Laturiremppaa!
Laturiremppaa!
Saab 9-3 2.0t MY 2002.Onko joku saanutlaturin säädin/hiilipaketin vaihdettua laturi paikallaan? Jos vaihtaa koko laturin niin ylä vai alakautta vähemmän tuskainen operaatio?
Re: Laturiremppaa!
Ei onnistu paikallaan. Mä kun teutaroin tuon homman viime talvena haitaritunkin varassa niin tein yläkautta että sain laturin pois ja sain ees osan hommasta tehdä lämpimässä. Alakautta koko laturin vaihto mahdoton, yläkautta mahtuu tasan yhdessä asennossa kun muljaat sitä 14 kertaa eri asentoihi Alakautta, jos pääse turvallisesti pukeille tai nosturille, jännitesäädin voi olla mahdollista vaihtaa kunhan saa vaan ensin laturin lohkosta irti. Mä en uskaltanut tätä kokeilla, noissa oloissa mihin auto jäi.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Laturiremppaa!
Laturi vaihtuu alakautta. Downpipe pitää avata tulipelliltä ja riippuu vähän mimmonen putkisto autossa on, joutuuko turbolta irroittamaan. Jokatapauksessa kun dp:n saa pois siitä apurungon ja vetoakselin seudussa olevan aukon edestä, laturi sopii kyllä kulkemaan alas iisisti. 2002:ssa taitaa jo olla 140A laturi? Laita uusi laturi sinne, niin säästyt monelta sepitykseltä... Kokemusta on.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Laturiremppaa!
Yläkautta tulee, kun irrottaa sen alumiinitelineen koneen takapuolelta, missä on kiinni moniurahihnan ohjainrulla. Myös poikkitukea löysäämällä saa tilaa, niin mahtuu tietyssä asennossa pois.