Terve kaikille! Ilmastoinnin kompura vielä kerran:
Hankin ja asensin jo paikalleen Automuovista (valtuutettu saabhuolto hankitun) kompuran. Kun sitten yritin täyttää ilmastointia niin letkuliitäntä kompuralle ei ole tiivis. Siinä kompuran liitännässähän on 2 letkureikää joissa tiivisteet. On hankittu oikeat alkuperäiset tiivisteet.
Mutta ei ole tiivis eli kun yritettiin täytää niin roiskas kompuraöljyä letkuliitännän ja kompressorin liitännän välistä. Tossa liitännässähän on 2 letkureikää joissa on keskellä 1 m8 pultti, joten jos pultti menee kierteelleen niin ei voi olla oikein enempää kohdallaan. Toki kokeilin ensin käsin painaa liitintä, mutta ei tunnu mitenkään loksahtavan kohdalleen.
Voiko olla niin että nykyään kaikki tarvikeosat on mitä sattuu ja joka kerta pitää erikseen kokeilla että joka kohta on oikea( tässä letkuliitännät) vaikka muuten oikea kompura.
Onko järkeä asentaa vanhaa kompuraan takaisin purettuna, putsattuna ja öljyttynä uudella hihnapyörän laakererilla ja magneettikytkimellä
Ilmastoinnin kompressori jälleen
-
- "Aero"
- Viestit: 386
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Ilmastoinnin kompressori jälleen
En tunne tuota täyttöasiaa, mutta mulla on kaksi vanhaa alkup. käytettyä kompuraa hyllyn perillä, jos haluat verrata, Espoossa.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Ilmastoinnin kompressori jälleen
Vanhan kompuran asennuksen järkevyys varmaan riippuu sen kunnosta, itse vaihdoin magneettikytkimen ja hihnapyörän reilut 250tkm ajettuun yksilöön ja ainakin edelleen puhaltaa kylmää.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ilmastoinnin kompressori jälleen
Jep. Kun tota vanhaa alkuperäistä kompuran akselia pyörittää niin ei ainakaan rahise. Jos ton vanhan purkaa niin onko mitään keinoa varmistua kompuran sisuskalujen toimivuudesta ennenkuin ostaa siihen uutta magneettikytkintä ja laakeria?
Re: Ilmastoinnin kompressori jälleen
En osaa vastata tuohon, mutta kytkimeksi laitoin tämän: https://www.trodo.fi/magneettikytkin-il ... -ktt040008
Tuolla osanumerolla hakemalla voi löytyä halvemmallakin. Samassa puljussa koko kompura näemmä maksaa reilut 200e.
Tuolla osanumerolla hakemalla voi löytyä halvemmallakin. Samassa puljussa koko kompura näemmä maksaa reilut 200e.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2