Kapeet eteen,leveet taakse..

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
1irtep1
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 09:58
Paikkakunta: Tampere

Kapeet eteen,leveet taakse..

Viesti Kirjoittaja 1irtep1 »

Näin talven kapeitten(195) nastarenkaitten jälkeen pitäis taasen tottua tuohon ohjauksen vetelyyn. Suunnittelinkin seuraavaa että vetely loppuisi eteen kapeammat 195/16 ja taakse leveät joko 215 taikka 205 jotta näyttäis paremmalta... 8O Oliskos mitään järkeä? Nyt 205 ja vetelee pirusti..ja talvinakit oli 195 ja meni kuin juna..
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Eihän tuossa ole mitään järkeä, laittaa nyt etuvetoon kapeemmat renkaat eteen kuin taakse 8O
Mitkä renkaat sinulla on, itselläni ei hirveästi vetele noi 16"?
BMW 320dA Coupe LCI
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mulla se vetely rauhottui kun vaihtoi 15"/195 noihin 16"/205. Vakautta tuli menoon.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

AC kirjoitti:Eihän tuossa ole mitään järkeä, laittaa nyt etuvetoon kapeemmat renkaat eteen kuin taakse 8O
Mitkä renkaat sinulla on, itselläni ei hirveästi vetele noi 16"?
Hirveesti ja hirveesti :) Kaikki on niin suhteellista. Emäntä valitti, että auto on rikki kun vetelee 16" kesärenkaitten vaihdon jälkeen. Kaikki puslat on uretaania ja klämppi paikallaan. Ite kokeilin niin auto kulkee nätisti ja on loistava ajettava. Tokihan leveemmät ja jäykemmät kesärenkaat reagoi voimakkaammin tien pinnan muotoihin. Kuluneemmat renkaatkin vetelee paljon enemmän kuin tulihanat, kun joustava kuvionti alkaa häviämään. Ruiskusatkussa/-kolkissa 185/65-15 on optimaaliset renkaat. Alusta melukin on huomattavasti pienempi. Kaikki yli 15" tuuman renkaat on bling bling, ellei ajotyyli vaadi ekstratukea mutkissa tai tiukoissa omalle kaistalle palaamisissa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Omasta mielestäni 16" on miellyttävämpi ajella, kun ratissa tuntee paremmin mitä alla on ja muutenkin tukevampi rengas kuin 65-profiilin. Kaikki ei tietty pidä tästä, joten heille 15" on varmasti paras.

Eli koneesta välittämättä 15" alle jos arvostaa vain mukavuutta.
BMW 320dA Coupe LCI
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

peinu kirjoitti:
AC kirjoitti:Eihän tuossa ole mitään järkeä, laittaa nyt etuvetoon kapeemmat renkaat eteen kuin taakse 8O
Mitkä renkaat sinulla on, itselläni ei hirveästi vetele noi 16"?
Hirveesti ja hirveesti :) Kaikki on niin suhteellista. Emäntä valitti, että auto on rikki kun vetelee 16" kesärenkaitten vaihdon jälkeen.
sano vaan että keventää kaasujalkaa niin ei vetele :wink:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
1irtep1
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 09:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 1irtep1 »

Jeps, Alla on Warrior, made in Swerige..Taitaa olla ensiasennus renkaat...
voi tietenkin olla kun sinne pistää uudet saman koon continentalit niin ei vetele...tiedä sitten
1irtep1
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 09:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 1irtep1 »

Warrior-renkaat EIVÄT ole ensiasennusrenkaat.

Joo,niin, Nämä 16" Warriorit kuulu tähän sonic varuste pakettiin luultaavasti suomessa vaihdettu sitten..
Vastaa Viestiin