-99 9-3 T5 koneella bensan käry

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

-99 9-3 T5 koneella bensan käry

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

Mitkä paikat olisi hyvä tsekata jotta saisi bensan hajun kuriin? Tyhjäkäynnillä ja katto kiinni allekirjoituksen avo kolkki käryää melkoisesti bensalle.

Ei tiputa allensa ja filtteri näyttää hyvältä, sekä pitää aineet sisällään. Ajossa hajua ei huomaa ellei katto ole kiinni, mutta tyhjäkäynnillä ottaa nenään katto auki esim. liikennevaloissa seistessä.
9-3 SS B207L Aero VM09
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: -99 9-3 T5 koneella bensan käry

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Kumpikaan mun autoista ei ole ollut T5, vaan vapari, ja T7, mutta koitetaa nyt auttaa kun molemmissa samaan oon törmännyt.

Ensinnäkin ne liittimet tankin päällä, lukituskynnet pettää ja liittimet pääsee nousemaan ja vuotaa. Vaparissa oli Evap-häikkää, tyhjäkäynti oli korkealla, joten tulppasin kaasuläppäkoteloon menevän letkun ja tein evapille liittimen suoraan ilmanputsarin koteloon. Rauhoittui tyhjäkäynti ja väheni bensan katkutkin samalla.

T7:ssa oli pakovuotoa heti turbon jälkeen. Edellisen kanssa kun olin taistellut bensavuotojen kanssa, niin jotenkin tuo heti otti nenään, vaikka olikin lopulta vaan pakovuoto. Nyt on ollut kuitenkin tosi kuuma kesä ... jos automaatti-ilmastointi päällä, imaisee kyllä tosi herkästi jokaisen pienenkin tuoksun moottoritilasta jos on hetkenkin paikallaan.
'01 9-3 2.0 turbo
Avatar
Soki
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:57

Re: -99 9-3 T5 koneella bensan käry

Viesti Kirjoittaja Soki »

Mulla 9-5 2.3T vuosi koneen päältä, oliko joku ruiskun painelinja tmv (en oo mekaanikko, niin tiedä noista termeistä….). Mutta siinä oli muistaakseni joku kuusioruuvi jota tiukkaamalla käry loppui. Tyhjäkäynillä vuosi pulputtamalla, kierroksilla ei hajuhaittaa.
Vastaa Viestiin