Kartio filteri ng 900???

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
eki-saab
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 22:32

Kartio filteri ng 900???

Viesti Kirjoittaja eki-saab »

Miten luulette että tuleeko ongelmia kun lyö 900 2.0 turboon kartio filterin kii??? Kun halua kunnon imu äänet...;)
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Kartio filteri ng 900???

Viesti Kirjoittaja pade »

eki-saab kirjoitti:Miten luulette että tuleeko ongelmia kun lyö 900 2.0 turboon kartio filterin kii??? Kun halua kunnon imu äänet...;)
Mulla oli vajaa pari vuotta Speedpartsilta ostettu Opti-Flow setti kiinni edellisessä ng900 turbossa eikä ollut mitään ongelmia !
Paremmin se tohon Trionic 5 sopii ku uudempaan seiskaan..Mutta faktahan on edelleen se että päästää se enemmän likaa läpi ku tollanen vakio paprufiltteri... :roll:

Tollanen se mun setti oli :arrow:

Kuva
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Hianon näköinen kieltämättä. Pitää pitää mielessä, jos joskus hommaisi ;)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
anzzi
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:42
Paikkakunta: Turku

Re: Kartio filteri ng 900???

Viesti Kirjoittaja anzzi »

pade kirjoitti:
eki-saab kirjoitti:Miten luulette että tuleeko ongelmia kun lyö 900 2.0 turboon kartio filterin kii??? Kun halua kunnon imu äänet...;)
Mulla oli vajaa pari vuotta Speedpartsilta ostettu Opti-Flow setti kiinni edellisessä ng900 turbossa eikä ollut mitään ongelmia !
Paremmin se tohon Trionic 5 sopii ku uudempaan seiskaan..Mutta faktahan on edelleen se että päästää se enemmän likaa läpi ku tollanen vakio paprufiltteri...

Ei se oikein öljyttynä likaa sen enempi päästä sisään kuin paperinenkaan. Pääsee ahdinkin helpommalla kun ei tarvi kostuneen ja likaisen paperimössön läpi väkisin repiä ilmaa siipiin. Olen ehdottomasti vv-suotimen kannalla. Jos keksintö toimii 15000 rpm jenkaavissa moottoripyörissä, joissa on muutenkin enempi ulkoilman saasteiden kanssa tekemisissä niin on sen pelattava autossakin ilman minkäänlaista ylimääräistä kulumista.
Saa olla erimieltä, ja varmasti ollaankin :wink:
anzzi
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja anzzi »

Ai harakoitako ne onkin kun välillä kuuluu putkenpäästä plop... Täytyy mainita rallimiehille et vaihtaa takas paperifilsuihin ettei mee kalliit mosat rikki.
Arvasin kyllä että mun kommentti jakaa mielipiteitä, onneks. Oon kuullu et jotkut ajaa kuulemma Volvollakin, meitä on moneksi :lol:
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

anzzi kirjoitti:Ai harakoitako ne onkin kun välillä kuuluu putkenpäästä plop... Täytyy mainita rallimiehille et vaihtaa takas paperifilsuihin ettei mee kalliit mosat rikki.
Arvasin kyllä että mun kommentti jakaa mielipiteitä, onneks. Oon kuullu et jotkut ajaa kuulemma Volvollakin, meitä on moneksi :lol:

8) :lol: 8)
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
eki-saab
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 22:32

Viesti Kirjoittaja eki-saab »

Mites sit jos haluu dumpin miten asennus? mikä dumppi?
Kertokaa kokemuksia, ku tääl tuntuu olevan iha taitavaa porukkaa..?
eki-saab
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 22:32

Viesti Kirjoittaja eki-saab »

Ku haluu kunnon sihauksen..
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

mites se oli ton 9-3 Aeron kans...siihen ei vissiin kannattanu tota markää suodatinta laittaa...??? oisko mist löytys kuiva kartio ja se sovitelaippa...???
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

like_a_glove kirjoitti:mites se oli ton 9-3 Aeron kans...siihen ei vissiin kannattanu tota markää suodatinta laittaa...??? oisko mist löytys kuiva kartio ja se sovitelaippa...???
Ei tuohon T7 oikeen kannata mitään kartiota iskeä. Sen verran herkkä esim tuo ilmamassamittari. Eikä tuosta filsusta edes ole mitään hyötyä. Siitäkin löytyy testejä.
Jos olet kovempien äänien perässä niin voi vaikka poistaa vakio filsukoteloa edeltävän resonaattorin.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kartio filteri ng 900???

Viesti Kirjoittaja NG900T »

eki-saab kirjoitti:Miten luulette että tuleeko ongelmia kun lyö 900 2.0 turboon kartio filterin kii??? Kun halua kunnon imu äänet...;)
Mäkään en noita kartioita oikeen kannata paskan ja surkean sijoituksen kannalta kuumemman imuilman takia. Muutenkin koitan välttää ylimäärästä värikästä näkyvää tuuninghärpäkettä konehuoneessa joka vaan kiinnittää huomiota leimalla. Halusin säilyttää suodatinkotelon + vv paneelisuodatin, mutta laitoin paksumman biltemaputken org mehupillin tilalle.

Tollakin imuäänet muuttuivat kovemmaksi. Ison putken pään pyöristyksenkin kun vielä sahaa pois niin kovenee hieman lisää. :wink:

Kuva

Koko asennusjuttu ja kuvia löytyy jostain täältä :)

edit: ja edelleen kovenee äänet kun on hanskalokero irti, musiikkia korville :D
Viimeksi muokannut NG900T, Ma Touko 01, 2006 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

...ok...suhinoita mä vaan kaipailenkin... :D
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Saab 9³
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin