2001 9-3 P1132
2001 9-3 P1132
Keskustelua siellä täällä löytyy tuosta koodista, mutten oo oikein selvää vastausta löytänyt syylle. Ilmaantuu aika ajoin, ja sillai jännästi ettei syty tien päällä kun ilmenee, vaan seuraavassa käynnistyksessä. Tuo tajusin siitä, kun katoin lukijasta "Freeze frame"-tallenteen ... oli tullut 80 km/h vauhdissa, mutta valo syttyi kun käynnistin auton.
Casehan on sellainen, että tässä autossa vaivasi aikanaan tuon P0420, josta pääsin eroon holkittamalla kakkoslanmbdan. Tiedän, että näillä koodeilla on joku yhteys, mutta mikä? Voiko olla, kun tuo holkki rauhoittaa tuota vaihtelua kakkosella, että se hetkittäin menee jo liiankin "hitaalle" ja siitä tulee tuo koodi? Sen suuntaiseen oon sen ymmärtänyt viittaavan.
Casehan on sellainen, että tässä autossa vaivasi aikanaan tuon P0420, josta pääsin eroon holkittamalla kakkoslanmbdan. Tiedän, että näillä koodeilla on joku yhteys, mutta mikä? Voiko olla, kun tuo holkki rauhoittaa tuota vaihtelua kakkosella, että se hetkittäin menee jo liiankin "hitaalle" ja siitä tulee tuo koodi? Sen suuntaiseen oon sen ymmärtänyt viittaavan.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: 2001 9-3 P1132
Risa precatti. Softamuutos ja pöntön tyhjennnys on vaihtoehto uudelle/ehjälle.
Re: 2001 9-3 P1132
T7 ja OBD-ikäinen auto, ei tuu softamuutos kyseeseen koska silloin ei mee osatestit läpi.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: 2001 9-3 P1132
Ihan normaalisti menee ohjelmoitu auto OBD-testistä leimalla läpi.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: 2001 9-3 P1132
Yllättävää, tälläkin foorumilla on aiemmin väitetty toista. Oletan siis, että tuo mainuttu softamuutos tarkoitti kakkoslambdan disablointia, jolla yleensä on just näitä koodeja ratkottu.
"No nyt puhui kyllä vähän sontaa. Päästöihin ei kakkoslambda vaikuta juuri mitään, OBD-testissä testataan sen toiminta joten jos se tehdään niin pitää olla käytössä. Viriputkessahan sen voi siirtää sen pääkatin jälkeen jolloin pelaa jos prekat on poistettu.
Kakkoslambdan voi disabloida softasta jos OBD-testiä ei ole, jolloin ei tule mitään vikakoodeja ja päästöt on ihan yhtä hyvät kuin muutenkin."
Lähinnä mua kiinnostais tuon koodin P1132 sielunelämä. Joo, jonkinlaisen sanallisen selityksen olen sille löytänyt, olikohan jotain tyyliin "switch point rich" tms. No, eipä tuo nyt ole syttynyt kuin kolme kertaa tässä vimeisen puolen vuoden aikana, joten ei se nyt niin suuri murhe ole. Auto kulkee hienosti ja kulutus on alle 7 sadalla, joten en usko lambdavikaankaan. Tosin ykköslambda näyttäis olevan vaihdettu, selvästi uudempi eikä välttämättä alkuperäinen.
'01 9-3 2.0 turbo
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 2001 9-3 P1132
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 2001 9-3 P1132
Jep, siellä on Suomeksi käännettynä tuo sama minkä tiesinkin. Ja tosiaan tuo, että se olisi ykköslambdan koodi, joten ei sillä nyt pitäisi olla precatin kanssa tekemistä? Ellei se sitten liitty johonkin vertailuarvoon kakkosen kanssa, eikä ykkösen antamaan absoluuttiseen arvoon? Siksi just sitä koodin sielunelämää koitan ymmärtää ... tuolle switch pointille en löydä juurikaan selitystä, eli siis mikä on se olosuhde joka tuon koodin saa aikaiseksi?9000CD23T kirjoitti: ↑To Marras 03, 2022 21:57viewtopic.php?f=13&t=191736&p=1235156&h ... t#p1235156
Ja aiemmista ketjuista tosiaan tulee ilmi että nämä P0420 ja P1132 ovat kyllä samoissa autoissa esiintyneet, mutta jos P0420 tulee kakkoslambdalta ja P1132 ykköseltä, niin mikä se noiden yhteys on?
'01 9-3 2.0 turbo
Re: 2001 9-3 P1132
Voit muuttaa kattitestin edellytykset niin ettei testiä käytännössä tehdä, tai raja-arvoja niin että testi menee läpi huonommallakin katilla.
Ja täällä selvitys koodien yhteydelle: https://saabwisonline.com/c5/9-5/2002/2 ... 6/p1132-2/
Obd valmiustestissä S2:n jännite pyritään pitämään 0,6v, jos (rikkinäisen / tehottoman precatin takia) siihen päästäkseen täytyy seosta määritettyä pidempään rikastaa tai laihentaa, ilmoitetaan vika tällä koodilla.
Ja täällä selvitys koodien yhteydelle: https://saabwisonline.com/c5/9-5/2002/2 ... 6/p1132-2/
Obd valmiustestissä S2:n jännite pyritään pitämään 0,6v, jos (rikkinäisen / tehottoman precatin takia) siihen päästäkseen täytyy seosta määritettyä pidempään rikastaa tai laihentaa, ilmoitetaan vika tällä koodilla.
Re: 2001 9-3 P1132
Kiitos, just tällaista tietoa kaipasinpvdriver kirjoitti: ↑La Marras 05, 2022 00:05Voit muuttaa kattitestin edellytykset niin ettei testiä käytännössä tehdä, tai raja-arvoja niin että testi menee läpi huonommallakin katilla.
Ja täällä selvitys koodien yhteydelle: https://saabwisonline.com/c5/9-5/2002/2 ... 6/p1132-2/
Obd valmiustestissä S2:n jännite pyritään pitämään 0,6v, jos (rikkinäisen / tehottoman precatin takia) siihen päästäkseen täytyy seosta määritettyä pidempään rikastaa tai laihentaa, ilmoitetaan vika tällä koodilla.
'01 9-3 2.0 turbo