OG 9-3 takaosan kolina
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 639
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
OG 9-3 takaosan kolina
Mietin tässä vaan, että onko muilla ollut vastaavaa:
kylmällä (pakkasella) lähdettäessä ajamaan, kuuluu auton takaosasta narinaa töyssyihin ajettaessa. On sen verran vahva ääni, että tuntuu kuin tulisi sisätiloista, mutta tuskinpa. Takaiskarit/-jouset vain väsyneet? Syytä lähteä vaihtamaan?
Lämpimällä kun ei mitään tällaista kuulu ja jousitus tuntuu toimivan kelpoisasti, eikä katsastuksessakaan ole ollut niiltä osin moitittavaa.
kylmällä (pakkasella) lähdettäessä ajamaan, kuuluu auton takaosasta narinaa töyssyihin ajettaessa. On sen verran vahva ääni, että tuntuu kuin tulisi sisätiloista, mutta tuskinpa. Takaiskarit/-jouset vain väsyneet? Syytä lähteä vaihtamaan?
Lämpimällä kun ei mitään tällaista kuulu ja jousitus tuntuu toimivan kelpoisasti, eikä katsastuksessakaan ole ollut niiltä osin moitittavaa.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: OG 9-3 takaosan kolina
Eikös jotkut ole rasvailleet niitä kallistuksenvakaajan puslia tms?
Re: OG 9-3 takaosan kolina
Tuo on tuttu ilmiö myös minulle. Omistan kaksi ng 900 Saabia ja molemmat narisee pakkasella takapäästä, mutta se loppuu aika pian, ehkä noin kilometrin ajon jälkeen. En ole asialle viitsinyt tehdä mitään, kun ei se ajamista haittaa.
Re: OG 9-3 takaosan kolina
Sama juttu minunkin 9-3:ssä. Takapää narahtelee koria heittävissä töyssyissä alunmatkaa, jos on tommosen - 12 tai kylmempää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG 9-3 takaosan kolina
kumpaa se nyt sit on kolinaa vai narinaa..
rikkoutunut iskari saattaa kolista
narinapuslat on jo legenda
rikkoutunut iskari saattaa kolista
narinapuslat on jo legenda
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 639
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: OG 9-3 takaosan kolina
Kiitos vastauksista.
Eli ei mikään varsinainen huolenaihe siis, vaikka aika ilkeän kuuloista onkin alkumatka kylmällä ajaessa.
Eli ei mikään varsinainen huolenaihe siis, vaikka aika ilkeän kuuloista onkin alkumatka kylmällä ajaessa.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: OG 9-3 takaosan kolina
Ikinä ei ole takapäässä narissut,mutta edessä sitäkin enemmän,tosin tämäkin loppui polyuretaani puslilla.
Ja ohjausvaihteen takimmaisen kumipuslan uusimisella.
Og kolkki kyseessä.
Ja ohjausvaihteen takimmaisen kumipuslan uusimisella.
Og kolkki kyseessä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: OG 9-3 takaosan kolina
Oman OG9-3:n takapäähän vaihdoin jouset (valitsin Autodocin valikomasta mahdollisimman jäykät ja sellaiset jotka eivät madalla) ja iskarit (Skruvatin omat Sport-versiot) ja uretaanipuslat. Muutos vanhaan ja väsyneeseen orkkisalustaan nähden oli todella suuri.
Vanhoilla osilla takapää oli varsin löysä ja auto käyttäytyi sen mukaisesti, kun rempan jälkeen autosta tuli taas Saabmaisen jämäkkä ajettava.
Takapään puslat narisivat tässäkin autossa, kolinaa en muista kuulleeni.
Vanhoilla osilla takapää oli varsin löysä ja auto käyttäytyi sen mukaisesti, kun rempan jälkeen autosta tuli taas Saabmaisen jämäkkä ajettava.
Takapään puslat narisivat tässäkin autossa, kolinaa en muista kuulleeni.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02