli koko korin jäykiste! Lienee teetetty?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Satkuun Klamppi
Mulle klamppi asennettiin viikko sitten og9-3 avoon niin ero entiseen on kuin yö ja päivä, ja niin kuin jo mainittiin niin eikö klamppi ainakin avossa ennaltaehkäise rintapellin ratkeamista? Klampin ostin Maptune.lta
#6123
Og 9-3 SE -03 Cab E85
ex: 9-5 Wagon -02, -06, 99 -71
Og 9-3 SE -03 Cab E85
ex: 9-5 Wagon -02, -06, 99 -71
Re: Satkuun Klamppi
On siinä eroa joo, Clampilla ja ilman.
Olis kiva tietää, että millainen se ns. "vetelemätön" on ajossa. Itsellä hyvällä asvaltilla ei vetele, mutta täällä Neukkulan urissa kyllä tempoo jonkun verran, toki niin tekee myös muun merkkiset etuvedot.
Olis kiva tietää, että millainen se ns. "vetelemätön" on ajossa. Itsellä hyvällä asvaltilla ei vetele, mutta täällä Neukkulan urissa kyllä tempoo jonkun verran, toki niin tekee myös muun merkkiset etuvedot.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Satkuun Klamppi
Mulla on ollut klamppi muutaman vuoden hyllyssä odottamassa. Jos näiden kehujen myötä sais itsekin ensi talvena aikaiseksi asennella
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99