
Öljypohjan puhdistuksen toki tiedän, se pitää tässä jossakin kohtaa tehdä. Teknisesti ja koriltaan auto on upeassa kunnossa, mutta epäilen että jotain tuolle koneelle on tehty, tai sitten tuossa 150hp matalapaineturbossakin se suorituskykyero vapariin on vaan järjetön. Tuo lähtee kyllä alakierroksilta nöyrästi, mutta kun satasen vauhtiin on päässyt niin sitten vasta alkaakin tapahtua. Tuo piirre, Konin säädettävät iskarit joka nurkassa, ja tuntumaltaan terve, mutta melko jäykkä ja todella lyhyellä matkalla kiinniottava kytkin pistää ajattelemaan että joku on tämän kanssa joskus hieman leikkinyt. Itse kun tarvitsen autoa asuntovaunun vetoon, en kaipaa tuota älytöntä tehoa ... varsinkin kun kone on tuo B205E, ei sitä ole tarkoitus rääkätä rikki, vaan nyt on kysymys sitä, mitä kannattaa käydä läpi että tuosta saa luotettavan käyttöauton? Löytyykö ilmaisia/edullisia softia joilla pääsen tuohon itse käsiksi? Auto on kuukausi sitten leimattu hyvillä päästöillä, sen jälkeen kakkoslambda alkoi herjata. Pitänee se OBD-lukija hommata, vaparin kanssa en sitä tarvinnut kun oli softa koneella ... tuo vikavalon syy on siis myyjän antamaa tietoa, vielä en tiedä mikä se tarkalleen on. 9-5:ssä luin tuosta J16-liitoksesta, onko kolkissa vastaavaa vikapaikkaa? Tai muita ideoita mitkä näissä ois yleisimpiä syitä kakkoslambdan ongelmiin?
Kiitos jo etukäteen
