Hei,
Käsijarrua pitäisi säätää ennen katsastusta ja vinkkejä kaipaan ennen kuin menen auton alle. Löysin vain ohjeita rummulliselle versiolle, osaako joku kertoa miten toimitaan jos takana on jarrulevyt.
NG 900 käsijarrun säätö
NG 900 käsijarrun säätö
NG 900 2.0t Cabriolet -95
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: NG 900 käsijarrun säätö
Levyjarru toimii samalla rumpuna.
Ohjeet on todenäköisesti oikeat
Ohjeet on todenäköisesti oikeat
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: NG 900 käsijarrun säätö
Käsijarru on rumpujarru ja käyttöjarru levyjarru. Levy ja rumpu ovat samaa kappaletta.
Ensin tarkasta että kaikki liikkuvat osat liikkuvat. Jumittavat linkut ja vaijerit ovat olleet mun kolkeissa yleisimpiä ongelmia. Rummussa on reikä, josta voi tökkiä säätöä ruuvarilla. Sen avulla kengät lähelle ja sitten vaijerin säätö.
Ensin tarkasta että kaikki liikkuvat osat liikkuvat. Jumittavat linkut ja vaijerit ovat olleet mun kolkeissa yleisimpiä ongelmia. Rummussa on reikä, josta voi tökkiä säätöä ruuvarilla. Sen avulla kengät lähelle ja sitten vaijerin säätö.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: NG 900 käsijarrun säätö
Jep, se sama 60-luvun ooppelin käkkäri on kaikissa GM900/OG9-3ssa. Se vaatii lähes aina säätöä leimalle, jos haluaa sen balanssiin. Onneksi konttorilla hyväksytään 70% ero
Eski
Eski
Re: NG 900 käsijarrun säätö
Niin minkähän opelin?
Re: NG 900 käsijarrun säätö
Hyvin pitkälti Senator tai Commodore, mutta se olikin 70-luvulta, eikä sentään 60-luvulta
https://m.motonet.fi/fi/tuote/223313/Ka ... engat-Opel
Eski
https://m.motonet.fi/fi/tuote/223313/Ka ... engat-Opel
Eski