Bensapumppuun liittyvää

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jorse
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 20:17

Bensapumppuun liittyvää

Viesti Kirjoittaja jorse »

Moro, ostin 250tkm ajetun 9-3:n. Ei ole tiedossa onko bpumppu vaihdettu. Miten voisi saada selville onko se vaihdettu vai alkuperäinen.Laturin vaihdostakaan ei ole tietoa. Ajattelen, että noissa kilsoissa ne yleensä hajoaa.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Bensapumppuun liittyvää

Viesti Kirjoittaja anv »

Noissa kilometreissä se ruukaa hajoilla. Mutta, yhtähyvin se voi kestää seuraavat 100tkm kuten myös uusikin. Eli, hommaisin pumpun valmiiksi hyllyyn. Se kait on paras tae sille ettei hajoa sitten ollenkaan.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
karihai
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Bensapumppuun liittyvää

Viesti Kirjoittaja karihai »

Minulla kesti toisessa Saabissa alkuperäinen pumppu 234000 km ja toisessa 275 000. Laturit on kestävämpiä, kumpaankaan noista ei ole tarvinnut vielä vaihtaa laturia, vaikka niillä on ajettu jo yli 300 000. Kolmanteen, eli viimeksi hankkimaani Saabiin ei ole vielä vaihettu kumpaakaan, kun se on vielä niin uusi ja vähän ajettu ( vasta 25v. ja 180 000). :lol:
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Bensapumppuun liittyvää

Viesti Kirjoittaja anv »

Ah, laturi joo. Ei minunkaan ole pre-GM saappeihin yhtään laturia tarvinnut vaihtaa, vaikka reilusti yli 300tkm:ään noilla ajelin. Sen sijaan NG900:een kerkesin vaihtaa laturin useastikin (60tkm, 130tkm, 200tkm) ja vaihtoon mennessä jo alkoivat viimeisimmänkin laakerit huutaa. Sähköä siis nuokin tekivät moittetta, mutta laakerit eivät kestäneet. Aika kehnossa paikassahan tuo oli tuossa vapari NG900:ssa. Elikäs jos ääntää, vaihtoon. Muutenpa sille ei paljon tarvii tehdä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Bensapumppuun liittyvää

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ekana kannattaa kurkata takapenkin alle. Jos peltiin on leikattu aukko pumpun ämpärin kohdalle, siellä on ainakin jotain pumppuhommia tehty.

Sitten jos reikää ei löydy ja haluaa tarkastella lisää, niin tankki alas ja katsoo onko tankin päällä olevat liittimien lukitukset ehjät. Jos ei, niin on siellä jotain pumppuhommia tehty.

Kun se tankki on jo kädessä siinä kohtaa, niin kannattaa saman tien ottaa se ämpäri ylös tankista ja katsoa onko pumpun letkut kovaa muovia vai kumiletkua joka on klemmareilla kiinni. Jos jälkimmäinen, niin on siellä jotain pumppuhommia tehty.

Sitten kun on näin pitkälle päässyt, niin kannattaa samalla vaivalla laittaa joka tapauksessa uusi pumppu :mrgreen:

(Eikä sitten mitää Propartsin kiinakuraa, muuten saa harrastaa pian uusiksi)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bensapumppuun liittyvää

Viesti Kirjoittaja SS »

...tai sitten tekee sen reiän ja tarkistaa asian sitä kautta 😉
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin