900S Talladega -97 kallistuksen vakaajat
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2019 13:06
900S Talladega -97 kallistuksen vakaajat
Moi,
En ole ikinä vaihtanut kallistuksen vakaimia otsikonmukaiseen autoon. Onnistuuko vaihto koti-konstein?
Kaikki ohjeet ovat tervetulleita.
Kiitokset
En ole ikinä vaihtanut kallistuksen vakaimia otsikonmukaiseen autoon. Onnistuuko vaihto koti-konstein?
Kaikki ohjeet ovat tervetulleita.
Kiitokset
Re: 900S Talladega -97 kallistuksen vakaajat
Oletko vaihtamassa siis kallistuksen vakaajia, vai vakaajan yhdystankoja?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2019 13:06
Re: 900S Talladega -97 kallistuksen vakaajat
Moi,
Katsastuksessa ilmeni, että vasen kallistuksen vakaana on väljä. Eli kyseessä on kallistuksen vakaajan vaihto.
Katsastuksessa ilmeni, että vasen kallistuksen vakaana on väljä. Eli kyseessä on kallistuksen vakaajan vaihto.
Re: 900S Talladega -97 kallistuksen vakaajat
Kallistuksenvakaaja ei voi näissä olla väljä. Sen kiinnitys voi olla välyksellinen, mutta yleensä väljäksi menee vakaajan yhdystanko.
Eli etukallistuksenvakaajan yhdystanko on se mitä ollaan vaihtamassa.
Vakaaja löytyy edestä ja takaa, yhdystangot edestä oikealta ja vasemmalta.
Linkin kaaviosta osa 21 on vakaajan yhdystanko.
https://webautocats.com/epc/saab/sba/07-93003/0120/
Vaihtamiseen riittää työkaluiksi pari kiintoavainta, varsin helppo operaatio. Yleensä yhdystanko menee poikki kun avaa mutterin 28.
Mutteria 22 avatessa vakaajatangon (20) pään toisella puolella on samalla akselilla paikka, josta saa pidettyä kiintoavaimella vastaan.
Eli etukallistuksenvakaajan yhdystanko on se mitä ollaan vaihtamassa.
Vakaaja löytyy edestä ja takaa, yhdystangot edestä oikealta ja vasemmalta.
Linkin kaaviosta osa 21 on vakaajan yhdystanko.
https://webautocats.com/epc/saab/sba/07-93003/0120/
Vaihtamiseen riittää työkaluiksi pari kiintoavainta, varsin helppo operaatio. Yleensä yhdystanko menee poikki kun avaa mutterin 28.
Mutteria 22 avatessa vakaajatangon (20) pään toisella puolella on samalla akselilla paikka, josta saa pidettyä kiintoavaimella vastaan.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: 900S Talladega -97 kallistuksen vakaajat
Sisempi kiinnitys on sitten osanumero 23. Eli ns. vakaajan runkohela. Eli mitä tarkalleen ottaen on katsastustodistukseen kirjoitettu vian kohteeksi? Ja tämä ei ole saivartelua, vaan tarkoituksemme on auttaa sinua vaihtamaan oikea osa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2019 13:06
Re: 900S Talladega -97 kallistuksen vakaajat
Moi,
Kiitokset ohjeista Tosiaan katsastuksesta saadussa paperissa lukee vain kallistuksenvakain.
Asia oli siis minulle uusi. Tuon räjäytyskuvan perusteella vaihdoin eteen molemmille puolille osat, jotka koostuvat kuvassa 21,22,26,27 ja 28. Vaihtaminen oli kohtuu helppo operaatio, mutta irroittaminen vaikeampaa kuin kiinnitys.
Kiitokset ohjeista Tosiaan katsastuksesta saadussa paperissa lukee vain kallistuksenvakain.
Asia oli siis minulle uusi. Tuon räjäytyskuvan perusteella vaihdoin eteen molemmille puolille osat, jotka koostuvat kuvassa 21,22,26,27 ja 28. Vaihtaminen oli kohtuu helppo operaatio, mutta irroittaminen vaikeampaa kuin kiinnitys.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2019 13:06
Re: 900S Talladega -97 kallistuksen vakaajat
Olenko toiminut oikein?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2019 13:06
Re: 900S Talladega -97 kallistuksen vakaajat
Olenko toiminut oikein oikeiden osien kanssa?
Nämä ovat minulle uusia asioita - siitä KIITOS!
yhteisölle
Nämä ovat minulle uusia asioita - siitä KIITOS!
yhteisölle
Re: 900S Talladega -97 kallistuksen vakaajat
Uskoisin ettää olet toiminut oikein.
Tuolta löydät sähköisen varaosakirjan, sen avulla on helppo katsella räjäytyskuvia ja etsiä osanumeroita:
https://webautocats.com/epc/saab/
Tuolla on Saabin WIS, eli korjaamo-ohjetietokanta:
https://saabwisonline.com/
Foorumilla maintaan usein Tech2-ohjelmointilaite, eli kapistus jollaista merkkihuollot käyttivät. Näitä löytyy usealta harrastajalta ja monen auton järjestelmiin liittyvän ongelman ratkaisemiseen tuollainen laite on tarpeen.
Tuolta löydät sähköisen varaosakirjan, sen avulla on helppo katsella räjäytyskuvia ja etsiä osanumeroita:
https://webautocats.com/epc/saab/
Tuolla on Saabin WIS, eli korjaamo-ohjetietokanta:
https://saabwisonline.com/
Foorumilla maintaan usein Tech2-ohjelmointilaite, eli kapistus jollaista merkkihuollot käyttivät. Näitä löytyy usealta harrastajalta ja monen auton järjestelmiin liittyvän ongelman ratkaisemiseen tuollainen laite on tarpeen.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02