Kuvallinen ohje OG 9-3:n käsijarrun säätöön

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Kuvallinen ohje OG 9-3:n käsijarrun säätöön

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Jotkut on uittanu sitä vaijeria jäähdytysnesteessä ihan kunnolla ennen asennusta, kun ovat uuden vaijerin asentaneet. Ehkä siistimpi homma shamrockin kuvaamalla tavalla roikottaen, mutta ruiskutella pienellä injektioruiskulla sitä jäähdytysnestettä sinne. Vaseliini on vähän huono valumaan.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Kuvallinen ohje OG 9-3:n käsijarrun säätöön

Viesti Kirjoittaja shamrock »

No, sprayvaseliinia itseasiassa, mutta kun kerra vaseliiniksi sitä kutsuvat. Irroitin toisesta päästä ne suojakumit, nehän on vain urassa sen metalliholkin päällä. Voitelin suoraan tuosta liikuttaen samalla vaijeria ees taas. Ja sama toisesta päästä, uskoisin että sinne aika hyvin meni. Mullakin itseasiassa vanhat vaijerit oli ihan siistin, oli pakko tutkia ihan mielenkiinnosta niin katkaisin ja vedin kokonaan ulos. Koko matkalta se vaijerin muovikuori on ehjä. Ainoa mikä molemmista vaijereista oli hajalla, oli juurikin nuo kumit. Sillon mikään ei estä vettä pääsemästä tuonne. Siinä mielessähän se paksu vaseliini olisi paras, jos sais kehitettyä jonkun patentin jolla sitä sais paineella lykättyä tuonne. Se suojaisi vedeltä.
'01 9-3 2.0 turbo
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Kuvallinen ohje OG 9-3:n käsijarrun säätöön

Viesti Kirjoittaja baasenar »

No nää sprayvaseliinithan on sen hetken notkeita, kun ne tulevat sieltä pullosta ulos ja sen jälkeen jähmettyvät, kun se liuotin haihtuu niistä. Kyllä ne siis vaseliinia ovat. Jos on paineilmaa saatavana, niin sillä voi antaa vähän kyytiä sille sprayvaseliinille, niin varmasti menee syvemmälle sinne vaijerin sisään.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Kuvallinen ohje OG 9-3:n käsijarrun säätöön

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Positiivistahan se vain on, jos se mitä sinne saa paksuuntuu myös. Se voisi muodostaa esteen veden pääsylle vaijerin vaipan sisään. En nyt itsekään tutkinut tuon reittiä niin tarkkaan, kun kiireessä ennen katsastusta vaihdoin, mutta sisarmerkissä Opelissa vaijerin reitti muodosti selvästi ongelman. Kyseessä toki oli Vectra B, eli taka-akselin suhteen lähempänä femmaa, mutta heti navasta lähtiessään vaijeri teki lenkin alakautta. Varma paikka johon se vaijerin sisään pääsevä vesi jää, ja jäätyyy. Tukivarressa oli jopa joku valmis paikka, johon sain vaijerin nippsiteellä kiinni ja nostettua ylös, siihen loppui jäätymisongelmat siinä autossa.
'01 9-3 2.0 turbo
Vastaa Viestiin