ACC:n puhallus tehoton
ACC:n puhallus tehoton
ACC oireillut og9-3:ssa viimeisen puoli vuotta seuraavalla tavalla: vaikka puhaltimen nopeus olisi asetettu täysille, ilmaa hädin tuskin tulee, ellei sulje puolia kanavista. Tämän huomaan etenkin helteillä, kun ei millään saa autoa saati itseään viileäksi. Ilmastointi kuitenkin toimii, ja puhaltaa kylmää (lämpötilan ero econ tilaan selkeä LO tilassa kädellä koittaessa), mutta puhaltimen nopeus ei riitä tuomaan ilmaa lähellekkään kuljettajaa. Nopeus kuitenkin muuttuu hitaammaksi ja nopeammaksi säätämällä ja ero on kuultavissa (tosin esim. 100km/h vauhdissa puhalluksen päällä oloa hädin tuskin kuulee rengasmelujen alta, vaikka olisi täysillä). Kesänhän tällä pärjää, mutta nyt alkaa aamuisin ongelmia ilmaantumaan kun teho ei riitä poistamaan huuruja ikkunoista työmatkalla juuri lainkaan. Mistä mahtaa kiikastaa
ex. '01 9-3 2.0t stage 1
ex. '04 Focus 1.6
ex. '04 Focus 1.6
Re: ACC:n puhallus tehoton
Yleensä jos se fettiohjain kärähtää niin tapahtuu toisinpäin, on aina täysillä vaikka sammuttaisi auton eikä sammu kuin sulakkeen irroittamalla. En tiedä oisko ohjaimessa tällainenkin vika mahdollinen? Missä kunnossa sulla on raitisilmasuodatin, saako se ilmaa ylipäänsä? Jos laitat sisäilman kierron päälle niin muuttuuko tilanne, puhaltaako sitten? Noin sähköjen kannalta tuossa on kaksi asiaa, ACC-paneeli ja se fettiohjain. Kumpikaan ei kovin vaikeita kokeilumielessä vaihtaa. Mekaaniselta puoleta läppien ohjaukset, ja tosiaan tuo raitisilmasuodatin. Yhden Primeran joskus ostin halvalla, kun edellisen omistahan hermot meni siihen että puhallus aina ku lehmän henkäys eikä talvella nähnyt mitään. Raitisilmasuodatin kirjaimellisesti kasvoi sieniä.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: ACC:n puhallus tehoton
Joo hakemalla löysin tietoa lähinnä tuosta että jumitttaa täysille tai ei toimi ollenkaan. Raitisilmansuodattimen kunnosta ei tietoa, h-kirjan mukaan vaihdettu 13tkm/2v sitten. Täytyy se tarkistaa kun aikaa ilmenee. Sisäilmankierrolla ei ole ollut vaikutusta tuohon toimintaan. Missä tuollainen fettiohjain sijaitsee? Tietotaito ei ole suurin ja itseltä onnistuu lähinnä vain simppelimmät fiksit työkalujen sekä tilojen ja osaamisen puolesta.
ex. '01 9-3 2.0t stage 1
ex. '04 Focus 1.6
ex. '04 Focus 1.6
Re: ACC:n puhallus tehoton
Ilmaistoinnin kalibrointi jo kokeiltu? Muuttuiko ilmanvaihto vai jäikö sama tilanne?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: ACC:n puhallus tehoton
On kokeiltu ja ei muuttanut tilannetta. Näytti nollaa.
ex. '01 9-3 2.0t stage 1
ex. '04 Focus 1.6
ex. '04 Focus 1.6
Re: ACC:n puhallus tehoton
Jos ilmastoinnin huolto jo tehty lähiaikana, kuullostaa että jokin säätöläppä rikki tai jumissa, Vaan koodia kalibrointi pitäs näyttää. Onkohan flekti väsynyt tai nesteet karannut. Se mitä itse voi katsoa ettei liikaa kasvuaineita kerääntynyt ilman sisäntuloaukkoon.
Ja edittiä: muistan tuon oman OG93 ilmaistoinnin, kun auto oli seissyt hetken +25°C auringossa ja piti matkaan lähteä, oli kunnon buusti, automaattiviilennys puski kunnolla(ei ole pitkää tukkaa, muuten ois voinut hulmuta)
Ja edittiä: muistan tuon oman OG93 ilmaistoinnin, kun auto oli seissyt hetken +25°C auringossa ja piti matkaan lähteä, oli kunnon buusti, automaattiviilennys puski kunnolla(ei ole pitkää tukkaa, muuten ois voinut hulmuta)
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: ACC:n puhallus tehoton
Hanskalokeron takana, ilmastoinnin kennon päädyssä. Siellä keskikonsolin sivussa on sellainen musta muovinen peitelevy, muistaakseni yhdellä torxilla kiinni. Itse ohjain näkyy sen takana, kahdella ruuvilla kiinni, mutta liitin on ylempänä ja siihen käsiksi päästäkseen pitää purkaa hanskalokero pois.Crea kirjoitti: ↑Su Elo 21, 2022 19:40Joo hakemalla löysin tietoa lähinnä tuosta että jumitttaa täysille tai ei toimi ollenkaan. Raitisilmansuodattimen kunnosta ei tietoa, h-kirjan mukaan vaihdettu 13tkm/2v sitten. Täytyy se tarkistaa kun aikaa ilmenee. Sisäilmankierrolla ei ole ollut vaikutusta tuohon toimintaan. Missä tuollainen fettiohjain sijaitsee? Tietotaito ei ole suurin ja itseltä onnistuu lähinnä vain simppelimmät fiksit työkalujen sekä tilojen ja osaamisen puolesta.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: ACC:n puhallus tehoton
Tuli nyt tuo raitisilmansuodatin vaihdettua ja sen selustat putsailtua. Olihan se melko tumma ja likainen, mutta ei mistään karuimmasta päästä. Tilanne puhalluksen suhteen ei muuttunut, paitsi että sisäilmankierrolla taitaa nyt saada lievän buustin, tai sitten luulen vain. Suosituksia seuraavalle yritykselle?
ex. '01 9-3 2.0t stage 1
ex. '04 Focus 1.6
ex. '04 Focus 1.6
Re: ACC:n puhallus tehoton
Ootko koittanu tuon kalibroinnin jota aiempana ehdotettiin, se multakin unohtui? AUTO ja OFF samaan aikaan pohjaan, ilmastointi käy läpi itsetestin ja tuon aikana muistaakseni se puhallinkin käy ihan täysillä.Crea kirjoitti: ↑Ma Elo 22, 2022 19:31Tuli nyt tuo raitisilmansuodatin vaihdettua ja sen selustat putsailtua. Olihan se melko tumma ja likainen, mutta ei mistään karuimmasta päästä. Tilanne puhalluksen suhteen ei muuttunut, paitsi että sisäilmankierrolla taitaa nyt saada lievän buustin, tai sitten luulen vain. Suosituksia seuraavalle yritykselle?
'01 9-3 2.0 turbo
Re: ACC:n puhallus tehoton
Juu koitin kuten tuossa mainitsin. Yritin nyt vielä uudelleen vaihdon jälkeen, ja edelleen nollaa näyttää.
ex. '01 9-3 2.0t stage 1
ex. '04 Focus 1.6
ex. '04 Focus 1.6
Re: ACC:n puhallus tehoton
Kun tuntuu että se fettiohjain sulla toimii, kun kerran se nopeus on järkevä, niin luulisin että saat aika pilkkahintaan tai jopa lainaksi jostakin ACC-paneelin jossa näyttö ei toimi kunnolla. Siitähän ne nopeuskomennot kuitenkin lähtee sille fettiohjaimelle, joten olis ihan mielenkiintoista kokeilla toisella paneelilla.
Edit: Ja sorry, en huomannut että olit kommentoinut tuohon kalibrointiin jo. Kuten huomaat kellonajasta, vastailin kun heräsin töihin Sitä kun pitää Saabistin painaa kahta duunia että saa auton pidettyä nipussa, niin ei tuossa aamun tunneilla kaikkea huomaa ennenku ämpärillinen kahvia on juotu
'01 9-3 2.0 turbo
Re: ACC:n puhallus tehoton
Saahan tätä varten painaa pitkää päivää Kalibroinnin tosiaan suorittaa ilman niitä vikakoodeja, mutta ei tunnu puhaltavan sen aikana edes niin lujaa mitä saan sen itse manuaalisesti puhaltamaan On kyllä mielenkiintoinen ongelma.
ex. '01 9-3 2.0t stage 1
ex. '04 Focus 1.6
ex. '04 Focus 1.6
Re: ACC:n puhallus tehoton
Näin sähkö- ja automaatioasentajana mulla on sellainen muistikuva, että tuo moottori saa jatkuvan 12V ja tuo fetti ohjaa nimenomaan maata. Ja maadoitusviat sit taas on yleisiä autoissa. Joku viisaampi kertokoot, missä on tuon fettiohjaimen maadoituspiste? Jos siinä onkin maavikaa, niin siellä on jo valmiiks ylimenovastusta joka vois toimia ikäänku puhaltimen etuvastuksena. Eihän autossa oo mitään muuta sähkövikaa joka vois sopia maadoitusongelmaan?
'01 9-3 2.0 turbo
Re: ACC:n puhallus tehoton
En ainakaan ole mitään sellaista havainnut, cruise yms. toimivat. Takalasinpyyhkijä tosin pitää jotain tähtien sodista tuttua ääniefektiä käytettäessä . Puhallin ongelma ollut siis siitä asti kun auton hankin, eli en usko että omat jälkiasennetut subwoofer maadoituksetkaan tällaiseen vaikuttaa.
ex. '01 9-3 2.0t stage 1
ex. '04 Focus 1.6
ex. '04 Focus 1.6
Re: ACC:n puhallus tehoton
Oot sen raitisilmasuodattimen jo kertaalleen purkanut esiin, eikä tietysti koskaan kiva tehdä samaa työtä uusiks. Mutta se itse moottorikin kannattais sulke pois, siinähän se on heti alla ja liittimet näkyvillä. Jos yleismittarin omistat niin tsekkaa kumpi nasta on plussa ja kumpi maa, ja anna sille maata suoraan. Pitäis pyöriä täysillä silloin. Kuluuhan näistäkin kollektori, joskus sen välit täyttyy hiilistä irronneella paskalla ja se alkaa lähestyä oikosulkua. Tosin tässä tilanteessa yleensä jo kärähätää se fettiohjainkin. Mutta tää on nyt sitä poissulkevaa diagnosointia, ei juuri muutakaan vaihtoehtoa ole. Ja tietysti jos sulla se mittari on, niin samalla vaivalla mittaat mitä sille moottorille oikeasti tulee.
'01 9-3 2.0 turbo