Nyt se myrkyn lykkäsi
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
No kyllä se pumppu sökö on, ei se reikä niin iso ollut.
Kyllä se äänikin oli jo sellainen että rikki on.
Huomenna pumppu lähtee Ruotsiin.
Kyllä se äänikin oli jo sellainen että rikki on.
Huomenna pumppu lähtee Ruotsiin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
Minkä merkkinen pumppu siellä oli? Itellä ollu Maptunilta niin Walbroja kuin RXP:iäkin, eikä niiden toiminnassa ole ollut moitteen sijaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
55-RXP341.
Mainitaan vielä,että ennen pumpun vaihtoa auton kierrokset eivät nousseet enää yli 2100r/min.
Tämän jälkeen auto rupesi prötäämään huolella, ja meinaa sammua ja vika koodia P1300 lykkää tauluun.
Pumpun vaihdon jälkeen ( bilteman ämpäri ) rupesi taas vedot löytymään ( huomaa että tässä vaiheessa en ollut vielä tietoinen kobralle menevän letkun reiästä ) ei prötännyt yhtään, otti kierrokset tappiin.
Letkun vaihdon jälkeen tuli vetoja lisää.
Ja nyt ruvetaan siirtymään takaisin bensiiniin.
Tai jos kokeillaan...
https://www.biltema.fi/autonhoito/lisaa ... 2000045524
Tuo tökötti ainakin lupaa että järjestelmää voidellaan.
https://www.youtube.com/watch?v=S3YF72xBwtE
Mainitaan vielä,että ennen pumpun vaihtoa auton kierrokset eivät nousseet enää yli 2100r/min.
Tämän jälkeen auto rupesi prötäämään huolella, ja meinaa sammua ja vika koodia P1300 lykkää tauluun.
Pumpun vaihdon jälkeen ( bilteman ämpäri ) rupesi taas vedot löytymään ( huomaa että tässä vaiheessa en ollut vielä tietoinen kobralle menevän letkun reiästä ) ei prötännyt yhtään, otti kierrokset tappiin.
Letkun vaihdon jälkeen tuli vetoja lisää.
Ja nyt ruvetaan siirtymään takaisin bensiiniin.
Tai jos kokeillaan...
https://www.biltema.fi/autonhoito/lisaa ... 2000045524
Tuo tökötti ainakin lupaa että järjestelmää voidellaan.
https://www.youtube.com/watch?v=S3YF72xBwtE
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
Jouduin uusimaan tankilta suodattimelle olevan nylonputken.4622635
Itse olin vääntänyt sen luttuun. **oireet eivät johtuneet tästä,tämä vaan pahensi oireita**
Käytin tähän https://www.salhydro.fi/fi/tuotteet/jap ... -din-73378 JAP10 PA12 putkea, toiseen päähän https://www.salhydro.fi/fi/tuotteet/rsn ... tkukaralla ( RSN-08-06 ) 14mm banjo kiinni ( hiukan annoin lämpöä putkelle )
Putki meni banjoliittimen karalle hyvin. Putkessa on sen verran paksu seinämä ettei se mennyt luttuun lämpöä saadessaan.
Ja putken taivuttelu onnistuu myös lämmittämällä, ei kannata heti kerrasta yrittää mutkaa. Vaan pikku hiljaa taivutellen ja lämmitellen.
Vanha muoviputki lähtee todella helposti irti mattopuukolla halkaisten,turha voimankäyttö ei ole suotavaa tässä kohtaa.
Toista päätä ei tarvinnut lämmittää yhtään , vaan meni karalle todella helposti.
Liitokset varmistin vielä GER klemmarilla https://www.salhydro.fi/fi/tuotteet/ger-korvakiristin
Tällä putkella voi myös tehdä tuon tankin sisällä olevan letkuliitoksen melko helposti.
Bilteman ämpärissä on liitokset varmistettu myös GER klemmareilla.
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://saabparts.com/us/wp-content/upl ... lParts.pdf
Itse olin vääntänyt sen luttuun. **oireet eivät johtuneet tästä,tämä vaan pahensi oireita**
Käytin tähän https://www.salhydro.fi/fi/tuotteet/jap ... -din-73378 JAP10 PA12 putkea, toiseen päähän https://www.salhydro.fi/fi/tuotteet/rsn ... tkukaralla ( RSN-08-06 ) 14mm banjo kiinni ( hiukan annoin lämpöä putkelle )
Putki meni banjoliittimen karalle hyvin. Putkessa on sen verran paksu seinämä ettei se mennyt luttuun lämpöä saadessaan.
Ja putken taivuttelu onnistuu myös lämmittämällä, ei kannata heti kerrasta yrittää mutkaa. Vaan pikku hiljaa taivutellen ja lämmitellen.
Vanha muoviputki lähtee todella helposti irti mattopuukolla halkaisten,turha voimankäyttö ei ole suotavaa tässä kohtaa.
Toista päätä ei tarvinnut lämmittää yhtään , vaan meni karalle todella helposti.
Liitokset varmistin vielä GER klemmarilla https://www.salhydro.fi/fi/tuotteet/ger-korvakiristin
Tällä putkella voi myös tehdä tuon tankin sisällä olevan letkuliitoksen melko helposti.
Bilteman ämpärissä on liitokset varmistettu myös GER klemmareilla.
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://saabparts.com/us/wp-content/upl ... lParts.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
Enemmän uskon bensaan, kuin lisäaineisiin. Aja muutama tankki bensalla. Se avitti meidän rykivään femmaan. Joskus asiat on yksinkertaisia.9000CD23T kirjoitti: ↑Ma Touko 29, 2023 11:33
Ja nyt ruvetaan siirtymään takaisin bensiiniin.
Tai jos kokeillaan...
https://www.biltema.fi/autonhoito/lisaa ... 2000045524
Tuo tökötti ainakin lupaa että järjestelmää voidellaan.
https://www.youtube.com/watch?v=S3YF72xBwtE
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
No se poikinut pumppu on tällä hetkellä maptun partsin hallussa, saas nähdä mitä vastaavat.
Nyt tankissa on blilteman ämpäri, ja re85;sta tankki täynnä tuon bilteman tökötin kera.
Nyt tankissa on blilteman ämpäri, ja re85;sta tankki täynnä tuon bilteman tökötin kera.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
Maptun vastasi että pumpulla on vuoden takuu.
Tuo minun ostamani pumppu kesti 1v ja 2kk.
Tarjoavat uutta pumppua 20 prosentin alennuksella.
Miksi menisin ostamaan samanlaista paskaa ja vaihtamaan se taas uuteen ensivuonna.
Huijari firma tuo maptun ainakin tämän etanoli pumpun osalta.
Oma ostamiseni tuosta puljusta loppui.
Tuo minun ostamani pumppu kesti 1v ja 2kk.
Tarjoavat uutta pumppua 20 prosentin alennuksella.
Miksi menisin ostamaan samanlaista paskaa ja vaihtamaan se taas uuteen ensivuonna.
Huijari firma tuo maptun ainakin tämän etanoli pumpun osalta.
Oma ostamiseni tuosta puljusta loppui.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
Tällaista shittiä hurrit esittää...
Hi!
What is misleading?
It clearly says on the website that we offer 1 year warranty.
The Pump is made for e85, no problem
Tommy Skoog
Sales Coordinator
Hi!
What is misleading?
It clearly says on the website that we offer 1 year warranty.
The Pump is made for e85, no problem
Tommy Skoog
Sales Coordinator
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
Ja nyt väittävät, että järjestelmässä on likaa.
Ja näin ollen vika ei ole polttoaineessa.
No tankki kyllä puhdistettiin pumpun vaihdon yhteydessä.
No koijareita ovat, älkää vaan muut tehkö samaa
Virhettä kuin minä tein.
Ja näin ollen vika ei ole polttoaineessa.
No tankki kyllä puhdistettiin pumpun vaihdon yhteydessä.
No koijareita ovat, älkää vaan muut tehkö samaa
Virhettä kuin minä tein.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
Polttoainepumpun ennenaikaiseen hajoamiseen on lukuisia syitä. Jos ovat todenneet, että pumpusta on löytynyt epäpuhtauksia, niin se on yksiselitteisesti sellainen syy ettei se kuulu takuun piiriin. Takuu kattaa valmistusviat ja takuu on aina valmistajan myöntämä, mikään laki ei velvoita antamaan takuuta.
Useasti polttoainepumpun takuuehdoissa on vähintään vaatimus polttoainesuodattimen vaihdosta.
Lisäksi on kokemustietoa tehokkaampien pumppujen tapauksessa siitä, että jos ajetaan toistuvasti liian tyhjällä tankilla, niin pumppu ja polttoaine lämpenee liikaa,koska paluuvirtaus on ämpäriin jossa pumppu on, niin ei jäähdy tarpeeksi. Itsekin tankkaan viimeistään 1/4 tankin kohdalla..
340lph on pikkusen ylipanostettu pumppu, kun se pienempi rpx251 riittäisi varmasti myös hyvin. Itellä oli monta vuotta ja 60-70tkm tuo rpx251 eikä sen kanssa ollut mitään ongelmia.
Useasti polttoainepumpun takuuehdoissa on vähintään vaatimus polttoainesuodattimen vaihdosta.
Lisäksi on kokemustietoa tehokkaampien pumppujen tapauksessa siitä, että jos ajetaan toistuvasti liian tyhjällä tankilla, niin pumppu ja polttoaine lämpenee liikaa,koska paluuvirtaus on ämpäriin jossa pumppu on, niin ei jäähdy tarpeeksi. Itsekin tankkaan viimeistään 1/4 tankin kohdalla..
340lph on pikkusen ylipanostettu pumppu, kun se pienempi rpx251 riittäisi varmasti myös hyvin. Itellä oli monta vuotta ja 60-70tkm tuo rpx251 eikä sen kanssa ollut mitään ongelmia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
No aina olen tankannut puolen tankin jälkeen täyteen.
Ja itse myyn kanssa pumppuja, tosin ilma tai hydrauliikka pumppuja, sekä polttoaine ja diesel pumppuja.
Ja AINA kun tulee takuuasioita, ja tuo lika kortti vedetään esiin, siinä asiakas jää heikoille. Milläpä todistaa että sitä likaa ei ole.
Ja oikeasti likaa on joka ikisessä järjestelmässä, sitä me ei saada pois, ainoastaan partikkeleiden kokoon voidaan vaikuttaa. Eli maptun on oikeassa.
Case closed.
Ja itse myyn kanssa pumppuja, tosin ilma tai hydrauliikka pumppuja, sekä polttoaine ja diesel pumppuja.
Ja AINA kun tulee takuuasioita, ja tuo lika kortti vedetään esiin, siinä asiakas jää heikoille. Milläpä todistaa että sitä likaa ei ole.
Ja oikeasti likaa on joka ikisessä järjestelmässä, sitä me ei saada pois, ainoastaan partikkeleiden kokoon voidaan vaikuttaa. Eli maptun on oikeassa.
Case closed.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nyt se myrkyn lykkäsi
Mutta bilteman ämpärillä mennään seoksella 50:50.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#