Tuli hankittua tuollainen käynnistymätön satku ja pitäisi yrittää elvyttää se henkiin. Oman haasteensa tuo se, että auto on reilun parin sadan kilometrin päässä, mutta toisaalta nyt tässä on vähän aikaa miettiä asiaa ja hankkia tarvittaessa osia, ennen kuin taas pääsee autoa rassaamaan.
Havaintoja:
- startti pyörittää hyvin
- aluksi saattaa hörähtää hieman
- starttipilotilla käy
- bensapumpulle tulee jännite startatessa
- Techillä en saanut yhteyttä ecuun
- mittaristoon syttyy varoitusvalot, mutta mittareissa ei eloa
- reilun kymmenen kilometrin hinausmatkalla mittarit (nopeus ja bensa) kuitenkin heräsivät muutamia kertoja plimplom-äänen kera
Eli olisiko hyviä neuvoja, mitä lähteä tutkimaan seuraavaksi? Ecu tutkittavaksi, että siinä kaikki ok? Virtalukon pohjakin ilmeisesti osaa hajota niin, että starttaa muttei lähde kuitenkaan käyntiin?
ng900 2.0 Turbo 1997 ei käynnisty
Re: ng900 2.0 Turbo 1997 ei käynnisty
Mukaan kannattanee ottaa ainakin di-kasetti ja pensapumppu ja välineet niiden vaihtamiseen. Lieneekö tankissa miten vanhat bensat?
Eski
Eski
Re: ng900 2.0 Turbo 1997 ei käynnisty
Jos se pilotilla käy niin bensapuolta siinä ekana kannattanee ihmetellä. Ihan ekana kuuntelisin että pyöriikö bensapumppu silloin kun sille tulee jännite (huom, mittari kiinni samaan aikaan kuin pumppu, ei mittaria irtojohtoihin). Jos pumppu pyörii, niin mittaisin bensanpaineen. Jos bensapaine nousee ok tasolle, suuntaisin tutkimuksen suuttimien syöttöön ja ohjaukseen.
..ja tietty tuo, että mitä ainetta siellä tankissa oikeasti nykyään onkaan, on myös hyvä ottaa huomioon ja tarkistaa. Onko siellä palavaa bensaa, palamatonta bensaa, vettä vai mitä.
..ja tietty tuo, että mitä ainetta siellä tankissa oikeasti nykyään onkaan, on myös hyvä ottaa huomioon ja tarkistaa. Onko siellä palavaa bensaa, palamatonta bensaa, vettä vai mitä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: ng900 2.0 Turbo 1997 ei käynnisty
Juu toki se bensan puutteesta tuo käymättömyys johtuu (siltikin kyllä toisella sytytyskasetilla kokeilin). Bensatankin pitäisi olla lähes täynnä ja tuoretta bensaa. Lähes täyttä mittari näyttikin, silloin kun se heräsi. Pa-suodattimen vaihdoin, mutta paineen tosiaan voisi vielä mitata.
Mutta täytyyhän siinä olla sähköpuolella jotain häikkää, kun ecuun ei saa yhteyttä ja mittarit ei herää?
Mutta täytyyhän siinä olla sähköpuolella jotain häikkää, kun ecuun ei saa yhteyttä ja mittarit ei herää?
Re: ng900 2.0 Turbo 1997 ei käynnisty
Khyl ja saattaahan esmes suuttimien aukeamattomuuden juurisyynä olla ECUn heikko maa, joskin senkin jäljille päässee suutinten perusteella. Täysin pimeenä se ecu ei kuitenkaan voi olla, koska pilotillakaan ei bensakone käy ilman kipinää, kipinää ei tule ilman ecua, pyörimistietoa yms.
Helpointa lie taklata vika kerrallaan edeten. Joko enste selvitellä datahaasteet ja siirtyä sitten ihmettelemään bensapuolta ja käymistä sitten tai toistepäin.
Helpointa lie taklata vika kerrallaan edeten. Joko enste selvitellä datahaasteet ja siirtyä sitten ihmettelemään bensapuolta ja käymistä sitten tai toistepäin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Kaasari"
- Viestit: 45
- Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 14:50
- Paikkakunta: Raasepori
Re: ng900 2.0 Turbo 1997 ei käynnisty
Olihan sinulla auton oikea mallivuosi valittuna kun techiä yhdistit?
9-5 Aero Wagon MT MY00 RE85
9-3 SE AT MY01
1960 Chevrolet Impala RE85
1965 VW 1200
1979 Chevrolet Camaro
2020 Toyota Hilux
2021 Toyota Corolla TS hybrid
9-3 SE AT MY01
1960 Chevrolet Impala RE85
1965 VW 1200
1979 Chevrolet Camaro
2020 Toyota Hilux
2021 Toyota Corolla TS hybrid
Re: ng900 2.0 Turbo 1997 ei käynnisty
Kyllä ja kokeilin muitakin vuosimalleja.