Nyt se myrkyn lykkäsi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Og kolkki vm 2001
RE85 stg 1.
Ajettu n.195tkm.
Kaasupoljin ei vastaa kuin puoleen väliin.
Tämän jälkeen ei vauhti nouse, ihan kuin ahdot puuttuisivat
Kiihtyy kuin 150hp versio.
No maptunilta tilaukseen laitettu RE85 pumppu.
https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 5:lle.html
No katsotaan parantuuko se sillä.
Open sidistä löytyi nErr 1. Missejä oli 5
Ilmapyynnit ja toteutunut olivat lähellä toisiaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei voi ainakaan täysvireisen ilmamassapyynnit ja toteuma seurata jos kulkee kuin laama. Paljonko se maksimi mair nyt on ?
Limppitila voi rajoittaa, tukkoinen katti/takavaimennin voi ahdistaa, laiha seos ja sytkähäiriöt tuntuu kyllä rykimisenä ja epäröintinä ensin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei ole rykimistä, vaan puolen kaasun jälkeen ei tapahdu kiihtymistä. Kun päästää polkimen puoleen väliin, sitten kiihtyy.
Se vaan pörisee samaa vauhtia kaasu pohjassa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Orava takavaimentimessa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No jos ei pumpun vaihto auta,niin sitten takaputki vaihtoon.
Muistaakseni tuolla on jo kolmisen vuotta ikää.
Ja eipähän tarvitse pelätä sitä pumpun hajoamista.
Eikö ne parin sadan tuhannen kohdalla kilahda.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Paljonko se maksimi mair
Tänään motarilla
Tällaista opensid näytti
mreg 1115-24
mAir 1229-34
Ja meno oli entisenlaista, nErr oli 0
Mikä tässä nyt mättää...
Voiko tuo takapönttö kerätä viinalla niin paljon vettä että se jäätyisi..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
samppa
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja samppa »

asiasta mitään tietämättä....aukeaako kaasuläppä kokonaan?
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jos takapönttö vettä täynnä niin kovahko kumiseva ääni yleinen oire. Vettä täynnä tai villat irti ei virtaa putken päästä edes tyhjäkäynnillä.
Kaasuttaessa paikallaan kaveri kokeilemaan putken päästä hönkiikö läpi kunnolla vai vaimeahko tuhnu henkäys.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

9000CD23T kirjoitti:
Ti Maalis 15, 2022 12:55
Paljonko se maksimi mair
Tänään motarilla
Tällaista opensid näytti
mreg 1115-24
mAir 1229-34
Ja meno oli entisenlaista, nErr oli 0
Mikä tässä nyt mättää...
Voiko tuo takapönttö kerätä viinalla niin paljon vettä että se jäätyisi..?
Eikö nuo ole ihan normaalit lukemat, toteuma jopa hieman yli pyynneistä. Vai oliko tämä hyvän toiminnan lukemia ?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nuo lukemat oli tänään päivällä, noin satasen vaudissa polkaistu.
Ja yritin tihrustella noita lukemia.
Ja tuntui tuo meno maistuvan ihan kivasti.
Mutta yleisesti siinä 1000 yläpuolella olivat.
Ja kun hiljensi niin oltiin siinä 200-300 välissä.

Ja tässä välissä tutkin vikakoodeja vikakoodin lukulaitteella,no en nähnyt niitä.
Mutta kuittasin ne pois kuitenkin.

No eilen illalla heitettiin noin 30km lenkki ja aamulla sama.
Mutta eilen illalla tutun näköinen savu tuli putkesta.
Ensin vähemmän ja sitten enemmän..

Tekeekö ECU tällaista hyytymistä..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Onko se vikakoodi jo katottu?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei ole enää mitään vikakoodia.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja mestari »

Tuliko putkesta pakokaasua
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mutta eilen illalla tutun näköinen savu tuli putkesta.
Ensin vähemmän ja sitten enemmän..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Olavi P
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 20:45
Paikkakunta: Kälviä

Re: Nyt se myrkyn lykkäsi

Viesti Kirjoittaja Olavi P »

Olisko turbo leikannu kiinni ,ei vikakoodeja eikä tehoja .Tällänen tapaus on tullu vastaan ,
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
Vastaa Viestiin