Hei.
Missähän on vika, että bensatankki/bensatankin ämpäri menee voimakkaasti alipaineiseksi ja lytistyy muutamissa kymmenissä sekunneissa.
Kun bensatankin korkin ottaa pois, niin kaikki toimii hyvin.
Auto on vm. 2000 9-3 turbo.
Mikkeli
Bensatankki menee lyttyyn, jos korkki kiinni
Bensatankki menee lyttyyn, jos korkki kiinni
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Re: Bensatankki menee lyttyyn, jos korkki kiinni
Moottori käynnissä ollessa imee siis paljon ilmaa polttoaineen täyttöaukon kautta.
Jos laittaa korkin lähes kiinni, on suhina todella huomattava.
Ehkä imee 0,2 litraa sekunnissa tai enemmän ilmaa tuosta kautta.
Voi ajaa hyvin, jos ottaa korkin kumitiivisteen pois.
Liittynee jonkin solenoidiventtiilin jatkuvaan aukioloon.
Missähän päin autoa kuvassa
https://i36.photobucket.com/albums/e19/ ... iagram.jpg
sen vasemmassa yläosassa oleva venttiili on?
Auto on siis OG 9-3 2,0 turbo (alunperin 154 hp) vm. 2000. Tuontiauto Euroopasta.
Mikkeli.
Jos laittaa korkin lähes kiinni, on suhina todella huomattava.
Ehkä imee 0,2 litraa sekunnissa tai enemmän ilmaa tuosta kautta.
Voi ajaa hyvin, jos ottaa korkin kumitiivisteen pois.
Liittynee jonkin solenoidiventtiilin jatkuvaan aukioloon.
Missähän päin autoa kuvassa
https://i36.photobucket.com/albums/e19/ ... iagram.jpg
sen vasemmassa yläosassa oleva venttiili on?
Auto on siis OG 9-3 2,0 turbo (alunperin 154 hp) vm. 2000. Tuontiauto Euroopasta.
Mikkeli.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Re: Bensatankki menee lyttyyn, jos korkki kiinni
Jos nyt oikein tuosta ymmärrän niin se ois se purge valve ... eikös tuo muistaakseni siinä oikean puolen jousitolpan nurkilla jossakin ole, ilmanputsarin takana. Mutta sun vika viittaa kyllä enemmän siihen että tankki ei saa korvausilmaa. Sitä puolta mä lähtisin ekana tutkimaan.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Bensatankki menee lyttyyn, jos korkki kiinni
Tarkista toi hiilikanisteri. Näet kaaviossa nuolen kohti hiilikanisteria, tarkista että siihen kytketty letku on kunnossa ja että saa näin korvausilmaa.
Tämä minun tapaukseseni 9-5:ssa.
Tämä minun tapaukseseni 9-5:ssa.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Re: Bensatankki menee lyttyyn, jos korkki kiinni
Ja sen jälkeen, että se kanisteri ei ole tukossa. Tuossa kuvassa se nuolella merkitty kohta on ainoa paikka, josta korvausilmaa pitäisi mennä tankkiin sisälle.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Bensatankki menee lyttyyn, jos korkki kiinni
Kiitos vastauksista.
En huomannutkaan kuvassa olevaa nuolta. Kun seuraavan kerran pääsen auton alla käymään loppuviikosta, niin tarkastelen juuri tuon ilmantuloputken? aukioloa. Silti ihmettelen suurta ilmamäärää, jonka se tuota kautta imee. Mutta asia/ongelma kerrallaan.
Mikkeli.
En huomannutkaan kuvassa olevaa nuolta. Kun seuraavan kerran pääsen auton alla käymään loppuviikosta, niin tarkastelen juuri tuon ilmantuloputken? aukioloa. Silti ihmettelen suurta ilmamäärää, jonka se tuota kautta imee. Mutta asia/ongelma kerrallaan.
Mikkeli.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Re: Bensatankki menee lyttyyn, jos korkki kiinni
Kai se nyt ilmaa imeskelee, kun on yhteydessä imusarjaan
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05