Pitääkö paikkansa 2.0->2.3 vain iskunpituus?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
caolila
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Elo 13, 2020 18:56

Pitääkö paikkansa 2.0->2.3 vain iskunpituus?

Viesti Kirjoittaja caolila »

Onko tuo juttu totta vai legendaa, Saabin 2.0 vapari on niin onnettoman ponneton mutta 2.3 mielestäni useasti vääntävämpi ja tehokkaampi kuin vaikka t7 9-3:n 154hp turbolla. Tullut ajeltua kaikilla tuon aikakauden moottoreilla ja en hirveästi valehtele jos pitäisin 2.3 vaparia ainakin ng900 ja og9-3:ssa väännökkäimpinä. Turbot kärsinee laatikon välityksistä vakiona.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pitääkö paikkansa 2.0->2.3 vain iskunpituus?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

caolila kirjoitti:
La Syys 26, 2020 17:00
Onko tuo juttu totta vai legendaa, Saabin 2.0 vapari on niin onnettoman ponneton mutta 2.3 mielestäni useasti vääntävämpi ja tehokkaampi kuin vaikka t7 9-3:n 154hp turbolla. Tullut ajeltua kaikilla tuon aikakauden moottoreilla ja en hirveästi valehtele jos pitäisin 2.3 vaparia ainakin ng900 ja og9-3:ssa väännökkäimpinä. Turbot kärsinee laatikon välityksistä vakiona.
Eipä siellä muuta eroa ole kuin kampura turbomallissa, vaparissa sitten pieniä eroja muuallakin kuten imusarja ym. Se on ihan totta että se 2,3 vapari ei ole lainkaan toivoton, toisin kuin 2 litranen vapari jolla ei tee mitään. Tollasella 2,3 vaparilla mä opetin pojan ajamaan ja itsekin moisella ajelin välillä ihan mielelläni
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Pitääkö paikkansa 2.0->2.3 vain iskunpituus?

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Kaide kirjoitti:
La Syys 26, 2020 17:36
2 litranen vapari jolla ei tee mitään.
Onneks en huomannut tuota :mrgreen: , mutta aiheeseen, mitä vähän zuumaillut itekin, niin ecu on eri numerolla mutta imusarja on kyllä sama.
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 558
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Pitääkö paikkansa 2.0->2.3 vain iskunpituus?

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Pitääköhän mun tarkistaa mikä kone mun autossa oikeesti on. Kun kuitenkin just tuollainen 2.0 vapari alla, Ja oon kertakaikkiaan nauttinut siitä. Nyt just reissussa 1200 kilon asuntovaunu perässä, nelosella sitä toki pitää vetää niinkuin joka autolla, mutta kyllä siinä vääntöä riittää pitämään vauhti vaikka millaisessa mäessä. En kai sitten tiedä, mitä siltä autolta pitäis odottaa ... toi riittää kyllä mulle.
'01 9-3 2.0 turbo
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 737
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: Pitääkö paikkansa 2.0->2.3 vain iskunpituus?

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Kun on tyytyväinen omaansa ei ikinä kannata kokeilla muita. Se tietää vaan rahan menoa :facepalm_man:
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1461
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Pitääkö paikkansa 2.0->2.3 vain iskunpituus?

Viesti Kirjoittaja ippe »

Turboissa on ainakin kaht eri perävälitystä, taloudellisuusmallin perä on varsin pitkä.

Tuossa listassa näkyvät manuaalivaihteistojen välitykset:
https://saabwisonline.com/a1/9-3/1998/4 ... r-ratio-2/
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin