ng 900 käynnistyy sahaamisen jälkeen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

ng 900 käynnistyy sahaamisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja pevi »

Mikä on todennäköisin syy, kun käynnistettäessä joutuu pitkääään starttaan?
Itse epäilen polttoaineen paluuputken takaiskuventtiilin vuotoa...
Tai ei kai se ihan takaiskuventtiili ole, kun paineisen polttoaineen päästää läpi
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: ng 900 käynnistyy sahaamisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Eikös takaisku ole nimenomaan painepuolella, pumpun yhteydessä? En oo itse joutunut ropaamaan, mutta täältä muistaisin lukeneeni. Paluupuolella tässä ei ole merkitystä, sinnehän paineensäädin päästää vain sen ylijäämän. Tulopuolelle sen sijaan pitäisi takaiskuventtiilillä saada ainetta jäämään.
'01 9-3 2.0 turbo
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: ng 900 käynnistyy sahaamisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja pevi »

Nyt tarkemmin muistelen, niin noinhan se oli. Eli bensa jää pumpun luona olevan takaiskuventiilin ja ruiskutukilla olevan paineen säätöventtiilin väliin.
Nyt sitten mahdollisesti jompikumpi vuotaa ja tyhjentää tulopuolen syöttöputken :?: :?:
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: ng 900 käynnistyy sahaamisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Eiköhän se sieltä pumpun päästä mieluummin ole. Jos paineensäädin vuotaisi noin pahasti, tuskin paine riittäisi auton käydessäkään. Muistaakseni tuo vaparikin nostaa pari sekuntia paineita kun kääntää virrat päälle, kokeilepa ennen käynnistystä pari kertaa käännellä virtoja päälle ja pois jos saisit paineet näin nostettua.
'01 9-3 2.0 turbo
Vastaa Viestiin