Nyt se myrkyn lykkäsi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Enpä usko tuohon turbon kiinni leikkaantumiseen.
Viime kesänä vaihdettu uusi mitsu.
**ja auto toimii tällä hetkellä niinkuin mitään ei olisi tapahtunut**
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
espe
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja espe »

Onko sytkäkasetti oireillut? Mulla viime kesänä porsi ja seurauksena katit paloivat. Otti juurikin kierroksia noin puoleenväliin mut ei enempää. Kassu ja katit vaihtoon niin ongelma siirtyi tulevaisuuteen.
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Hyvin on lähtenyt käyntiin, ja ei ole kasetti järjestänyt mitään ylimääräistä ohjelmaa. Jos tuo häiriö ei ollut kasetin aiheuttama. Mutta anyway tällä viikolla pumppu vaihtuu, eipähän tarvitse sitten sitä murehtia.
Muistaakseni ennen softausta auto nypytti pintakaasulla. Ja joskus kovassa vedossa olisi ollut ryytymistä yläkieroksilla, no tilannetta seurataan Ja pitää ostaa uusi kasetti takapoksiin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
espe
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja espe »

Ok. Tarkoitin, että käynnistyi hyvin ja otti kierroksia kohtuuhyvin paikallaan ja veti hyvin kaupunkinopeuksissa mutta maantiellä ei tahtonut nopeus nousta 70-80kmh yläpuolelle. Oli kasetista joku konkka tai kela porsinut kun purkasin sen.
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nyt on uusi pumppu rokannut jo viikon,ja mitään ongelmia ei ole vielä ilmennyt.
Jotenkin tuntuu kuin muutama koni olisi tullut takaisin pilttuuseen.. :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja edelleen toimii, alan kallistua siihen että bensapumppu aiheutti tuon aiemman episodin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja vaihteeksi ongelmia SAABin kanssa.
Fcod4864
Missfiree tulee reippaasti jos mennään yli 3500-4000r/min
Tarvikekasetilla prötää täyskaasulla. Kakkosella sen huomaa helposti.
Originaali kasetti ei ota kierroksia yli 5000r/min.
Alle 3500r/min toimii normaalisti.
Voisiko nyt olla kyseessä tuo Kampiakselin asento tunnistin.
Sitä kun ei vielä ole vaihdettu.
Kyseessä vm.2001 og kolkki RE85stg1.
Vaihdettuja osia n.2v sisällä
Turbo,Immu,Sytytyskasetti,polttoainepumppu viinalle ( väliletku vaihdettu myös, uuteen pro car servicellä )
Tulpat,
**tämä on jo toinen tai kolmas kerta kun tekee tämän tempun**

Missfiret tulevat n,5000r/min
Moottorin häiriövalo vilkkuu tämän jälkeen,kunnes jää palamaan.
Meno on aivan normaalia tuohon 5t r/min saakka.
Tosin sellainen huomio vielä että kakkosella kiihtyy aina tuonne viiteen tonniin,sitten meno loppuu kuin seinään.

No niin,techillä löytyi sytytyskatkoksia melkolailla joka pytystä.
Vika kuitattiin pois, ja autossa on toinen kasetti.
Ainakaan äsken parilla vedolla ei vikavalo syttynyt eikä pahemmin kyykännyt.
Pitää vielä tehdä tuohon bensalinjaan paine mittari, jotta näkee polttoaineen paineen ajossa.
Ja sormet ristiin että se vika ei ole tuossa polttoainepumpussa.
Nyt mitattu paikallaan ensimmäiset linja paineet, mittari näytti noin 2.2bar.
( Auto käynnissä alipaineletkut kiinnitettyinä )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Käykö tavallinen pahvinen bensiinisuodatin re85:lle.
Vaihdoin uuden ja purin vanhan,oli kummallisen värinen. Ja paineilma ei mennyt läpi..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja anv »

9000CD23T kirjoitti:
Ma Touko 15, 2023 18:50
Käykö tavallinen pahvinen bensiinisuodatin re85:lle.
Vaihdoin uuden ja purin vanhan,oli kummallisen värinen. Ja paineilma ei mennyt läpi..?
https://www.fc-moto.de/fi/Bensiinisuodatin-muovia-2 Tällainenko? Voisin kuvitella että kun pannaan vähän virtausta ja painetta, lähtee sisuskalut mukaan... jos tuo kuorikaan kestää painetta...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei,en tarkoittanut tuollaista.
Vaan alkuperäistä wit suodatinta.Kuva
Suodattimen vaihdon jälkeen kabiiniin kuului selvästi pumpun käynti ääni.
Ja auto ei kestä juurikaan painaa kaasua, melkein pintakaasulla pitää mennä.
Pukkaa vikakoodia P1300 jos antaa vähänkin enemmän happea.
Jotain tuolla pumppuosastolla on pielessä,olisikohan letkussa kumminkin reikä tms..
Sen verran tuo vanha suodatin on laittanut vastaan, että en yhtään ihmettele vaikka näin olisi.
No auto menee pajalle ensi viikolla.

Paineet oli eilen ajossa 2,2-2,3 bar, ja kun sammutti auton paine nousi n.2,5bar.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuohon tyyliin oireili, kun oli katti paskana. Sisuskalut ihan palasina. Meni vissiin ihan tukkoon kun kierrokset yli 5000. En mie nyt väitä, että se olisi autosi vika, mutta saatoin syyttää Di-kasettia turhaan silloin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Pumppu on ruvennut ääntämään melko pahasti.
No onhan tuolla jo ajettukin 7200km pelkästään viinalla.
Maptunparts laatua..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nyt on bilteman ämpäri tankissa,ei pätki ja vetoja löytyy. Ihan bullshittiä nuo mainokset erityisesti re85lle maptunilla.
**ps ja tarvike kasetti meni takaisin hommiin,orkkis jäi takakonttiin varalle**
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Lauhduttimen kennon vaihdon yhteydessä huomasin
Kobralle menevässä letkussa reiän.
No vähän pirteämmäksi muuttui letkun vaihdon jälkeen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kunhan et vain turhaan vaihtanut ehjää polttoainepumppua. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin