Käynti ongelmia 9-3 2002
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 17:50
Käynti ongelmia 9-3 2002
Ilmeni pienen tauon jälkeen isompia käyntiongelmia Saabin kanssa.
Virrat päälle laitettaessa naksuttaa jotain (rele?) Lähtee käyntiin, mutta ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä. Kierroksia, kun antaa niin 2000 päästää tasasesti. Siitä yli mennessä meinaa tukehtua. Ykkösellä pystyy etenemään kävelyvauhtia, kun antaa kaasua ja luistattaa kytkintä.
Autoon on vaihdettu runsaasti uutta osaa ihan lyhyen ajan sisällä. KAA, ilmamassamittari, bensapumppu, bensansuodatin, sytkäkasetti...
Kylmänä starttasin katoksesta ja normaalisti lähdin ajamaan. Sammui sadan metrin ajon jälkeen. Edeltävänä päivänä ajoin 120 km oireetta.
Vinkkejä, apuja?
Virrat päälle laitettaessa naksuttaa jotain (rele?) Lähtee käyntiin, mutta ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä. Kierroksia, kun antaa niin 2000 päästää tasasesti. Siitä yli mennessä meinaa tukehtua. Ykkösellä pystyy etenemään kävelyvauhtia, kun antaa kaasua ja luistattaa kytkintä.
Autoon on vaihdettu runsaasti uutta osaa ihan lyhyen ajan sisällä. KAA, ilmamassamittari, bensapumppu, bensansuodatin, sytkäkasetti...
Kylmänä starttasin katoksesta ja normaalisti lähdin ajamaan. Sammui sadan metrin ajon jälkeen. Edeltävänä päivänä ajoin 120 km oireetta.
Vinkkejä, apuja?
Re: Käynti ongelmia 9-3 2002
^pumppu uusimisesta huolimatta tai sen tankin sisäiset letkut. Jos mahdollista, mittaa pensanpaine.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Käynti ongelmia 9-3 2002
Lisäksi kaasuläppäkotelo limphome -tilassa, tsekkaa ohjeet nollaukseen haulla.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 17:50
Re: Käynti ongelmia 9-3 2002
Limphome tila on ilmeisesti seurausta jostain viasta. Onko paras ratkaisu kaasuläppäkotelon vaihto? Puhdistus ilmeisesti vähän turhaa? Kaasuläppäkoteloon tämä viittaa. Kahden viikon sisään on ollut pari kertaa sellasta oiretta, että jättänyt vaihdetta vaihtaessa kierrokset hieman ylemmäs ja hitaasti kiihdyttäessä tullut ihan pieni tauko ja sitten "hyökännyt" hieman.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 17:50
Re: Käynti ongelmia 9-3 2002
Nyt on koneella saatu katsottua vikakoodit. Kaasupolkimen anturi sekä läpän anturi antoi vikakoodin. Polkimen liikettä kone ei havainnut.
Tästä varmaan voi vetää vahvan johtopäätöksen, että vika olisi kaasupolkimen asentoanturissa. Nollaamalla saatiin auto kulkemaan normaalisti, mutta vaste kaasuun on outo. Ilmeisesti, jos pidempään ajaa niin heittää takaisin limpmoodiin jossain vaiheessa.
Löytyykö näitä polkimen antureita jostain edullisesti käytettyinä vai kannattaako aina hommata uusi? Ja jos uusi niin onko merkkisuosituksia?
Varmaankin helppo itse vaihtaa?
Tästä varmaan voi vetää vahvan johtopäätöksen, että vika olisi kaasupolkimen asentoanturissa. Nollaamalla saatiin auto kulkemaan normaalisti, mutta vaste kaasuun on outo. Ilmeisesti, jos pidempään ajaa niin heittää takaisin limpmoodiin jossain vaiheessa.
Löytyykö näitä polkimen antureita jostain edullisesti käytettyinä vai kannattaako aina hommata uusi? Ja jos uusi niin onko merkkisuosituksia?
Varmaankin helppo itse vaihtaa?
Re: Käynti ongelmia 9-3 2002
Ei ole polkimessa antureita. Polkimelta lähtee vaijeri läppäkotelolle ja kaikki anturoinnit ovat kaasuläppäkotelossa joita ei pysty vaihtamaan. Koko kaasuläppäkotelon joudut siis vaihtamaan uuteen tai ehjään käytettyyn.
Kaasuläppäkotelon vaihto ei ole monimutkainen operaatio. Mutta muista hankkia uusi tiiviste Saabilta läppäkotelon ja imusarjan väliin.
Kaasuläppäkotelon vaihto ei ole monimutkainen operaatio. Mutta muista hankkia uusi tiiviste Saabilta läppäkotelon ja imusarjan väliin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 17:50
Re: Käynti ongelmia 9-3 2002
Kiitokset tästä. Itsellä kun ei ollut tietoa niin oletin väärin. Toi kotelo tosiaankin on helppo vaihtaa, mutta tota tiiviste asiaa en olis tullu aatelleeksi.Pakari kirjoitti: ↑La Touko 15, 2021 09:15Ei ole polkimessa antureita. Polkimelta lähtee vaijeri läppäkotelolle ja kaikki anturoinnit ovat kaasuläppäkotelossa joita ei pysty vaihtamaan. Koko kaasuläppäkotelon joudut siis vaihtamaan uuteen tai ehjään käytettyyn.
Kaasuläppäkotelon vaihto ei ole monimutkainen operaatio. Mutta muista hankkia uusi tiiviste Saabilta läppäkotelon ja imusarjan väliin.
Re: Käynti ongelmia 9-3 2002
Kaasuläppäkotelossa on asentoanturit sekä polkimelle että läpälle. Muista myös nollata vikakoodit samalla kun vaihdat läppää esimerkiksi akkukaapeli irroittamalla. Muuten menee uusikin kotelo välittömästi limppiin virrat kytkeytäessä.