OG 9-3 2.0 vapari, kytkin ottaa alhaalla
OG 9-3 2.0 vapari, kytkin ottaa alhaalla
Vm. 2000 siis kyseessä. Tuollanen tuli yllättäen pelastettua, koska oli menossa paaliin. Auto oli seisonut muutaman kuukauden, koska leima oli mennyt vanhaksi. Tietenkin heti ensimmäisenä ajamaan lähtiessä huomasin, että kytkin pitää painaa ihan pohjaan, ennen kuin vaihteen saa päälle. Itellä ei missään Saabeissa ole koskaan ollut vastaavanlaista. Olen ymmärtänyt, että kytkimen pystyy myös ilmaamaan. Miten tällanen tehdään? Voisko oire viitata myös siihen, että työsylinteri olis lopussa, vai onko jotain muutakin?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: OG 9-3 2.0 vapari, kytkin ottaa alhaalla
Siellä kytkinpolkimen mekanismissa myös se työsylinterin akselin kiinnitysreikä kuluu soikeaksi, itsellä kanssa tuo sama homma. Tosin kytkinkin on aika lopussa, se pahentaa kanssa tuota ongelmaa. Veikeää, kun tiettyyn pisteeseeen kuluttuaan se ei irroita, eikä pidä kunnolla
'01 9-3 2.0 turbo
Re: OG 9-3 2.0 vapari, kytkin ottaa alhaalla
Missäs kohtaa tuo kyseinen kohta sijaitsee?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: OG 9-3 2.0 vapari, kytkin ottaa alhaalla
Kyllä sen näkee kun poistaa sen alaverhoilun kuskin jalkatilasta, tunkee pään sinne jalkatilaan ja katsoo miten poljin yhdistyy pääsylinteriin. Eli, löytyy sieltä itse polkimesta. Itse virhellisesti tossa ekassa viestissä puhuin työsylinteristä, mutta siis nimenomaan se polkimen ja pääsylinterin liitos kyseessä.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: OG 9-3 2.0 vapari, kytkin ottaa alhaalla
Jep. Kiitokset shamrock!
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: OG 9-3 2.0 vapari, kytkin ottaa alhaalla
No niimpä oli kulunut reikä soikeaksi joo. Ehkä millin/puoltoista on välys. Voikos tuota kytkintä säätää mitenkään?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: OG 9-3 2.0 vapari, kytkin ottaa alhaalla
Eihän siinä mitään säätöä ole. Mutta se milli-puolitoista on aika paljon kytkinpolkimen liikkeessä, kyllä sen varmasti siinä kokeillessa huomasit. Itsellä on kyllä se kytkinremppakin edessä, mutta hätäpatenttina viritin shimmipalan polkimen varren ja pääsylinterin akselin pään väliin. Eli se painaa nyt suoraan akselia, eikä kuorma tule tuolle kuluneelle holkille. Noin testaamalla voit vähintäänkin kokeilla, saatko kytkimen noin toimimaan tyydyttävästi.
Sen jälkeen sitten on edessä se päätös, kumpi remppa on edessä. Joku noita on holkittanutkin, mutta eipä se kiva paikka ole viritellä.
Sen jälkeen sitten on edessä se päätös, kumpi remppa on edessä. Joku noita on holkittanutkin, mutta eipä se kiva paikka ole viritellä.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: OG 9-3 2.0 vapari, kytkin ottaa alhaalla
No pittääpä kokkeilla semmosta shimmii tai holokkii... Kiitokset jälleen!
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: OG 9-3 2.0 vapari, kytkin ottaa alhaalla
Onkohan nää kytkinpoljinhässäkät samanlaisia näissä kaikissa kolkeissa. Mullahan seisoo tuossa pihalla samanvuotinen 2.0 T, josta vois ottaa kaiken tarvittavan. Liekkö miten iso homma?shamrock kirjoitti: ↑Ma Helmi 15, 2021 13:30Eihän siinä mitään säätöä ole. Mutta se milli-puolitoista on aika paljon kytkinpolkimen liikkeessä, kyllä sen varmasti siinä kokeillessa huomasit. Itsellä on kyllä se kytkinremppakin edessä, mutta hätäpatenttina viritin shimmipalan polkimen varren ja pääsylinterin akselin pään väliin. Eli se painaa nyt suoraan akselia, eikä kuorma tule tuolle kuluneelle holkille. Noin testaamalla voit vähintäänkin kokeilla, saatko kytkimen noin toimimaan tyydyttävästi.
Sen jälkeen sitten on edessä se päätös, kumpi remppa on edessä. Joku noita on holkittanutkin, mutta eipä se kiva paikka ole viritellä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-