Vetokoukun kiinnittäminen
Vetokoukun kiinnittäminen
Osaako joku kertoa, että miten ihmeessä tämä muka pitäisi kiinni saada? Vipua saatu väännettyä tappiin, mutta silti ei loksahda paikalleen. Ja ei, en ole raiskannut tuota puskuria itse.
Kestävä kehitys syntyy pienin askelein.
Re: Vetokoukun kiinnittäminen
Hmm, samantapainen mulla oli Volvossa. Siis meneekö se kuitenkin pohjaan asti, mutta ei lukitu? Tuossa irrallaan varmaan näet kun kurkkaat sinne sisään, miten se lukitustappi vivun eri asennoissa käyttäytyy?
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Vetokoukun kiinnittäminen
Joo, menee sisään saakka ja vipukin menee ympäri sen verran, että sisällä oleva "pallo" nousee, jonka pitäisi upota tuossa vastakappaleessa olevaan reikään. Koukun työnnettyä sisään, se ei vaan lukitu paikalleen.
Kestävä kehitys syntyy pienin askelein.
Re: Vetokoukun kiinnittäminen
Kun se on irrallaan, näätkö kuitenkin sen palautuvan siihen asentoon, että pitäisi lukittua? En enää itsekään muista miten tuo sokkatappi tuossa toimii, ja mikä sen lopulta lukitsi paikalleen. Tuo "kara" auto puolella oli Volvossa samanlainen, mutta vivut hiukan erilaiset.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Vetokoukun kiinnittäminen
Joo, palautuu. Jos päästää vivusta otteen, niin räjähtää koko homma käsille vähän kuin joku jousi, palaten alkuasentoon. Tossa on tussilla merkattu vipu ja tuo ihmeen tappi, pitääköhän niiden jotenkin kohdata toisensa.shamrock kirjoitti: ↑Ti Touko 31, 2022 19:22Kun se on irrallaan, näätkö kuitenkin sen palautuvan siihen asentoon, että pitäisi lukittua? En enää itsekään muista miten tuo sokkatappi tuossa toimii, ja mikä sen lopulta lukitsi paikalleen. Tuo "kara" auto puolella oli Volvossa samanlainen, mutta vivut hiukan erilaiset.
Kestävä kehitys syntyy pienin askelein.
Re: Vetokoukun kiinnittäminen
Ja se alkuasento on siis sellainen, että kun kurkkaat sinne koukun sisään niin näet että tässä asennossa sen kyllä pitäis lukittua? Muistaakseni Volvossa oli yksinkertaiseti yhdestä kohtaa lovettu se poikittainen akseli niin, että kun vivun käänsi ääriasentoon se meni sisään. Ja päästyään tuohon loveen asti, se pääsi pyörähtämään niin että lukitsi koukun. Se sokkatappi muistaakseni estää avautumisen vahingossa, irroittaessa piti vetää tappia ja kääntää vipua.NipaLa kirjoitti: ↑Ti Touko 31, 2022 19:39Joo, palautuu. Jos päästää vivusta otteen, niin räjähtää koko homma käsille vähän kuin joku jousi, palaten alkuasentoon. Tossa on tussilla merkattu vipu ja tuo ihmeen tappi, pitääköhän niiden jotenkin kohdata toisensa.shamrock kirjoitti: ↑Ti Touko 31, 2022 19:22Kun se on irrallaan, näätkö kuitenkin sen palautuvan siihen asentoon, että pitäisi lukittua? En enää itsekään muista miten tuo sokkatappi tuossa toimii, ja mikä sen lopulta lukitsi paikalleen. Tuo "kara" auto puolella oli Volvossa samanlainen, mutta vivut hiukan erilaiset.
Ruosta, lika tms voi toki estää sen että se ei mene ihan pohjaan asti, eikä pääse pyörähtämää lukkoasentoon. Puolikin millä riittää tuohon, koska toki lukittuna sen pitää olla tiukka. Ruosteet pois, herkistelyä ja voitelua jne
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Vetokoukun kiinnittäminen
Kyllä, juuri kuten kuvailit.shamrock kirjoitti: ↑Ti Touko 31, 2022 20:15Ja se alkuasento on siis sellainen, että kun kurkkaat sinne koukun sisään niin näet että tässä asennossa sen kyllä pitäis lukittua? Muistaakseni Volvossa oli yksinkertaiseti yhdestä kohtaa lovettu se poikittainen akseli niin, että kun vivun käänsi ääriasentoon se meni sisään. Ja päästyään tuohon loveen asti, se pääsi pyörähtämään niin että lukitsi koukun. Se sokkatappi muistaakseni estää avautumisen vahingossa, irroittaessa piti vetää tappia ja kääntää vipua.NipaLa kirjoitti: ↑Ti Touko 31, 2022 19:39Joo, palautuu. Jos päästää vivusta otteen, niin räjähtää koko homma käsille vähän kuin joku jousi, palaten alkuasentoon. Tossa on tussilla merkattu vipu ja tuo ihmeen tappi, pitääköhän niiden jotenkin kohdata toisensa.shamrock kirjoitti: ↑Ti Touko 31, 2022 19:22Kun se on irrallaan, näätkö kuitenkin sen palautuvan siihen asentoon, että pitäisi lukittua? En enää itsekään muista miten tuo sokkatappi tuossa toimii, ja mikä sen lopulta lukitsi paikalleen. Tuo "kara" auto puolella oli Volvossa samanlainen, mutta vivut hiukan erilaiset.
Ruosta, lika tms voi toki estää sen että se ei mene ihan pohjaan asti, eikä pääse pyörähtämää lukkoasentoon. Puolikin millä riittää tuohon, koska toki lukittuna sen pitää olla tiukka. Ruosteet pois, herkistelyä ja voitelua jne
Täytyypi tutkia lisää tänään siis.
Kestävä kehitys syntyy pienin askelein.
Re: Vetokoukun kiinnittäminen
Uskallan kanssa väittää, että ruoste ja lika syynä. joku teräsharja käyttöön ja kaikki irtokuona pois ja sitten voitelua ja jumppaamista edes takaisin. Itsellä oli Femmassa juuri tuollainen koukku ja ei se talven jälkeen meinannut millään lukkiutua ennen kuin teki tuon em. toimenpiteen.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00