9-3 ja 2.3 kone automaatilla

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
spade
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Loka 24, 2007 15:28
Paikkakunta: Espoo

9-3 ja 2.3 kone automaatilla

Viesti Kirjoittaja spade »

Moi

Alkaa tuo jubin kone ja laatikko kaipaamaan päivytystä ja vasta 311 tkm menty eli savua, kolinaa ja huonoa vaihtamista kylmänä, nyt siis 2.0t stage1 automaatilla ja mietin että josko laittaisi vaihtotekniikan, kun kiinnostaisi lisävääntökin mutta automaatti täytyisi säilyttää niin ajattelin että 2,3 kone ja 9-5 aeron nelivaihteinen 47c04 vaihteisto voisi toimia hyvin. Mutta mitä harmia tästä seuraa eli mitä muuta pitää vaihtaa, vetarit, laatikon ohjain, muuta? Onko joku tehnyt tämän jo, en pienellä haulla löytänyt

Ja ymmärrän kyllä että parin sadan autoon ei välttämättä kannattaisi tällaista remonttia tehdä mutta harrastus ja melko siisti jubilee kyseessä niin kiinnostaa kohtuullisesti

T pasi
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08

Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1084
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: 9-3 ja 2.3 kone automaatilla

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Siis og9-3 4v automaatti ja femman automaatti vm 2000 saakka ovat sama laatikko!? Aerossa ja perusmallissa sama Aisinin 4 vaihteinen. Kestää 400nm vääntöjä. Ihan huoletta voit päivitellä 2.3 koneeseen, tosin 2.0 koneestakin saanee melkein sen 400nm ulos mikä on tuon laatikon kestoraja.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Vastaa Viestiin