Löytyyhän tästä keskusteluja, mutta sitä selvää vastausta en yhteen kysymykseen löydä. Olen etuvetoihin vaihtanut kytkimiä kyllä ihan kerrostalon parkkiksellakin, eli kaikki on kyllä autojen kanssa tuttua. Mutta se kysymys on se, että onko tuo homma absoluuttinen mahdottomuus tehdä pudottamatta apurunkoa alas? Kun tuo auto tuskin montaa vuotta enää on liikenteessä, voisi ottaa riskin ja jättää painelaakerin/työsylinterin vaihtamatta. Eikö sittenkään? Eikö askin ja motin väliin saa kertakaikkiaan sen vertaa tilaa, että edes levyn ja asetelman pystyisi siitä vaihtamaan?
Ei se työn määrä pelota, mutta ainoa paikka tehdä on oikeastaan kotipaikalla viikonloppuina, 250 kilsaa kotoa. Tarttis oikeasti käytännössä yhdessä päivässä saada tuo tehtyä, tai alkaa hinta nousta kun pitää vielä töistäkin ottaa vapaata
Niin, ja auto siis 2.0 vapari. Sentään se versio, jossa lienee kaikista vähiten tavaraa moottoritilassa
Kolkin kytkinremppa
Kolkin kytkinremppa
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Kolkin kytkinremppa
Ei parhaalla tahdollakaan saa päivää tohon kulumaan vaikka apurunko onkin löysättävä. Pois sitä ei tarvitse ottaa, riittää pulttien irroitus ja kuskin puolen pudotus alas. Pakoputken voi jättää paikalleen jos se vastustaa.
Re: Kolkin kytkinremppa
Sitä kun lukee vaan noita, miten foorumeilla varoitellaan ... joku suositteli ensikertalaista varaamaan suosiolla sen pari päivää, sitten kun sen on kerran tehnyt ja tietää kaiken, menee jo 5-6 tuntiin. No, sittenhän sen näkee kun tekee Onhan niitä keinoja monia, itse joskus kun pakko oli, laitoin Vectran X20XEV-koneen kannen paikalleen ja kasasin jakopään, kaikki yläpuolelta, auto pyörillään Väittävät mahdottomaksi, mutta kun tasan tietää missä jokainen pultii sijaitsee, onnistuu sekin
'01 9-3 2.0 turbo