Öljyjäähyistä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja Cona »

Nyt kun orggista ei tunnu mistään tuohon cabbeen löytyvän mietin jonkun tarvikekennon hommaamista, vaikka kiinnostus sepitää letkuja ja sovitteita on tasan 0.

Onko kukaan sovittanut esim. noita DO88:sin kauppaamia Setrab:in tekeleitä NG900/OG9-3 keulille? Tarjolla olis orggiksen näköistä matalaa "slimline"-kennoa...

Hook mulle jo laittoi kuvan, miten isomman tarvikekennon voi sovittaa maskin taakse, mutta ei nyt kiinnostaisi tosiaan ruveta mittailemaan ja zoomailemaan, mikä tarvikekenno sopisi tuonne.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Onkos tuo jäähy cabbessa täysin erilainen, kuin kiinteällä katolla varustetussa OG 9-3:ssa?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ei.

Ng900 ja kolkissa eri kiinnitys, muuten samanlainen kenno.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ainakin webshopissa näyttäisi olevan tarjolla GM900:n jäähy ->
https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... cooler-042
OG9-3:n jäähy on erilainen ja se on out of stock.
En ainakaan itse ymmärrä miksi tuo olisi erilainen avossa kuin umpikatossa.
Kyllähän joku noista edullisemmista do88:n slimline-jäähyistä luulisi sopivan orkkiksen paikalle...

Eski
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja Cona »

jus kirjoitti:
Ke Loka 28, 2020 12:14
Soveltuisiko 30 eur hoikka kenno?
https://webshop-fi.saabparts.com/9000/e ... r-aut-gear
No toihan näyttää hyvältä ja ei ole kallis.

Millaisetkohan liitokset tonnarin automaattilootan letkuissa on?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja jus »

Banjopultit M14 x 1,5

Tuolla käsitellään tonnarin varsinaisen ilma/vesijäähdyttimen päädyssä olevien öljybanjojen kierrettä, mutta sama kierre tuossa hoikassa ATF-jäähdyttimessäkin on.

viewtopic.php?p=571031#p571031

http://www.jus.liitin.net/letkut/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ok. Ilmeisesti originaali on M20 x 1,5

Menisköhän ihan adapterilla?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja jus »

Jotakin adapteria ja väliletkua tarvitaan jo siitäkin syystä, että tonnarin kennossa toinen lähtö on etupuolella, toinen takapuolella. Kumpikaan lähtö siis ei ole sivulla, kuten alkuperäisessä kennossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja jus »

Millaiseen ratkaisuun Cona päätyi?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, olisikohan tuolle tonnarin lootakennolle tai tälle mittoja tiedossa -> https://webshop-fi.saabparts.com/9000/e ... cooler-625

Itsellä myös haussa uusi öljykuuleri OG9-3een...


Eski
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Öljyjäähyistä

Viesti Kirjoittaja Cona »

jus kirjoitti:
Ma Helmi 15, 2021 17:09
Millaiseen ratkaisuun Cona päätyi?
En vielä mihinkään, kun en omista nosturia ja keväällä olis tarkoitus lorotella öljyt ulos ja korjailla tuo öljyjäähyasia jotenkin kunhan ensin saa ko. keksinnön irti.

Mulla on hyviä kokemuksia läheisestä hydrauliikkaliikkeestä letkujen osalta, joten kunhan vanhan saa irti ja sopivan kennon mahdollisine tarvittavine sovitteineen niin letkut ei ole ongelma.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin